Skocz do zawartości

EGR - sterowany elektrycznie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka z kluczykiem, po odczytaniu błędu -

P0400 wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe.

Czy? to oznacza że kończy mi się EGR, jakieś podpowiedzi....

silnik 2.0 DTH 2003

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35405-egr-sterowany-elektrycznie/
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj http://forum.opel24.com/topic/13191-EGR-Elektroniczny-Moj-sposob-na-niego/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35405-egr-sterowany-elektrycznie/#findComment-30321
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem EGR - jeździłem dzisiaj cały dzień i wszystko Ok. zobaczymy co będzie później. Narazie WIELKIE dzięki!!! dodam jeszcze że czyściłem piny w kostce.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35405-egr-sterowany-elektrycznie/#findComment-30039
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość zbyszekbac

Witam, przeszukałem już chyba wszystkie wątki dotyczące zaworu EGR i błędu P0400 ("wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe") i posty o podobnym do mojego problemie pozostają bez odpowiedzi.

 

Zawór EGR jest sprawny, oddałem go do czyszczenia w polecanym przez wszystkich warsztacie w Brzegu - błąd nie zniknął; wróciłem się do warsztatu, mechanik wymienił na inny "w 100% sprawny" - błąd dalej na wyświetlaczu. Samochód jest po wymianie silnika (skutki awarii turbiny) w zeszłym roku, wymianie przepływomierza i regulatora napięcia w lipcu br. Zaślepienie zaworu odpada. A żaden ze znanych mi mechaników nie potrafi podać przyczyny pojawiającego się błędu.

 

Z tego co udało mi się pośrednio wyczytać może byc to związane z:

- częścią elektroniczną zaworu EGR - zakładam że w Brzegu czyszczą go kompleksowo więc odpada

- wadliwym podłączeniem zaworu - montowali go mechanicy w zakłądzie

- elementami układu/instalacji podciśnienia (pompa vacum, boost sensor, zawory, przewody)?

- nieprawidłowym modelem zainstalowanego regulatora napięcia, wymienianego po awarii ?

- wadliwym przepływomierzem - mam dodatkowy jeszcze sprawdze

 

Jeśli ktoś ma wiedzę co może być przyczyną pojawiania się tych błędów, proszę o pomoc lub przynajmniej nakierowanie mnie od czego zacząć eliminowanie możliwych przyczyn.

(silini 2.2 DTR 2003)

Z góry wielkie dzięki, szerokiej drogi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35405-egr-sterowany-elektrycznie/#findComment-500834
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

skoro wyświetla nieprawidłowe wartości napięcia to masz do sprawdzenia układ elektryczny a konkretnie wtyczki na odcinku sterownik silnika EGR. Poszukaj w sieci schematu swojego silnika i do roboty. Pomijam fakt, że możesz mieć przypaloną cewkę w EGR ale pisałeś że go wymieniłeś.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35405-egr-sterowany-elektrycznie/#findComment-500836
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności