Gość turbodiesel Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Witam, Mam problem z układem podciśnienia jak sadzę. Podczas jazdy zapala mi się kontrolka check engine. Po zapaleniu kontrolki samochód słabnie i nie rozpędza się. Po podłączaniu komputera okazało się, że to błąd p0400 czyli egr. Zawór egr po zassaniu powietrza chowa się i nie cofa czyli powinien być sprawny. Wymieniony został elektrozawór egr .Wymienione zostały przewody podciśnienia od pompy vacum do elektrozaworu oraz od elektrozaworu do zaworu egr. Wreszcie wymieniona została pompa vacum. Nie wiem co jeszcze powinienem sprawdzić .Może ktoś miał podobny problem i mógłby mi podpowiedzieć co powinienem jeszcze zrobić lub wymienić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mik Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Pompa vacum jest sprawna nie puszcza? Czy nie puszcza czasem oleju króćcem do przewodu egr-a? Na moje oko to wina pompy podciśnienia, jeśli oczywiście grzybek jest rozruszany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32509 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość turbodiesel Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Jest olej w przewodzie tzn. w tym wychodzącym od vacum pompy.Czytałem ,że może pomóc obrócenie tego króćca do góry w sensie przekręcenia pokrywy od vacum pomy. Jest szansa ,że to pomoże? Grzybek jest rozruszany,był już czyszczony.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mik Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Pompa nie jest smarowana olejem, wiec jeśli olej leci z króćca przewodem to nie jest sparawna, pewnie simering do wymiany. Próbuj przestawić dekiel to potrwa tylko chwilke a moze pomóc z checkiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość excalibur2007 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Witam sam walczyłem z tym problemem najlepiej pojechac do jakiegos mechanika i zobaczyc czy masz sprawna pompe vacum odpowiednie podciśnienie 0,6-0,7 bara jest to najczestsza przyczyna tego błedu. Ciezko znaleźc dobra pompe vacum ja kupujac pompe dopiero 3 spełniała kryterium 0,6 bara i nie pluła olejem Powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość turbodiesel Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Dekielek przekręciłem, czy olej jest teraz nie sprawdzałem, ale check świeci się dalej. Postaram się sprawdzić pompę jeżeli będzie wadliwa jest możliwość uszczelnienia jej czy tylko wymiana.Nasuwa mi się pytanie czy jak by była pompa vacum walnięta to czy hamulce nie działały by słabiej albo były by "twarde"?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość excalibur2007 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Twarde tek ale rożnice zobaczysz jak założysz sprawna pompe. Regeneracja jest bardzo droga jesli chcesz moge dac numer do goscia który przysłal mi pompe pierwsza od niego była wadliwa reklamacja uwzgledniona zostala bez problemu i druga była juz dobra. ja za swoja dałem 100 zł + przesyłka. wiem ze ten gosc ma ich jeszcze ok 15 tak mówil a jezeli z reklamacja nie było problemu i na drugi dzien miałem juz druga pompe wiec może jest to prawda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość turbodiesel Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Znalazłem podobny temat na innym forum pozwolę sobie zacytować jedną z wypowiedzi: "1. Sterownik pompy a dokładniej zastosowane w nim za słabe tranzystory, które po dłuższej lub cięższej pracy silnika z czasem puchną ( mój przypadek) (przy dłuższej jeździe też wyskakiwał mi " check " już przy mniejszych prędkościach, które po paru miesiącach objawiały się już nawet gaśnięciem silnika. lub 2. Czujnik obrotów pompy wtryskowej, ten co odpowiedzialny jest za zwiększanie lub zmniejszanie dawki paliwa co jest zamontowany na pompie wtryskowej lub 3. Czujnik prędkości obrotowej wału, znajduje się pod pompą wtryskową (jak auto stoi nad podnośniku to wymiana zajmuje 15 minut, ale koszt nowego w ASO około 350zł) Wszystkie 3 rzeczy mają dużo wspólnego przy pracy na większych obrotach (dłuższa jazda w trasie przy większych wartościach) nie dające zupełnie o sobie znać w jeździe miejskiej." Może tu szukać przyczyny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość turbodiesel Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Twarde tek ale rożnice zobaczysz jak założysz sprawna pompe. Regeneracja jest bardzo droga jesli chcesz moge dac numer do goscia który przysłal mi pompe pierwsza od niego była wadliwa reklamacja uwzgledniona zostala bez problemu i druga była juz dobra. ja za swoja dałem 100 zł + przesyłka. wiem ze ten gosc ma ich jeszcze ok 15 tak mówil a jezeli z reklamacja nie było problemu i na drugi dzien miałem juz druga pompe wiec może jest to prawda. Sprawdzę pompę.Jeżeli będzie wadliwa zgłoszę się po ten numer.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Co ma pompa wtryskowa do układu EGRa Sprawdź: - podciśnienie, - elektrozawory, - na końcu przepływomierz bo jak zawór EGR się otworzy to na nim powinien pojawić się mniejszy strumień masy powietrza. Sprawdź również czy nie masz pozamienianych ze sobą tych elektrozaworów koło zbiorniczka wodnego, wyrównawczego - to częsty błąd a zawory nie są zamienne ze sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35187-egrkontrolka-check-engine-b%C5%82%C4%85d-p-0400/#findComment-32072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.