Gość Robert_W Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam, czy może ktoś z klubowiczów wymieniał żarnik ksenonowy D2S w Astrze g (fabryczne lampy). Pytam ponieważ jeden już mi się odpalił na żółto i nie chciałbym nic uszkodzić przy okazji wymiany. Czy powinienem na coś zwrócić uwagę ? W sklepie sprzedawca twierdzi że trzeba zdejmować zderzak i biorą za wymianę dwóch żarników 150 zł. (trochę naciągane) Czy jest jakaś analogia z lampami na żarówki H7 ? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi/manual Robert   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36335-wymiana-%C5%BCarnika-xenonowego-d2s-astra-g/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dizel1982 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Nie wiem jak się wymienia ale musisz wymieniać oba żarniki, koniecznie. Raz na moich oczach policjant zatrzymał gościa który co prawda miał fabryczne ksenony ale każda lampa świeciła inaczej. Gość się tłumaczył że jeden mu sie przepalił i wymienił ale policjanta to nie interesowało bo takie rzeczy wymienia się parami i dostał mandat. Obie lampy muszą świecić takim samym światłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36335-wymiana-%C5%BCarnika-xenonowego-d2s-astra-g/#findComment-22220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert_W Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Dziś już jestem po wymianie, wymiany dokonuje się przy wyłączonych światłach po zdjęciu gumowej osłony, wyjmujemy wtyczkę jest włożona na dole startera (u mnie dochodzą do niej zielone kabelki)wtyczka blokuje możliwość przekręcenia startera (czarne pudełko z napisem Hella 5DD 008 319-10) więc najpierw trzeba ją wypiąć. Potem obracamy starter zgodnie ze wskazówkami zegara (patrząc od przodu samochodu). No i zaczyna się - po przekręceniu z czuciem próbujemy wyjąć starter w stronę silnika (ma cztery delikatne zaczepy). Potem zostaje czarne plastikowe kółko - obracamy je i żarnik D2S jest już nasz (uwaga jeśli światła były zapalone może mieć 200 stopni i nie wolno go dotykać tak jak żarówek halogenowych) . Składamy odwrotnie dokładnie mocując żarnik (ma dwa widoczne podczas montażu wgłębienia prowadzące). Potem czarne kółko z plastiku ma wycięcia na wystające bolce z żarówki oraz napis "top". I składamy w odwrotnej kolejności. Wymiana żarnika po stronie pasażera wymaga demontażu/montażu obudowy filtra powietrza(konieczny torx 30 + kluczyk nasadowy chyba 7mm). Z mojego doświadczenia nie polecam chińskich wynalazków D2S, ani też żadnych "niebieskich" bez homologacji. A te z homologacją jeśli nawet mają barwę 6000 K lub więcej to zwróćcie uwagę na ilość lumenów. (powyżej około 4300 K) Im więcej barwy niebieskiej tym mniej widoczności w nocy (dobrze widać, ale tylko na śniegu). Pozdrawiam, Robert   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36335-wymiana-%C5%BCarnika-xenonowego-d2s-astra-g/#findComment-15778 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.