Gość synox Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Witam, ciąg dalszy walki z moim autem trwa. Pierwsze diagnozy mechaników wskazywały na uszkodzoną turbinę inni mówili, że to EGR. Wczoraj wybrałem się do serwisu aby to sprawdzić. Mechanik rozebrał cały układ dolotowy, ocenił że turbina jest OK nie puszcza oleju i nie ma luzów na wirniku. Okazało się że EGR był zaślepiony. Po wyjęciu go wyczyścił EGR. Poskładał wszystko do kupy i okazało się że wcześniejsze problemy ( kopcenie i ciągle powtarzający się błąd: nieszczelny układ dolotowy) ustąpiły. Auto zaczęło jeździć tak jak powinno. Ale niestety to było wczoraj, dziś rano po odpaleniu i ruszeniu autem h...j mnie strzelił. Auto przestało jeździć tzn. do uzyskania 3000 obr zupełny brak przyspieszenia. Jednym plusem tego wszystkiego jest to iż kopcenie znacznie zmalało, można powiedzieć że w porównaniu z tym co było to nie kopci. W związku z tym moje pytanie co to może być? Czy ten nieszczęsny EGR po odślepieniu i wyczyszczeniu jest zepsuty i nie działa tak jak powinien, czy może przepływomierz jest uszkodzony, czy może jeszcze coś innego??? Dużo wskazuje wg mnie na EGR bo poprzedni właściciel zaślepił go nie bez powodu, ale to tylko moje przypuszczenia. Proszę o pomoc, czy może spróbować podmienić przepływkę czy wymieniać EGR czy....?Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam - Mariusz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Czy ten nieszczęsny EGR po odślepieniu i wyczyszczeniu jest zepsuty i nie działa tak jak powinien, czy może przepływomierz jest uszkodzony, czy może jeszcze coś innego??? Dużo wskazuje wg mnie na EGR bo poprzedni właściciel zaślepił go nie bez powodu, ale to tylko moje przypuszczenia.Miałem problem ze swoim EGR-em i czyszczenie nic nie dało wywalało dalej błąd, jeżeli wywala u Ciebie błąd to go odczytaj .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-32350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość synox Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Auto sprawdzone CDIF2 brak błędów, sprawdzony dolot wraz z IC wszystko szczelne,wymieniony filtr paliwa i powietrza, nadal brak mocy i kopci na czarno, spaliny mają intensywny zapach parafiny, tak jakby dobrze nie spalał, jakby dostawał za mało powietrza. Gdy EGR był zaślepiony moc była ok kopcił raczej na siwo niż na czarno tylko ciągle wywalał błąd: nieszczelny układ dolotowy. Co z tym fantem zrobić czy EGR używany z gwarancją to dobry pomysł? Może go wymienić i zobaczyć co będzie bo czyszczenie starego pomogło na 1 dzień. Proszę o pomoc. Dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-30955 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Gdy EGR był zaślepiony moc była ok kopcił raczej na siwo niż na czarno tylko ciągle wywalał błąd: nieszczelny układ dolotowy. Co z tym fantem zrobić czy EGR używany z gwarancją to dobry pomysł? Może go wymienić i zobaczyć co będzie bo czyszczenie starego pomogło na 1 dzień. Proszę o pomoc. Dzięki.W moim przypadku czyszczenie EGR-u pomogło tylko na chwilę po skasowaniu błędu on powracał i silnik mulił, to jest kod błędu jaki mi wyświetlało 2279. Moje pytanie-czy posiadasz u Siebie filtr DPF-(sadzy)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-30898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość synox Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Witam, nie posiadam DPF w moim bolidzie. Taki błąd 2279 wywalało cały czas jak był zaślepiony egr, po mocniejszym wciśnięciu gazu. Mechanik stwierdził, że 2279 to nieszczelny układ dolotowy. Znalazłem gdzieś taki temat że taki bład zgłasza uszkodzony egr lub nieprawidłowo działający przepływomierz. Po odślepieniu egr brak błędów, a auto nie jedzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-30876 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Co z tym fantem zrobić czy EGR używany z gwarancją to dobry pomysł? Może go wymienić i zobaczyć co będzie bo czyszczenie starego pomogło na 1 dzień. Dużo wskazuje wg mnie na EGR bo poprzedni właściciel zaślepił go nie bez powodu, ale to tylko moje przypuszczenia. Proszę o pomoc, czy może spróbować podmienić przepływkę czy wymieniać EGR czy..W sprawie tego nieszczęsnego EGR-u, u mnie po czyszczeniu egr-u silnik pracował ok i nawet miał kopa a po chwili zapalała kontrolka-auto z kluczykiem i robi ł się wołek mogłeś przejechać nieraz dwa kilometry albo 5 nie było reguły, po wymianie na nowy EGR-silnik bajka i skończyły się kłopoty, tylko mówię wyskakiwał mi błąd 2279 a to jego tłumaczenia:-nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej. -nieszczelność w układzie wlotowym. -wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza. Tak że nie wiem czy wymiana EGR-u w Twoim przypadku coś da bo nie wyskakuje żaden błąd a to niemałe pieniądze kosztuje chyba że jest sposób aby na chwilę od kogoś założyć i przetestować. Chyba że jeszcze raz spróbuj przeczyścić go i zobaczysz efekt, a co do przepływomierza to padanie go skutkuje tym że auto zaczyna coraz słabiej się rozpędzać a przy tym zaczyna mniej zużywa paliwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-30733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość synox Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Dzięki za zainteresowanie właśnie załatwiłem sobie EGR i w poniedziałek jadę go podmienić zobaczymy jakie efekty będą, oczywiście dam znać na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-30619 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 właśnie załatwiłem sobie EGR i w poniedziałek jadę go podmienić zobaczymy jakie efekty będą, oczywiście dam znać na forum.Czekamy na wieści i to będzie najrozsądniejsze w tym przypadku aby nie wydać na darmo kasy a głównie chodzi o koszt egr-u. Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-30617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzycH Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Czekamy na rozwiązanie sprawy. Mam ten sam problem. Astra II, silnik 1.7 DTI. Autko muli strasznie... Czekam na rozwój wydarzeń i biorę się za swoją asterkę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-30543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość synox Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam, udało mi się dogadać z mechanikiem i znalazł czas dla mojej Aśki w sobotę, autko wstawiłem o 9:00 i odebrałem o 12:00, a oto efekt: Mechanik założył zakupiony przeze mnie EGR i............auto zaczęło jeździć tak jak trzeba, moc powróciła. Zacząłem w ramach testów deptać jej po gazie 3, 4 tys obrotów a nawet więcej i o dziwo nie zapalił się check na moich zegarach Pełen obaw nie mogłem doczekać się wieczora ( bo wtedy najlepiej widać w światłach reflektorów autek za nami czy kopci czy nie). Jak wielka była moja radość kiedy nie zobaczyłem za sobą kłębów dymu. Nie mogę powiedzieć że wcale nie puszcza dymka ale są to minimalne ilości i tyle to chyba ten typ musi z siebie wyrzucać zwłaszcza że oczywiście była ostro butowana. Także na dzień dzisiejszy wszystko jest już chyba OK, ale oczywiście czas pokaże jak długo taki stan potrwa.(Mam nadzieję że długo, bo ostatnie walki z moim sprzętem trochę osłabiły moje serce). Prace jakie zostały wykonane aby przywrócić Aśkę do życia: -wyjęcie zaślepki zaworu EGR -czyszczenie całego układu dolotowego, wraz z oględzinami turbiny -wymiana filtra powietrza -wymiana filtra paliwa -czyszczenie IC -i w końcu wymiana EGR, który okazał się źródłem wszystkich problemów Koszty naprawy: -Dzień pierwszy w warsztacie całe to czyszczenie i filtr powietrza z wymianą 100 zł -Dzień drugi ciąg dalszy czyszczenia, wymiana filtra paliwa, oczywiście diagnostyka komputerowa 50 zł -Dzień trzeci zamówiony z Allegro zawór EGR z gwarancją rozruchową za 230 zł + 35 zł za przesyłkę kurierską -Dzień czwarty wymiana zaworu EGR 50 zł Łączny koszt całej tej zabawy razem z częściami: 465 zł, serwis Opla za to samo chciał ode mnie 2130 zł Dość niedrogie wykonanie tej usługi zawdzięczam warsztatowi samochodowemu w Łodzi przy ul. Jarzynowej 50a, który serdecznie wszystkim polecam, widać że się starają żeby nie zabić klienta cenami usług. A ja mam nadzieję że szybko nie będę musiał tam zawitać i będę mógł się cieszyć z jazdy moim bolidem. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tym tematem i w razie czego służę pomocą - Mariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35184-17-cdti-z17dth-brak-mocy/#findComment-29671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.