Gość msemafor Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam, Mam 2 pytania do użytkowników Astry F 1.4i 8v 185 tys. przebiegu (bez gazu i klimy). 1. Jak wtryskiwacz powinien rozpylać paliwo ? U mnie po zdjęciu chwytu powietrza widać, że paliwo z wtryskiwacza jest rozpylane po ściankach i nie jest to taka jednolita "mgiełka" tylko widać malutkie kropelki. Mam wrażenie, że auto dziwnie dużo pali (nie mierzyłem dokładnie ile, ale około 9 - 10 l na 100km), czasem potrafi przytrzymać przez 4 - 5 sekund wyższe obroty i dopiero zejść na wolne obroty i niezbyt równo pracuje na wolnych obrotach (krokowy wymieniony). Jeśli ten wtryskiwacz źle podaje paliwo to czy jest to kwestia wyczyszczenia czy wymiany? 2. Gdzie w Astrze F znajduje się elektrozawór nagrzewnicy? Od pewnego czasu słyszę takie dziwne terkotanie lub trajkotanie po zapaleniu silnika. Jest to szczególnie dokuczliwe na wolnych obrotach (wraz ze wzrostem obrotów częstotliwość terkotania się nasila i znika w hałasie pracy silnika i dźwięku toczenia się kół). Sprawdziłem już wszystkie plastiki i trzymają się dobrze. Przeczytałem gdzieś, że wraz z nagrzewnicą jest elektrozawór (zwany też czasem silniczkiem), który otwiera lub zamyka dopływ ciepła i który jest dość wadliwy ale można mu odłączyć zasilanie, kiedy jest otwarty i ciepło będzie podawał ale nie będzie terkotał (w aucie nie ma klimatyzacji). Tylko nigdzie nie jest napisane gdzie on jest zamontowany i którędy idzie kabel zasilający do niego. Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie rady lub odpowiedzi na wyżej postawione pytania - szczególnie ze zdjęciami. Pozdrawiam, Marcin F. Szczecin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35231-zapytanie-dotycz%C4%85ce-wtryskiwacza-i-elektrozaworu-nagrzewnicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.