Gość Grodzial Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam. Posiadam Opla Astrę II 1,7 TD 1998roku. Na początku w czasie jazdy na zimnym silniku zaczęła mi mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Ponieważ zbliżał się termin wymiany oleju tak więc tego dokonałem i zmieniłem filtr oleju. Nic nie pomogło. Pojechałem więc na zmianę czujnika ciśnienia. Nic. Dałem samochód do przepłukania silnika Nic. Później został wyczyszczony smok od misy olejowej. Pomogło, ale zaczęło się objawiać że po odpaleniu po dłuższym postoju samochodu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po około 10sekundach zaczął mi się robić twardy hamulec, który po około 15s od odpaleniu zimnego silnika dopiero można go wcisnąć. Po około 2 tygodni od czyszczenia smoka znowu zaczęła mi mrugać kontrolka w czasie jazdy na zimnym silniku raz się zapalała raz gasła raz dłużej się paliła. W chwili gdy silnik nabrał temperatury kontrolka gaśnie i już się nie zapala. Po zmierzeniu ciśnienia oleju manometrem okazało się, że w chwili startu silnika panuje słabe ciśnienie później ciśnienie wzrasta lecz strasznie skacze. Raz 1,7 bara raz 2,2 a później po rozgrzaniu silnika się stabilizuje. Teraz takie pytanie do Was co może być przyczyną: pompa olejowa (raczej kontrolka zapalała by się dopiero na ciepłym a nie na ciepłym) Czy może to vacuum pompa, która może coś mieć wspólnego z twardym hamulcem? Już sam nie wiem. Może spotkaliście się z takim problemem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36229-s%C5%82abe-ci%C5%9Bnienie-oleju-na-zimnym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 A co jak nie pompa olejowa wytwarza ciśnienie oleju? Pompa vacuum również do wytworzenia podciśnienia potrzebuje obiegu oleju, więc jak go masz "za mało" to dzieją się z nią cyrki. Jak będziesz tak jeździć to następny padnie Ci silnik. Wymień w końcu tą pompę olejową. P.S Do sprawdzenia jeszcze ciśnieniowy zawór przelewowy oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36229-s%C5%82abe-ci%C5%9Bnienie-oleju-na-zimnym-silniku/#findComment-22818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grodzial Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 W końcu udało mi się wymienić pompę olejową. Pomogło ale nie do końca. Dalej czujnik ciśnienia oleju pali się około 7 sekund oraz twardy hamulec po odpaleniu zimnego silnika przez około 13 sekund. Po około 1 minuty od odpalenia samochodu czujnik ciśnienie mignie kilka razy a następnie wszystko już jest ok. Co dalej? Czy twardy hamulec to oddzielna sprawa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36229-s%C5%82abe-ci%C5%9Bnienie-oleju-na-zimnym-silniku/#findComment-20245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Czy pompa vacuum daje odpowiednie podciśnienie? ( -0,6 do - 0,9 bar) Czy sprawdzałeś przewód i zawór zwrotny idący do serwa? Uszkodzenie w/w zaworu będzie skutkować brakiem podciśnienia w serwie (twardy hamulec) zaraz po rozruchu silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36229-s%C5%82abe-ci%C5%9Bnienie-oleju-na-zimnym-silniku/#findComment-20204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grodzial Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ciśnienie w pompie vacuum nie było sprawdzane także nie wiem. Co do czego jak dzisiaj jechałem znowu jest tak samo jak przed wymianą pompy oleju tzn. Czujnik znowu się palił na zimnym silniku nieraz nawet około minuty. Czy ten zawór o którym piszesz oraz pompa vacuum może również mieć wpływ, że czujnik będzie migał i palił się na zimnym silniku? Czy ten zawór lub wymiana pompy vacuum może pomóc?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36229-s%C5%82abe-ci%C5%9Bnienie-oleju-na-zimnym-silniku/#findComment-19782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Twardy hamulec jest od słabego podciśnienia powietrza lub niesprawnego serwa. Kontrolka jest od słabego ciśnienia oleju. To w zasadzie 2 różne sprawy mogące mieć wspólny mianownik w za słabym ciśnieniu oleju. Gdy brak oleju pompa vacuum nie będzie wytwarzać podciśnienia powietrza. Pomierz podciśnienie pompy vacuum i ciśnienia oleju. Jeśli ciśnienie oleju jest właściwe to wymień czujnik ciśnienia, który nie powinien "migać". Sprawdź serwo i przewód podciśnieniowy je zasilający, ze szczególnym uwzględnieniem zaworu zwrotnego. (takie zgrubienie na przewodzie - powinien przepuszczać tylko w jednym kierunku)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36229-s%C5%82abe-ci%C5%9Bnienie-oleju-na-zimnym-silniku/#findComment-19675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.