Gość Orbit Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Bardzo rzadko zdarza się aby przyczyną awarii było wady produkcyjne. Olbrzymia większość uszkodzeń jest efektem czynników zewnętrznych. Oto główne przyczyny uszkodzeń i ich skutki: - zanieczyszczony olej (około 40% ) - dochodzi do nich najczęściej na skutek stosowania niskiej jakości olejów, filtrów, a także w efekcie zbyt rzadkiej wymiany oleju w silniku. Ten rodzaj uszkodzenia stanowi ogromne zagrożenie dla części ruchomych turbosprężarki, powodując wycieranie się powierzchni łożysk. Duże zanieczyszczenia powodują powstawanie bruzd i rozkalibrowanie łożysk wskutek czego uszkodzeniu ulegają wałek i obudowa - ograniczone smarowanie lub jego brak - uszkodzenie może być rezultatem niedrożności układu smarowania lub utraty smarownych właściwości oleju. Przyczynami ograniczonego smarowania są niedrożne przewody olejowe np. w wyniku zablokowania lub ograniczenia przepływu przez źle zamontowane uszczelki. Dodatkowo rozrzedzenie oleju przez paliwo powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka, poprzez zwiększenie temperatury ich pracy. - praca w ekstremalnych warunkach Tutaj określenie uszkodzeń jest stosunkowo łatwe, a powstaje przez zbyt wysokie ciśnienie i temperaturę. Po tych uszkodzeniach wiele turbosprężarek nie nadaje się nawet do naprawy. Dochodzi do utraty właściwości smarnych oleju, który zapieka się na wałku podlegając zwęgleniu uszkadzając go bezpowrotnie. Możliwe jest również odrywanie się elementów łopatek od wirnika gdy przekroczona zostanie wytrzymałość mechaniczna materiału z którego są wykonane jak również ich deformacja prowadząca do gwałtownej usterki turbosprężarki. - zanieczyszczenia w układach wydechowym i dolotowym Dochodzi do nich w efekcie niesprawnego funkcjonowania układu dolotowego, jak też przyczyną może być niedokładny montażu. Sól w okresie zimowym lub piasek, jak również wszelkie zabrudzenia i zanieczyszczenia odbijając się od ścian sprężarki mogą doprowadzić do całkowitego uszkodzenia łopatek. Także znajdujące się w kolektorze wydechowym zanieczyszczenia jak na przykład cząstki rdzy stwarzają ogromne zagrożenie dla wirujących z wysoką prędkością łopatek turbiny Z pewnoscia , jedna z przyczyn awrji silnka jak rowniez Turbiny może być jakośc Filtrów ... mówiac szczerez pewnie nikt akurat tego nie bierze pod uwage a szkoda ... znalazłem Ciekawe filmy na YouTube FILM 1 Tutaj test kilku fitrów oleju , niestety w USA scaliłem posty/zbyszek670   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34791-najcz%C4%99stsze-przyczyny-uszkodzenia-turbospr%C4%99%C5%BCarek-czytaj/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 a medlug mnie najczestrzym problemem jest nie schladzanie turbiny po np. dlugiej trasie lub po ekstremalnej jezdzie samochodem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34791-najcz%C4%99stsze-przyczyny-uszkodzenia-turbospr%C4%99%C5%BCarek-czytaj/#findComment-35729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piero Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 I zbyt ostra jazda gdy turbo jest jeszcze zimne, zaraz po odpaleniu. Równie niebezpieczne co gaszenie auta od razu po długiej/ostrzejszej jeździe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34791-najcz%C4%99stsze-przyczyny-uszkodzenia-turbospr%C4%99%C5%BCarek-czytaj/#findComment-35466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 "Emerycka" jazda ze sprężarką o zmiennej geometrii łopat również jej szkodzi. Cięgna sterujące łopatami ulegają zatarciu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34791-najcz%C4%99stsze-przyczyny-uszkodzenia-turbospr%C4%99%C5%BCarek-czytaj/#findComment-35313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam1984 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Bardzo rzadko zdarza się aby przyczyną awarii było wady produkcyjne. Olbrzymia większość uszkodzeń jest efektem czynników zewnętrznych. Oto główne przyczyny uszkodzeń i ich skutki: - zanieczyszczony olej (około 40% ) - dochodzi do nich najczęściej na skutek stosowania niskiej jakości olejów, filtrów, a także w efekcie zbyt rzadkiej wymiany oleju w silniku. Ten rodzaj uszkodzenia stanowi ogromne zagrożenie dla części ruchomych turbosprężarki, powodując wycieranie się powierzchni łożysk. Duże zanieczyszczenia powodują powstawanie bruzd i rozkalibrowanie łożysk wskutek czego uszkodzeniu ulegają wałek i obudowa - ograniczone smarowanie lub jego brak - uszkodzenie może być rezultatem niedrożności układu smarowania lub utraty smarownych właściwości oleju. Przyczynami ograniczonego smarowania są niedrożne przewody olejowe np. w wyniku zablokowania lub ograniczenia przepływu przez źle zamontowane uszczelki. Dodatkowo rozrzedzenie oleju przez paliwo powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka, poprzez zwiększenie temperatury ich pracy. - praca w ekstremalnych warunkach Tutaj określenie uszkodzeń jest stosunkowo łatwe, a powstaje przez zbyt wysokie ciśnienie i temperaturę. Po tych uszkodzeniach wiele turbosprężarek nie nadaje się nawet do naprawy. Dochodzi do utraty właściwości smarnych oleju, który zapieka się na wałku podlegając zwęgleniu uszkadzając go bezpowrotnie. Możliwe jest również odrywanie się elementów łopatek od wirnika gdy przekroczona zostanie wytrzymałość mechaniczna materiału z którego są wykonane jak również ich deformacja prowadząca do gwałtownej usterki turbosprężarki. - zanieczyszczenia w układach wydechowym i dolotowym Dochodzi do nich w efekcie niesprawnego funkcjonowania układu dolotowego, jak też przyczyną może być niedokładny montażu. Sól w okresie zimowym lub piasek, jak również wszelkie zabrudzenia i zanieczyszczenia odbijając się od ścian sprężarki mogą doprowadzić do całkowitego uszkodzenia łopatek. Także znajdujące się w kolektorze wydechowym zanieczyszczenia jak na przykład cząstki rdzy stwarzają ogromne zagrożenie dla wirujących z wysoką prędkością łopatek turbiny Witam czytałem twój post i na suwa mi się pytanie odnośnie oleju i filtru posiadam Vectre b 2.0 di 82km jaki typ i markę oleju oraz filtr proponujesz do tego silnika obecnie jeżdżę na Castrolu mineralnym mam przejechane 237000km pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34791-najcz%C4%99stsze-przyczyny-uszkodzenia-turbospr%C4%99%C5%BCarek-czytaj/#findComment-10529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.