Gość tmachalski Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Witam wszystkich. Chciałbym prosić o wyjaśnienie kwestii istnienia w Oplu Astra G (Z14XEP 2008) dwóch kontrolek MIL i logiki ich działania. Sprawa jest dość banalna: Pewnego dnia, po wizycie w lesie w chwili uruchamiania silnika zapaliła sie żółta lampka z kluczykiem oraz z silnikiem. Kod błędu P0159. Skasowałem MIL. Sytuacja wróciła do normy, kontrolki zachowały sie zgodnie z oczekiwaniem. Odpaliłem silnik, natychmiast obie kontrolki zaświeciły. Zajrzałem na sondę diagnostyczną i trochę zgłupiałem, ujrzałem kabel pogryziony i przegryziony całkowicie przez jakieś zwierzę, ze śladami zębów. Poświęciłem trochę czasu i naprawiłem co trzeba, skasowałem MIL. Odpaliłem silnik, odczytałem że sonda diagnostyczna działa poprawnie. Ale... kontrolka z kluczykiem po włączeniu zapłonu świeci i nie gaśnie, po uruchomieniu silnika gasną obie. Kodów błędów brak. W zasadzie wszystko jest OK, ale dręczy mnie pytanie o logikę wskazań tych kontrolek. Co oznacza sytuacja, w której brak kodów błędów ECU, a jednak kontrolka z kluczykiem nie zachowuje się normalnie. Nie ma skutku bez przyczyny. Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z dwoma kontrolkami MIL - to rozwiązanie w Oplu jest dla mnie nowe i trochę niezrozumiałe. Czy owa niegasnąca kontrolka wróci do normy np. po pewnej liczbie uruchomień, czy należy zresetować ECU przez odpięcie akumulatora, czy też jest jakiś kod błędu który wymaga skasowania urządzeniem dedykowanym do Opla i "sama" nigdy nie wróci do normy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35110-dwie-kontrolki-mil-w-oplu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.