Skocz do zawartości

Lampka ciśnienia oleju gaśnie dopiero przy 2000 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem astrę II z 2001 roku z silnikiem 1.7 TD.

Po wymianie oleju zapala się lampka i gaśnie dopiero przy obrotach powyżej 2000.

Olej wymieniłem na Mobil 1 0-40W.

Co może być przyczyną i na co się nastawić, wymianę pompy?

 

 

pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35472-lampka-ci%C5%9Bnienia-oleju-ga%C5%9Bnie-dopiero-przy-2000-obrot%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Po wymianie oleju zapala się lampka i gaśnie dopiero przy obrotach powyżej 2000.

Olej wymieniłem na Mobil 1 0-40W.

A jakim olejem był silnik zalany :) zalałeś silnik syntetykiem 0-40W który jest bardzo rzadki a przed wymianą silnik był zalany może półsyntetykiem :) czy zawsze się tak dzieje przy odpalaniu czy tylko jak silnik jest zimny (po dłuższym lub nocnym postoju).

 

Zalałem takim samym jak był na karteczce przyczepionej przez poprzedniego właściciela.

Dzieje się to zarówno przy ciepłym jak i zimnym silniku. Pojechałam do mechanika i tam zmierzyli zegarem ciśnienie wynik pomiaru 0,2 czyli lipa. Mechanik obstawia że zablokował się jakiś zawór zwrotny.

 

pozdrawiam

 

Gość Piotrusss1970

A olej to wymieniłeś na Mobil1 0W40 czy na Mobil 10W40 bo w poście to trochę ciężko zgadnąć, a jeśli wlałeś 0W40 to może być tego przyczyna.

 

Gość zbyszek670

Zalałem takim samym jak był na karteczce przyczepionej przez poprzedniego właściciela.

Mam nadzieje że takim był zalany bo wiesz że na karteczce to można różne rzeczy wypisywać. Jeżeli przed wymianą było wszystko w porządku a po wymianie nagle kontrolka się pali na małych obrotach to obstawiam że silnik był zalany gęstszym olejem np. o parametrze własnie 10 W.

wymieniłem na Mobil 1 --- 0-40 W

To wlej mu 5W40-tez syntetyk.

 

Witam,

Mechanik stwierdził że uszkodzony jest zawór w obudowie filtra oleju. Pytanko czy faktycznie jest tam jakiś zawór. Jeśli tak to gdzie kupić ten zawór, a może trzeba wymieniać całą obudowę.

 

Pozdrawiam

 

Gość zbyszek670

Mechanik stwierdził że uszkodzony jest zawór w obudowie filtra oleju.

Ten zawór to nie jest w obudowie filtra, to jest tak zwany zawór obejściowy i on otwiera się gdy filtr olejowy jest zatkany-wygląda na to że olej był wymieniony a filtr pozostał stary? Sprawdził bym zawór nadciśnieniowy bo w nim może pękła sprężynka i puszcza przez co w układzie panuje za małe ciśnienie oleju.

 

dziwna sprawa, po wyczyszczeniu całego układu i wymianie zaworu, ciśnienie dalej do dupy.

Po wymianie obudowy filtra oleju wszystko OK, silnik dalej zalany 0W-40 Mobile1. Koszt niestety 600PLN, a z rozrządem + kolejne 600 PLN. :/

 

Pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności