Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 witam wszystkich, jestem tu po raz pierwszy wiec wszystkich goraco pozdrawiam i przechodze od razu do rzeczy . otoz zakupilem dwa tygodnie temu ow ome 2.5 tds rocznik 1996 z przebiegiem 280 tys okazalo sie ze ciezko pali na cieplym silniku a na zimnym ciut lepiej, przy zakupie myslalem (i tak sugerowal sprzedawca) ze to kwestia swiec, bylo to dla mnie zrozumiale bo moj ojciec ma diesla i mial podobny problem (potem okazalo sie ze 2.5 tds z bwm to nie to samo co 90 konny turbo diesel z peugeota 406 rocznik 98 ) pojechalem to serwisu ktory zajmuje sie bmw od 20 lat i tam sie dowiedzialem prawdy na jaka mine depnalem 2000 pln bo prawdobodomnie choc gosc nawet nie zajrzal pod maske ze to pompa wtryskowa i tu moje pytanie: czy da sie cos taniej i ewentualnie gdzie? czy warto kupic uzywke? poradzcie cos bo nie dosc ze poplynalem na kasie to jeszcze bardziej poplyne hehe poza tym o co chodzi z tym grzaniem sie tego diesla, czytalem juz ze to ponoc nie udane silniki ale, gdy jade delikatnie to temp mam w granicach 90-95 na autobahnie gdy jade 180 - 200 to temp siega 100 - 102 stopni, czy mozna jakos temu zapobiec? jakie sa tego skutki? w sumie reszta w tym wozku jest ok pali na trasie do 120km/h ok 6 litrow po miescie ciut wiecej bo ok 9 litrow, zawieszenie nie stuka, jest pare poprawek z plastikami i swiatelkami na desce rozdzielczej ale to chyba niuanse (chyba ze sie myle) ale ktos mi doradzil zeby szybko opchnac ten woz bo to same problemy, jak wy uwazacie? sam juz nie wiem co o tym myslec. bardzo prosze o jakies konkretne odpowiedzi bo nie ukrywam nie wiem co mam zrobic - pozdro dla wszystkich shaman [ Dodano: Czw Cze 21, 2007 17:52 ] aha a co powiedziecie na temat tego urzadzenia? http://moto.allegro.pl/item204248159_zle_odpala_twoja_omega_bmw_tds_wysylka_w_24h_odss.html czy to moglo by rozwiazac sprawe z pompa wtryskowa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Wiec tak. mój ojciec też ma taką omegę jak ty i myślę, że to nie wina pompy. te silniki z dużym przebiegiem tak mają, chociaż u ojca nie ma jeszcze problemów z odpalaniem. jeżeli chodzi o temperaturę silnika to sprawdź wentylator chłodnicy. na postoju, przy nagrzanym silniku(wyłączonym) złap za wentylator i spróbuj przekręcić, jeżeli kręci się w miarę lekko musisz wymienić sprzeęgło wiskotyczne na którym ten wentylator się znajduje, tyle że ono kosztuje ze 200-300zł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-326572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Wiec tak. mój ojciec też ma taką omegę jak ty i myślę, że to nie wina pompy. te silniki z dużym przebiegiem tak mają, chociaż u ojca nie ma jeszcze problemów z odpalaniem. jeżeli chodzi o temperaturę silnika to sprawdź wentylator chłodnicy. na postoju, przy nagrzanym silniku(wyłączonym) złap za wentylator i spróbuj przekręcić, jeżeli kręci się w miarę lekko musisz wymienić sprzeęgło wiskotyczne na którym ten wentylator się znajduje, tyle że ono kosztuje ze 200-300zł. ale dzis sie dowiedzialem ze to kwestia wylaczenia czujnika ktory jest odpowiedzialny za grzanie swiec zarowych, tylko pytanie czy jak go wylacze to jak szybko sie beda zuzywac swiece i czy to nie bedzie mialo negatywnych skutkow dla pompy wtryskowej lub samego silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-326463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 a jak odepniesz czujnik to może wogóle nie bądą grzać. nie wiem jak to jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-326444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekiewa Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 ponoc to norma w tym modelu silnika w pompie siada jakis zaworek i sa takie obiawy naprawa jest droga ale z tego co wiem mozna oszukac go zakladajac elektronike dostepna na allegro i auto pali bez wzgledu czy zimny czy cieply motor i zopinii innych uzytkownikow omci w tds-e zdaje to egzamin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-323541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Problem z odpalaniem diesla z silnikiem BMW jest b często spotykany, odpowiedzialny jest za to zaworek w głowiczce pompy wtryskowej koszt naprawy tego elementu ok 800 złotych choć cena zapewne jest zależna od warsztatu. Silnik bmw grzeje świece tylko i wyłącznie gdy temp cieczy chłodzącej spada do ok 40 stopni celsjusza- czyli świece grzeją na zimnym i ledwo ciepłym silniku, później silnik jest odpalany juz bez użycia świec żarowych. Nieprawdą jest iż problem z paleniem przy dużym przebiegu spowodowany jest spadkiem kompresji, diesel ma takie sprężanie iż nawet niewielki spadek nie powoduje problemów z paleniem. Urządzenie dostępne na allegro to nie żadem magiczny bajer tylko zwykły "włącznik" świec żarowych za każdym przekręceniem kluczyka nawet na gorącym silniku. Wiadomo iż podgrzane powierze w cylindrze na gorącym silniku zaowocuje natychmiastowym zapaleniem diesla od pierwszego kopa. Jeżeli Twója omega cieżko zapala prawdopodobnie jest uszkodzony w/w zaworek, który nalezy zregenerować możesz zastosować urządzenie z allegro i one zniweluje TWoja usterke do minimum ta jakbyś miał w 100% sprawne autko będzie palił na zimnym i ciepłym..ale to jest naprawa kosztem włączania za każdym razem świec żarowych niezaleznie czy silnik jest ciepły czy goracy czy b gorący ) Jeżeli Twój diesel to kopciuch i pożera duże ilości oleju tzn iz nie pomoże już nawet urządzenie z allegro tylko naprawa silnika ale silniki 2,5TDS przy rozsądnym użytkowaniu to potwory nie do zabicia, silnik 2,5 w takim autku to baaardzo wielgachny diesel, ma obniżoną moc w stosunku do pierwowzoru stosowanegow BMW co zwiększa jego żywotność. Przebiegi rzędu 300 tys są normą 400-500 też bez problemu i jeżdzą dalej - jednostka zastosowana w omedze to porównywalny trwałościa i kulturą pracy silnik do diesla użytego w niesmiertelnym mercedesie 124. Silnik a dokładniej osprzęt ma jedną wade - wisko czyli wiatrak przy zakupie autka o przebiegu 200tys nalezy sprawdzić gdyż może być juz niewydajny wiatrak i silnik łatwo przegżać. Forumowicze często opisują skaczącą temperature i mówią iż normą jest jak autko stoi w korku i ma blisko 100 stopni na szafie. NIe wiem moja omesia ma nowe wisko i nawet jak stoje 2 godz w korku przy temp 25 stopni skazówka wskazuje 90 a najwyżej kreseczkę nad 90. Przy b dużych upałach jak teraz 36 i wlączonej klimie normalne jest iz wskazówka idzie dwie reski nad 90 stopni a przy ruszaniu gdy wiatrak kręci się z dużymi obrotami spada. Także stojąc w korku i ruszając kilka metrów możesz zaobserować wachania wskazówki od temp ufff koniec wykładu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-322996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 to z alegro działa i pomaga na 100% sprawdzone   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-320578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 hmm.. u ojca też padło wisko a nowe kosztuje ponad 200 zł i zamontowanie nawet nie wiem ile. przyszedł mi taki pomysł, aby skleic poksilina wisko, aby cały czas obracało sie z taka prędkościa jaka ma silnik, ale czy nie spowoduje to zbyt dużego niedogrzania motoru? dzisiaj przy 27 stopniach na dworzu jechałem 110 i temp była na drugiej kresce nad 90, nawet nie można wkręcic troche silnika na obroty bo zaraz temperatura skacze po 100 stopni. co myślicie o moim pomyśle?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-320460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekiewa Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 nie jest to dobry pomysl !!:brawo: poza wisco sprawdz takrze termostat mozliwe ze nie otwiera do konca   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-320437 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 myśle, że to tylko wisko bo na silniku jest spora ilośc oleju, a silnik nie bierze, ani nie ma wycieków oleju, a wisko przy temp silnika 100 stopni luźno się kręci (ruszałem je ręką po zgaszeniu silnika) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3516-omega-25-tds-problem-z-paleniem/#findComment-320390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.