Skocz do zawartości

astra 1.3 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

massam, myślę że tu dużo się nie różni od pozostałych tylko że ma silnik z układem "komoraila " bardzo drogiego i wrażliwego na paliwko. i naszpikowanego elektroniką

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3589-astra-13-cdti/#findComment-326055
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

i jest strasznie słaby jak na astre H

Jeżdżę właśnie takim oplem, nic się złego nie dzieje, spalanie mam troszkę większe niż to co podawali w katalogu, w mieście (ok 7 L) ale często stoję w korkach, jeździłem także skoda octavią 1,9tdi 110km i powiem, że nie widzę jakiejś kolosalnej różnicy. Powiem więcej jak się włącza turbinka to zbiera się chętniej niż stara vectra 1.8L oraz mondeo 1.8L benzyna a tamte miały chyba 115 oraz 125KM.

 

pozdrawiam

LL

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3589-astra-13-cdti/#findComment-325801
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Lelule, wiesz ten silnik jest nieźle wyżyłowany i wątpię że 1.3 cdti poradzi sobie ze 110 TDI ...a wręcz jestem tego pewny.....Chodź byłem w szoku po przesiadce z omegi 2.5 v6 na astrę 2.0 DI 16V jak te niby 82 konie się zbiera. :roll: A 1.7 cdti w astrze G moje 2.0 "objeżdża" :?: Pozdrawiam i szerokiej drogi:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3589-astra-13-cdti/#findComment-325765
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Lelule, wiesz ten silnik jest nieźle wyżyłowany i wątpię że 1.3 cdti poradzi sobie ze 110 TDI ...a wręcz jestem tego pewny.....Chodź byłem w szoku po przesiadce z omegi 2.5 v6 na astrę 2.0 DI 16V jak te niby 82 konie się zbiera. :?: A 1.7 cdti w astrze G moje 2.0 "objeżdża" http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif Pozdrawiam i szerokiej drogi:)

Wiesz masz dużo racji, że wyżyłowany :D lecz jak patrzę co się dzieje ze współczesnymi silnikami to :roll: - przykład to nowy 1,6 opla 180KM albo 1,4 VW 140KM no właśnie ten mój 1,3 90km aha a w ASO twierdzą, że sami go robią dla swoich pracowników na 110KM. W sumie to jestem tylko użytkownikiem i się dobrze na tych bebechach nie znam ale tak myślę, że może jakieś lepsze materiały tam kładą w te silniki. Z drugiej strony słyszałem, że żywotność współczesnych silników Opla to coś ok. 450 tys.km. ciekawe czy tyle wytrzymają przy takim obciążeniu :?:

 

pozdrawiam

LL

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3589-astra-13-cdti/#findComment-325763
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Lelule, ja w sumie się ciesze że mam 2.0 i moc o 7 koni mniejszą od Ciebie w aucie:P wiec to raczej świadczy o "żywotności" chodź życzę Ci co najmniej tak jak u mnie 260 tyś bezproblemowej jazdy:lol:

 

Tak jak kiedyś beczki czy kliny.....3 litry pojemności i 60 koni ale miliony kilometrów robił

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3589-astra-13-cdti/#findComment-325681
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie już bez przesady ;) w turbodoładowanym silniku można mówić o wyżyłowaniu gdy moc jest podniesiona gruuuubo o ponad 100-150% tej hipotetycznej bez zastosowania turbiny. To, że ktos ma 7 koni mniej w 2.0 niż w 1.3 to raczej nie przełoży się bezpośrednio na ilosć przejechanych km bez remontu :lol: A raczej sposób traktowania , jakość materiałów eksploatacyjnych itp. dla mnie moc 100KM z silnika 2.0 w dth to śmiech na sali a pewnym jest że 130-150 konne 1.9 w tdi napewno nie rozpadnie się szybciej (na zachodzie ludzie robią tym po 300-400tys. km a potem sprzedają do polski gdzie robią drugie tyle ;/ ) Prawdziwe obniżenie trwałości może mieć miejsce w bardzo stuningowanych silnikach i przy okazji mocno eksploatowanych (chociaż w warszaawie od kilku lat niejaki "Rufi" bryka ponad 200konna ibiza tdi , którą sciga się w mistrzostwach Polski na 400m i z tego co mi mówił przy okazji mojej wizyty w mastersie, samochodzik bezawaryjnie służy mu do codziennej jazdy i to nie tylko w niedziele i weekendy ale jako samochód służbowy).

to taki mały OT ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3589-astra-13-cdti/#findComment-325659
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a czy ktoś z was wie z kąd bierze się ta moc ?? przedewszystkim z zastosowania wtrysku bezpośredniego z zasobnikiem (III generacji), w którym gromadzone jest paliwo pod wysokim ciśnieniem, wtryskiwaczami umożliwiajjącymi do pięciu dawek wtrysku przy ciśnieniu dochodzącym do 180 MPa!! To dzięki dokładnemu wymieszaniu paliwa z powietrzem uzyskuje się większą sprawność spalania mieszanki silnika. Wały i tłoki są poddawane specjalnej obróbce, która ma na celu zwiększenia ich trwałości. a pozatym jeśli ktoś wykonuje regularnie przeglądy to nie ma większych problemów z tymi silnikami. Moc tych silników można zmieniąć przeprogramowując moduł EDC - electronic diesel control. Jeszcze co do trwałości - dużo zależy od samego użytkownika - jego stylu jazdy: nie w "pedał" na niedogrzanym silniku i nie gasimy od razu silnika po ostrzejszej przejażdce.

Polecam silniki ZS zasilane układem Common Rail (CDTI).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3589-astra-13-cdti/#findComment-325584
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności