Skocz do zawartości

Problem z poceniem sie rury z powietrzem do silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Astra to 2.0 DI 83 kM.

Prosze o szczegółową pomoc bo chyba ciągle trafiam na złych mechaników albo sam juz nie wiem :). Samochód mam od 4 lat (rocznik 2000) przebieg 250 tys, wszystko było dobrze dopóki 2 lata temu nie zauważyłem że na rurze od turbiny do silnika pojawia sie olej - rura sie poci na wlocie do silnika. Dodam że olej zmieniam systematycznie max co 10 tys km. Ostatnio wymieniano u mnie chłodnice bo znalazłem wyciek z chłodnicy, wymienili mi też wiatraki oba po dwóch stronach chłodnicy i efekt jest taki że rura sie poci masakrycznie, silnik mi czasem rzuca check engine, a temperatura nie utrzymuje sie w stałym poziomie tak jak kiedyś zawsze na środku tylko czasem rośnie a czasem spada. Byłem juz u kilku mechaników i żadnemu sie nie chciało chyba zainteresować tym. Dodatkowo czy moze ktoś mi polecić jakiegoś mechanika z okolic warszawy który sie zna na oplach.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35476-problem-z-poceniem-sie-rury-z-powietrzem-do-silnika/
Udostępnij na innych stronach

rura sie poci na wlocie do silnika

Mas na myśli kolanko gumowe przy kolektorze dolotowym. Przyjrzy się zaworowi EGR, od dołu jest otwór odpowietrzający, jeśli zawór jest nie szczelny kapie przez nią olej. Z tego też powodu może zapala się check. Najlepiej odczyta błędy to będziesz wiedział dlaczego. Popatrz na turbinę czy nie przepuszcza oleju.

Ostatnio wymieniano u mnie chłodnice bo znalazłem wyciek z chłodnicy

Jeśli założyli ci jakiś kiepski zamiennik to przy wyższych temperaturach zewnętrznych chłodnica może by nie wydajna i stąd te wahanie temperatur (przerabiałem to u siebie), łopatki pompy wody wytarte lub przycina się termostat.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35476-problem-z-poceniem-sie-rury-z-powietrzem-do-silnika/#findComment-29562
Udostępnij na innych stronach

rura sie poci na wlocie do silnika

Mas na myśli kolanko gumowe przy kolektorze dolotowym. Przyjrzy się zaworowi EGR, od dołu jest otwór odpowietrzający, jeśli zawór jest nie szczelny kapie przez nią olej. Z tego też powodu może zapala się check. Najlepiej odczyta błędy to będziesz wiedział dlaczego. Popatrz na turbinę czy nie przepuszcza oleju.

Ostatnio wymieniano u mnie chłodnice bo znalazłem wyciek z chłodnicy

Jeśli założyli ci jakiś kiepski zamiennik to przy wyższych temperaturach zewnętrznych chłodnica może by nie wydajna i stąd te wahanie temperatur (przerabiałem to u siebie), łopatki pompy wody wytarte lub przycina się termostat.

Mam jutro umówioną wizyte u mechanika to będę wiedział coś więcej, co mnie jednak zaskakuje żaden z mechaników nie wpadł na to że może to być egr. a w jaki sposób sprawdzić czy turbina nie daje olejem - bo z zewnątrz jest metalowa obudowa ale wszystkie połączenia do turbiny są such poza tym gumowym wężem do kolektora. Co do chłodnicy to firmy nie znam ale kosztowała jakieś 350 zł nowa. Czy po wymianie chłodnicy jest konieczna wymiana termostatu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35476-problem-z-poceniem-sie-rury-z-powietrzem-do-silnika/#findComment-29558
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności