Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Pytanie jak w temacie. Pytam dlatego, że w mojej niedawno zakupionej astrze zaczeła zapalac się kontrolka ABS. Od sprzedającego auto, dostałem między innymi fakturę że w sierpniu 2004 wymieniana była piasta ale nie wiedziałem w którym kole.Po zrobieniu interfejsu i podpięciu auta do komputera wyskoczył mi błąd C0045 co oznacza usterke w tylnym lewym kole - po angielsku C0045 - Left Rear Wheel Speed Circuit Malfunction Zdjąłem je a tu dekielek SKF - ściągałem też inne koła i tam są dekielki bez żadnych napisów a więc wynika z tego że właśnie w tylnym lewym kole piasta była już wymieniana i znowu się wysypała po niecałych 3 latach....Sprawdzałem przewody, złączki ale wszystko wydaje się być ok a kontrolka zapala się na dziurach i nierównościach gdy koło podskakuje lub uderza.

 

Jak Wam spisują się zamienniki? I pytanie drugie - czy od zawsze w oplach z ABS'em czujniki były we wszystkich 4 kołach?Pytam bo wydaje mi się że w mojej Vectrze A czujniki były tylko w przednich - zastanawiam się co się stanie gdy odłączę czujnik tylnego koła?Nie wiem czy trzeba zewrzeć końcówke aby kontrolka zgasła i co wtedy?Gdy na sliskim ABS w przednich kołach zacznie działać to to jedno tylne gdzie czujnik jest odpięty się zablokuje?A może nie da sie go oszukać w ten sposób że odepnie sie przewody i zewrze?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

Wg. moich obliczeń ??? piasta przód lewa jest odpowiedzialna za prędkościomierz itp.

Mam Astre G bez ABS, przy wymianie założyli mi zwykła piaste i prędkościomierz wskazywał cały czas 0 ??? wymienili na inna (prawdopodobnie z wersji z ABS) i teraz chodzi. Dodam tylko, że na początku działał dziwnie, pomogło dopiero wykasowanie błędów...

 

PS. Wymieniłem na SKF, podobno dobra marka dla łożysk, piast..

 

pozdr.

Damian

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-326982
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja rok temu wymieniałem piastę z przodu na SKF i jest oki. Poprzednia wytrzymała 40 kkm. i też była z SKF. Mam nadzieje że ta wytrzyma dłuzej. ???

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-326970
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

...Poprzednia wytrzymała 40 kkm i też była z SKF...

??? widac niezły szmelc więc nie dziwie się że moja wysypała sie po niecałych 3 latach. W tej chwili już mocno staniały bo kupuje się po ok 300zł ale na fakturze zakupu z 2004 roku mam cenę 780zł. Narazie jeszcze niewiele osób sie wypowiedziało ale po tym jak gość w motoryzacyjnym powiedział że cały czas mają je na stanie wnioskuję że jest to dość częsta usterka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-326964
Udostępnij na innych stronach

w hurtownich maja je caly czas na stanie bo schodzi tego dosyc duzo

nie dlatego ze same SKF sie czesto psuje

ale dlatego ze oryginaly corez czesciej ze wzgeldu na wiek siadaja a SKF to jedne z lepszych zamiennikow

niestety nie wytrzymuja tyle co oryginal

ale jeszcze inne zyja jeszzce krocej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-326926
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za info - nie wiem co robić, bo mam okazje kupić używaną piastę która rzekomo jest w 100% sprawna za 100zł. Z jednej strony duża różnica w cenie ale boje się żeby nie było tak, że za pół roku się wysypie i znowu wydatek i znowu koszty robocizny. Zastanawiam się nad wymianą samemu ale jeśli w warsztacie krzykną mi ok 40zł za wymianę to nie wiem czy jest sens samemu się grzebać. Wymieniał może ktoś sam?Łatwo poszło?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-326900
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

I pytanie drugie - czy od zawsze w oplach z ABS'em czujniki były we wszystkich 4 kołach?

Podglądając procesy poprzez interfejs na programie AB-COM (ASTRA G) to widzę prędkość ze wszystkich 4 kół oraz czy hamowanie jest normalne czy wkracza ABS. Więc chyba czujniki są we wszystkich kołach, ale jaka jest rzeczywistość ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-326898
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość opel24kris

Miesiąc temu lub troszkę więcej wymieniłem piastę bo buczała niemiłosiernie. Ku mojemu zdziwieniu popsuta piasta była skf. Kupiłem również skf bo to podobno są części pierwszego montażu. Myślę że moja wytrzymała 180 tyś km bo taki przebieg mam po 3 latach. Nie ja tyle jeżdizłem taką kupiłem. Wydaje mi się ze poszła bo jedna z felg była krzywa - musiał mocno walnąć koleś w dziurę i jeździć z krzywą felgą. Na wiosnę wyprostowałem felgę a parę dni później zaczęło mi buczeć. Mam abs. Jeśli komuś padła piasta to może powinien szukać winy a nie obarczać firmę złą jakością. Cena SKF jest wysoka 540 w focie a orginał 1000 w oplu. Zatem może sprawdze kiedyś jaka piasta jest w drugim kole to dam znać ale puki co nie powiem złego słowa na skf - bo wszyscy chwalą. Montaż piasty jest prosty ale wymaga conajmniej jednego specjalnego klucza i trwa około 1h jak sie uczy człowiek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-150372
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja wymieniałem cztery sztuki (ASTRA-G) na SKF z czujnikiem ABS, nie mam żadnych pojawiających się błędów, na nowych zrobione około 30-35 tys km i jest OK. U mnie łożysko przednie było uszkodzone podczas kolizji(wymieniony wahacz macperson, jarzmo, łożysko, końcówka). Tylne lewe samo z siebie, szumiało po przebiegu 60 tys.km. Wymianę rozlożyłem na dwa etapy - przód i po pół roku tył. Cena niestety ok 340-370 zł/szt. Konieczny kpl torxów z oznaczeniami E. Różnica z najtańszymi zamiennikami była około 80 zł na sztuce. W związku z tym że miałem przykry przypadek (ASTRA-F przód) z łozyskiem marki własnej znanej hurtowni, zrezygnowałem z oszczędzania i teraz preferuję SKF, FEBI, RUVILLE.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3465-jak-spisuj%C4%85-si%C4%99-wam-zamienniki-piast-skf-i-inne/#findComment-37442
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności