Gość Daro2507 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Dobrze warto sprawdzic ale szczeze mówiąc nie stawiał bym na termostat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-39204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Dobrze warto sprawdzic ale szczeze mówiąc nie stawiał bym na termostat.Też nie stawiam ale musisz wykluczyć po kolei co jest stanem takiej rzeczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-39200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro2507 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 termostat sprawdzony na gotujacej wodzie dziala poprawnie. Zaryzykuje w nowy czujnik temp teraz kupie orginal, moze zamiennik jest uszkodzony. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-39043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Justyna Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 A jaka jest temperatura otwarcia tego termostatu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-38952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomet_s Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Witam, u mnie tez wentylator się włącza zaraz jak wskazówka przejdzie 90*C. Od kilku dni mamy rano temperaturę bliską 0*C, to teraz po przejechaniu 20 km wskazówka ledwo dochodzi do 80*C. Zamierzam wymienić termostat, bo wszystkie gwiazdy na niebie wskazują na niego. Wspomnę jeszcze, że te problemy zaczęły się po wymianie chłodnicy i pompy wodnej. Jak myślicie może to być ze sobą powiązane?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-38835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Moim zdaniem to samochód jest... sprawny. Gdy temperatura dochodzi do 85 stopni (w rzeczywistości prawdopodobnie około 92) płyn chłodniczy krąży w tzw. małym obiegu - bo termostat jest zamknięty. Pozwala to szybko nagrzać silnik. Po przekroczeniu temperatury granicznej otwiera się termostat i płyn chłodzący zostaje puszczony w duży obieg - na chłodnicę - w której z oczywistych względów w trakcie jazdy temperatura płynu spadła do temperatury powietrza. Siłą rzeczy po otwarciu termostatu do chłodnicy zaczyna wlewać się gorący płyn, a z chłodnicy wylewać się zaczyna zimny - wprost do silnika. W tym momencie następuje jego ochłodzenie - i spadek temperatury właśnie do tych obserwowanych 70 stopni, a potem silnik ciągle nagrzewa płyn aż ten osiągnie 90 stopni i potem się nie obserwuje już tych spadków temperatur, bo już auto jedzie cały czas mając otwarty duży obieg. Tak więc trzykrotna wymiana termostatu była w zasadzie całkowicie zbędna. Zaś duże spalanie może być wynikiem mnóstwa rzeczy typu choćby uszkodzona sonda lambda itp, ale tego nie sposób stwierdzić bez odczytania choćby kodów błędów z silnika o ile występują, ale ja bym stawiał że spalanie jest wynikiem tego, że auto na początku jadąc nienagrzane zużywa więcej paliwa. Trzeba przejechać się na długiej trasie i wtedy stwierdzić jakie jest zużycie to od razu będzie wiadomo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-38764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Justyna Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Zgadza się, tylko kolega wyżej pisze, ze sprawdził te temperatury i 85* to 85*. Ja się zastanawiam, czy kolega Daro2507 jakimś magicznym sposobem ( nie wiem, czy to jest w ogóle możliwe ) nie ma założonego termostatu, który po prostu otwiera się przy 85*, bo to również by wyjaśniało ten spadek temperatury i większe spalanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-38755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 to możliwe że ma takowy. Po prostu wg specyfikacji Astry wynikającej chociażby z książki Sam naprawiam... termostat otwiera się przy 92 stopniach i uzyskuje pełne otwarcie przy 107. W praktyce u mnie jest tak właśnie, że otwiera się jak wskazówka wyjdzie powyżej tych 92 stopni i gwałtownie leci potem w dół, po czym stabilizuje się po pewnym czasie równiutko na 90 stopniach. Zaś wentylator włącza się przy około 98. Jeżeli układ jest prawidłowo odpowietrzony - czyli nic nie bulgocze podczas jazdy - a tak zakładam, to ja bym sprawdził na opakowaniu termostatu przy jakiej temperaturze się powinien otwierać i jeżeli są to 92 stopnie, to ewentualnie jeszcze sprawdziłbym czy nie zepsuł się regulator napięcia w zegarach w astrze - bo wtedy zafałszowane są zarówno wskazania temperatury jak i ilość paliwa w baku - co ewentualnie sugerowałoby że spalanie astry jest duże podczas gdy będzie całkowicie w normie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-38745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon_1991Lodz Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Siłą rzeczy po otwarciu termostatu do chłodnicy zaczyna wlewać się gorący płyn, a z chłodnicy wylewać się zaczyna zimny - wprost do silnika. W tym momencie następuje jego ochłodzenie - i spadek temperatury właśnie do tych obserwowanych 70 stopni, a potem silnik ciągle nagrzewa płyn aż ten osiągnie 90 stopni i potem się nie obserwuje już tych spadków temperatur, bo już auto jedzie cały czas mając otwarty duży obieg. Dokładnie , sami zauważcie, że tuż po tym jak termostat puści wodę, temperatura momentalnie spada i stopniowo rośnie. Spalanie może być duże bo jeździsz na krótkich trasach i silnik nie osiąga temperatury normalnej pracy! 100% racji Lesiu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-38677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro2507 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Witam wszystkich. Wielu ludzi powedziało mi podobnie jak twierdzi Lesiu i przypuszczam teraz że mają racje bo juz nic innego nie pozostaje. Przy wymianie czujnika temp wczoraj załważyłem ze mam mały wyciek z chłodnicy wiec ją dzisiaj wymieniłem. Spadek temperatury dalej wystepuje. Wczoraj wieczorem zrobiłem wiekszą trase i spalanie nie było takie wysokie powiedział bym ze nawet bardzo dobre. Może poprostu tak ma byc. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34469-problem-z-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-38388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.