Skocz do zawartości

Astra DTL - po jeździe nie chce palić, podczas jazdy check


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem z moją Astrą II z 82 konnym dieselkiem DTL z automatyczną skrzynią biegów.

Nadmienię że prześledziłem forum odnośnie podobnych przypadków i dalej w głowie pustka.

 

Problem jest taki. Podczas trasy zapalał mi się check, auto dymiło z rury i silnik nie miał mocy, było to tak ok 3000 obr, po zdjęciu nogi z gazu i chwilowym odczekaniu jak samochód się toczył własnym pędem kontrolka gasła i zapalała się za chwilę przy ok 3000 obr, chociaż potrafiła wcześniej więc ogólnie była z tym zabawa i jazda z max prędkością 85km/h. Po dojeździe do domu i odstaniu nocy auto rano po prostu już nie chciało zapalić. kręciłem i kręciłem i nic, potem naładowałem akumulator i kręciłem i kręciłem i nadal nic.

Komputer na zapłonie ( bo niestety nie chce zapalić) pokazał 3 zapamiętane błędy:

1. System recylkulacji gazów wydechowych

2. Regulacja początków wtrysków

3. Przekaźnik żarzenia.

Dodam że podczas tej 300 km trasy auto było parę razy gaszone i zapalało bez problemu. a rano nic. :spoko:

Na wolnych obrotach były momenty że check zapałał się nawet później i można było nawet czasem dojść do 4500 obr/min

I stąd prośba - pomóżcie proszę. Podpowiedzcie od czego zacząć, co sprawdzić i jak, co to może w ogóle być.

 

Pozdrawiam Was wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35249-astra-dtl-po-je%C5%BAdzie-nie-chce-pali%C4%87-podczas-jazdy-check/
Udostępnij na innych stronach

Gość soltys2004

witam . ja kiedyś miałem podobny problem w corsie miałem pęknięty wąż od kulera. strasznie mocno dymił i zero mocy a chek wariował raz sie palił a raz nie po wymianie węża problem znikł

 

Gość Mariusz_760301

Czy pamiętasz może nr-y tych błędów :spoko:

Błąd opisany, przez ciebie, jako drugi sugeruje zacieranie się nastawnika konta wtrysku pompy - czyli niestety czeka Cie jej regeneracja :beer: (Bosch Serwis ok 2100 zł)

 

Nr błędu rozwiał by wątpliwości bo z tłumaczeniami to różnie bywa.

 

No właśnie kodów błędów nie mam, wiem tylko jakie były.

Ale dziwi mnie tylko to że podczas jazdy na ciepłym silniku nie było żadnego problemu z paleniem a postał z 8 godzin i już z paleniem koniec. Gdyby to było auto z manualną skrzynią biegów to pewnie bym próbował go zapalić z linki ale przy automacie niestety :piwo:

 

Po założeniu gruchy na przewodzie paliwowym, po podpompowaniu i odpowietrzeniu układu auto odpaliło niemalże od razu, ale problem się powtarza a wykasowanie błędów nic nie dało. Czyli silnik wchodzi w tryb awaryjny przy 2,800 - 3000 obr/min podczas jazdy, na postoju czasem nawet udaje się do 4000 obr/min. Więc szans na normalną jazdę na razie nie ma. Teraz pytanie - czy ktoś wie gdzie w lublinie lub okolicy można naprawić pompę razem z elektroniką i za jakie pieniądze.

O rozwoju sytuacji będę informował na bieżąco

 

  • 4 tygodnie później...

Wiec już wiem co się działo że tak się działo

Niestety okazał się to zatarty przestawiacz konta wtrysku, więc pompa wymagała regeneracji, dodatkowo uszkodzony był jakiś zawór i dlatego był bład układu recyrkulacji spalin i auto nie miało mocy i źle odpalało na zimnym silniku. Co więcej wyniknie jutro opowiem bo odbieram auto z warsztatu

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności