Gość lukasnarloch1 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 witam, posiadam Kadzia 1.6D mój problem wygląda następująco... otóż mam problem z hamulcami na biegu jałowym (np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na luzie) trzeba używać bardzo dużej siły by zahamować z niewielkiej prędkości Jednak gdy samochód jest na biegu, w trakcie jazdy, wystarczy delikatnie wcisnąć pedał hamulca i czuć ostre hamowanie... czy przyczyna takiego stanu rzeczy może leżeć w uszkodzonej pompie próżniowej?? proszę o pomoc:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 1. na luzie się nie jeździ 2. silnik ma na biegu widocznie wyższe obroty a tym samym pompa lepiej sobie radzi 3. jej przewód (jego szczelność) możesz na wszelki wypadek sobie przejrzeć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-32630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasnarloch1 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 ma luzie się nie jeździ tylko w teorii hamulce na stacji diagnostycznej badane są na luzie, więc na takowym tez muszą dobrze hamować, a u mnie tak nie jest proponujesz sprawdzenie szczelności przewodu między pompą a serwem, a czy sama pompa jest regenerowalna? występują jakieś komplety naprawcze? przejrzałem już książkę o kadecie i nie ma tam ani słowa o pompie próżniowej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-32592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 na stacji diagnostycznej mówią też aby mocno deptać na pedał a biorąc pod uwagę np wysłużenie elementu .... czy są zastawy regeneracyjne pompy próżniowej? - przynajmniej do tych które wymieniałem - nie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-32539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pan_Bartosz Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Podepnę się pod temat. Sprawa wygląda następująco. Przy hamowaniu czułem dość mocne bicie pedału hamulca i szarpanie kierownicą. Tarcze były w opłakanym stanie. Wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki. Zacisk zdjęty, wyczyszczone i nasmarowane cylinderki (te 'przykręcane' na imbus). Klocków nie wymieniłem niestety wszystkich. Na każdej stronie został jeden stary (jeszcze w całkiem dobrym stanie - w porównaniu do nowego starty ok 4 mm) no i jeden nowy. Powodem były zbyt szerokie tarcze (12,7 mm, jak sie później okazało powinny być 10). Całość zalana nowym płynem i odpowietrzona (nawet dwukrotnie). Skręcone do kupy i wszystko hulało jak talala. Zero bicia, równe, zdecydowanie lepsze hamowanie. Po ok 300 km problem nagle powrócił. Tarcze równe, bez wyżłobień, klocki ścierają się równo. I teraz pytanie za 100 pkt: co może być przyczyną powrotu problemu? Zastanawiałem się nad tymi starymi klockami, czy jest możliwe, że to przez nie? Ale czy w takim przypadku problem nie wystąpił by od razu (tzn. nie było by żadnej poprawy - a była...)? Czekam na sensowne pomysły/sugestie. PS. Kadet 1.4, 1990 rok. Zaciski Delco (wiem, że niezbyt dobre, ale to już pomińmy)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-369442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Klocki wymienia się wyłącznie kompletami. Nie, różne klocki nie powodują takich objawów. Sprawdź dokładnie całe zawieszenie i jeszcze raz te hamulce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-369474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 a czy za bardzo nie męczyłeś tych klocków ? bo po wymianie powinno się kilkaset kilometrów przejechać delikatnie by klocki z tarczą się dotarły, w innym przypadku mogą się zeszklić i sprawność hamowania może być gorsza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-369593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pan_Bartosz Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Wiem, że klocki wymienia się kompletami, ale to było niewykonalne, żeby zmieścić 2 nowe klocki i tarczę 12,7 mm. Dlatego musiałem pójść na kompromis. Co do zawieszenia to mam luzy na tulejach wahacza (już kupione, będe wymienał na dniach). Jednak nie sądzę, żeby to było to, bo tak jak pisałem, po złożeniu wszystkiego w całość śmigało aż miło. A czy nierówno zaciskające się hamulce mogłyby powodować taki efekt?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-369638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Na szarpanie kierownicą zawiecha w tym i tuleje - mogą mieć wpływ   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-369979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pan_Bartosz Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 To oczywiste, zastanawia mnie jedynie czemu początkowo nie było żadnych problemów. No nic, zdam relacje po wymianie tulejek... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35182-problem-z-hamulcami/#findComment-369993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.