Skocz do zawartości

Którą instalację gazową wybrać do montażu w aucie?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Proszę o Waszą opinię którą instalację gazową wybrać do montażu przez gazownika jako nową z gwarancją do silnika 1.4 litra firmy Opel (Astra 1) 60 KM 8 zaworowego z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec? To silnik z układem recyrkulacji spalin który jest załączany w zależności od obciążenia silnika, z czujnikiem spalania stukowego, z zapłonem tranzystorowym z czujnikiem Halla w rozdzielaczu zapłonu.

 

Motor słynie z idealnej konstrukcji do znośności zagazowania. Domyślnie montuje się II generację LPG podciśnieniową z silnikiem krokowym, sterownikiem elektronicznym i sondą lamda za ok. 1560-1600 PLN (tutaj wybrałbym opcję samoczynnego przełączania na LPG powyżej 2500 obrotów/min). Myślę o I generacji podciśnieniowej bez elektroniki z ręcznym przejściem PB/LPG która powinna kosztować ok. 1100 PLN.

 

Motor 1.4 i tak jest mułem, zależy mi na niskim spalaniu (m.in. bicie rekordów ecodrive), bezproblemowym użytkowaniu, prostej regulacji. Mam I generację w innym starym aucie i jestem z niej zadowolony, sam robie wyregulowałem jak chciałem. Z II generacją LPG nie miałem nigdy doczynienia ale na forum ludzie narzekają na krokowca i psującą się sondę lambda oraz tracenie przez elektronikę sterownika ustawień co jakiś czas już nie mówiąc o problemach z sygnałami z czujników temp/obrotów itd.

 

Co o tym myślicie?

 

na forum ludzie narzekają na krokowca i psującą się sondę lambda oraz tracenie przez elektronikę sterownika ustawień co jakiś czas

ee tam, dobrze zamontowana i wyregulowana instalacja i masz spokój. Tracenie ustawień przez sterownik to jakieś sporadyczne przypadki.

 

Lepiej II gen. Choćby dlatego, że jeśli chcesz bić rekordy spalania to przyda Ci się cut off. W I generacji jeśli puścisz gaz to będzie tak czy siak zasysać lpg. Podejrzewam, że nawet więcej niż na "luzie", ale to już moje domysły.

 

Czy możecie mi podrzucić kilka parametrów które da się modyfikować/włączać w sterowniku instalacji II generacji, które powodują spadek spalania przed odpowiednie traktowanie motoru?

 

pierwsza i najważniejsza to jak kolega szymi870 wspomniał to mieszanka, którą w sterowniku da się odpowiednio ustawić - za uboga może też doprowadzić do przegrzania głowicy. Może i w I generacji ustawiłbyś tak, że spalanie byłoby pięknie małe ale mogłoby to nie być na dłuższą metę zdrowe dla silnika. No i jeszcze podstawowa ogólnie znana wszystkim sprawa - ustawienie przełączania na lpg przy odpowiedniej temperaturze płynu chł.

 

Osobiście polecałbym Landi Renzo LCS/LS może trochę drożej niż I generacji, ale masz święty spokój.Dlaczego tak mówię ? na początku założono mi przy przebiegu 30 tys.km instalację I generacji samochód (Opel Astra F 1999r 8v 60KM X14NZ) średnio chodził - po kolei za radami wymieniałem świece GM/NGK dwu i jedno elektrodowe, kable WN, kopułkę, gazownicy dołożyli emulator sondy lambda i nic nie pomogło - żółty check się odpalał tyle że rzadziej.

Ponieważ kontrolka check denerwowała mnie strasznie - mimo że poszło już kilka stówek, za radą kolegi pojechałem do jego gazownika firma MIGAZ-S. Tam przerobili mi instalację na (chyba II generację) Landi Rezo LSC/LS i mam święty spokój. Przejechałem około 150 tyś km na gazie z czego około 130 tys na Landi i możesz mi wierzyć lub nie, nadmierne oszczędzanie nie zawsze się opłaca.

Pali od 8 do 10 litrów LPG, a na LPG chodzi lepiej niż na PB95, na gaz przełącza się przy 20 stopniach C i 2500 obrotach(przełączanie z Pb na LPG uwarunkowane temperaturą i obrotami, dłużej żyje reduktor i zapominasz o wszystkim). Drugą bardzo ważna rzeczą jest znalezienie dobrego warsztatu montującego LPG.

Poza tym doradzam metalowe trójniki rozgałęziające płyn chłodniczy i zbiornik LPG w miejsce koła zapasowego. W zbiornik triodoalny wchodzi około 31 l lub jeśli wstawią trochę wystający to 40 l.

Zamiast zapasu polecam dojazdówkę, w razie przecięcia opony normalnie się jedzie i mało miejsca zajmuje w bagażniku.

 

Z poniższej strony mam sterownik w czarnej obudowie pierwszy od góry po lewo i reduktor SE81.

http://www.landi.pl/products/OMEGAS_LCS_SKODA_LANDI_sprawdzone_auto.pdf

Pozdrawiam, Robert

 

Dzięki Robert za opinię. Wygląda na to że to ten sam silnik, muszę sprawdzić. Zatem najprawd. zdecyduję się na II generację. jeden z gazowników zaproponował mi założenie instalacji za 1600 PLN na sterowniku Leonardo (Elpigaz). To sprawdzony zaklad i dość długo się czeka na montaż.

 

W przypadku przełaczenia z PB na LPG chciałbym aby to się działo tylko po obrotach bez brania pod uwagę temp. płynu jeśli to oczywiście możliwe do ustawienia.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności