Skocz do zawartości

czyszczenie kolektora wydechowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość theeye7777

Witam.

Z racji tego że moje autko jeździ już 17 lat wpadłem ostatnio na pomysł żeby sobie odkręcić kolektor wydechowy i wyczyścić go w środku.

Jednak mam pewne obawy. Po pierwsze chodzi o to czy wogóle zabierać się za to, czy to coś poprawi. Bo wiadomo jak jest zawalony to trochę traci się na dynamice.

Po drugie to czy dam radę. Nie jestem jakimś laikiem w naprawie samochodów ale za mechanika też się nie uważam.

Po trzecie czy czasem szpilki się nie ukręcą?? Bo 17 lat i w wysokiej temp to mogą w sumie się ukręcić, oczywiście bez wd40 się nie będę brał do tego.

Po czwarte to czym najlepiej jest w środku owy kolektor wyczyścić?? Ropa+wycior na wiertarkę?? Czy jest jakiś lepszy sposób??

Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam

https://forum.opel24.com/topic/34964-czyszczenie-kolektora-wydechowego/

W takich sytuacjach najlepiej stosować się do praw Murphy'ego ;-)

1. Jeśli coś może pójść nie tak - na pewno pójdzie nie tak.

2. Nie naprawiaj(ulepszaj) urządzeń działających prawidłowo.

3.Jeżeli myślisz, że idzie dobrze - na pewno nie wiesz wszystkiego.

4.Rzeczy ulegają zniszczeniu, wprost proporcjonalnie do swej wartości.

... itp, itd.

Rozkręć wydech przy katalizatorze i będziesz mógł ocenić stopień zasyfienia kolektora.

https://forum.opel24.com/topic/34964-czyszczenie-kolektora-wydechowego/#findComment-34647

• 8 miesięcy temu...
Gość dzony_brawo43

Witam.

Z racji tego że moje autko jeździ już 17 lat wpadłem ostatnio na pomysł żeby sobie odkręcić kolektor wydechowy i wyczyścić go w środku.

Jednak mam pewne obawy. Po pierwsze chodzi o to czy wogóle zabierać się za to, czy to coś poprawi. Bo wiadomo jak jest zawalony to trochę traci się na dynamice.

Po drugie to czy dam radę. Nie jestem jakimś laikiem w naprawie samochodów ale za mechanika też się nie uważam.