Gość 8860 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Cześć. Proszę o Waszą opinię którą instalację gazową wybrać do montażu przez gazownika jako nową z gwarancją do silnika 1.4 litra firmy Opel (Astra 1) 60 KM 8 zaworowego z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec? To silnik z układem recyrkulacji spalin który jest załączany w zależności od obciążenia silnika, z czujnikiem spalania stukowego, z zapłonem tranzystorowym z czujnikiem Halla w rozdzielaczu zapłonu. Motor słynie z idealnej konstrukcji do znośności zagazowania. Domyślnie montuje się II generację LPG podciśnieniową z silnikiem krokowym, sterownikiem elektronicznym i sondą lamda za ok. 1560-1600 PLN (tutaj wybrałbym opcję samoczynnego przełączania na LPG powyżej 2500 obrotów/min). Myślę o I generacji podciśnieniowej bez elektroniki z ręcznym przejściem PB/LPG która powinna kosztować ok. 1100 PLN. Motor 1.4 i tak jest mułem, zależy mi na niskim spalaniu (m.in. bicie rekordów ecodrive), bezproblemowym użytkowaniu, prostej regulacji. Mam I generację w innym starym aucie i jestem z niej zadowolony, sam robie wyregulowałem jak chciałem. Z II generacją LPG nie miałem nigdy doczynienia ale na forum ludzie narzekają na krokowca i psującą się sondę lambda oraz tracenie przez elektronikę sterownika ustawień co jakiś czas już nie mówiąc o problemach z sygnałami z czujników temp/obrotów itd. Co o tym myślicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 myślę ,że Motor 1.4 i tak jest mułem jak już musisz gazować to lepiej 2 gen   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-21376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 na forum ludzie narzekają na krokowca i psującą się sondę lambda oraz tracenie przez elektronikę sterownika ustawień co jakiś czasee tam, dobrze zamontowana i wyregulowana instalacja i masz spokój. Tracenie ustawień przez sterownik to jakieś sporadyczne przypadki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-21237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Phantom Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Lepiej II gen. Choćby dlatego, że jeśli chcesz bić rekordy spalania to przyda Ci się cut off. W I generacji jeśli puścisz gaz to będzie tak czy siak zasysać lpg. Podejrzewam, że nawet więcej niż na "luzie", ale to już moje domysły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-21215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Czy możecie mi podrzucić kilka parametrów które da się modyfikować/włączać w sterowniku instalacji II generacji, które powodują spadek spalania przed odpowiednie traktowanie motoru?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-21108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 zasadniczo jest jedno właściwe ustawienie , zbyt uboga mieszanka doprowadzi do wypalenia zaworów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-21107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 pierwsza i najważniejsza to jak kolega szymi870 wspomniał to mieszanka, którą w sterowniku da się odpowiednio ustawić - za uboga może też doprowadzić do przegrzania głowicy. Może i w I generacji ustawiłbyś tak, że spalanie byłoby pięknie małe ale mogłoby to nie być na dłuższą metę zdrowe dla silnika. No i jeszcze podstawowa ogólnie znana wszystkim sprawa - ustawienie przełączania na lpg przy odpowiedniej temperaturze płynu chł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-21006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert_W Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Osobiście polecałbym Landi Renzo LCS/LS może trochę drożej niż I generacji, ale masz święty spokój.Dlaczego tak mówię ? na początku założono mi przy przebiegu 30 tys.km instalację I generacji samochód (Opel Astra F 1999r 8v 60KM X14NZ) średnio chodził - po kolei za radami wymieniałem świece GM/NGK dwu i jedno elektrodowe, kable WN, kopułkę, gazownicy dołożyli emulator sondy lambda i nic nie pomogło - żółty check się odpalał tyle że rzadziej. Ponieważ kontrolka check denerwowała mnie strasznie - mimo że poszło już kilka stówek, za radą kolegi pojechałem do jego gazownika firma MIGAZ-S. Tam przerobili mi instalację na (chyba II generację) Landi Rezo LSC/LS i mam święty spokój. Przejechałem około 150 tyś km na gazie z czego około 130 tys na Landi i możesz mi wierzyć lub nie, nadmierne oszczędzanie nie zawsze się opłaca. Pali od 8 do 10 litrów LPG, a na LPG chodzi lepiej niż na PB95, na gaz przełącza się przy 20 stopniach C i 2500 obrotach(przełączanie z Pb na LPG uwarunkowane temperaturą i obrotami, dłużej żyje reduktor i zapominasz o wszystkim). Drugą bardzo ważna rzeczą jest znalezienie dobrego warsztatu montującego LPG. Poza tym doradzam metalowe trójniki rozgałęziające płyn chłodniczy i zbiornik LPG w miejsce koła zapasowego. W zbiornik triodoalny wchodzi około 31 l lub jeśli wstawią trochę wystający to 40 l. Zamiast zapasu polecam dojazdówkę, w razie przecięcia opony normalnie się jedzie i mało miejsca zajmuje w bagażniku. Z poniższej strony mam sterownik w czarnej obudowie pierwszy od góry po lewo i reduktor SE81. http://www.landi.pl/products/OMEGAS_LCS_SKODA_LANDI_sprawdzone_auto.pdf Pozdrawiam, Robert   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-20443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Dzięki Robert za opinię. Wygląda na to że to ten sam silnik, muszę sprawdzić. Zatem najprawd. zdecyduję się na II generację. jeden z gazowników zaproponował mi założenie instalacji za 1600 PLN na sterowniku Leonardo (Elpigaz). To sprawdzony zaklad i dość długo się czeka na montaż. W przypadku przełaczenia z PB na LPG chciałbym aby to się działo tylko po obrotach bez brania pod uwagę temp. płynu jeśli to oczywiście możliwe do ustawienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-20415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tobias26 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Hmm co z tego że przelączy się na obrotach jak na zimnym silniku to i tak chyba nie zda efektu znaczy pisze z obdukcji albo już mam tak zajechaną skorupke Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36436-kt%C3%B3r%C4%85-instalacj%C4%99-gazow%C4%85-wybra%C4%87-do-monta%C5%BCu-w-aucie/#findComment-20212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.