Gość arek78lodz Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora. Dziś dokonałem pomiarów i nie wiem jak to rozumieć. Załadowałem nowy akumulator do auta który przed podłączeniem miał 12,93 V . Po odpałeniu na aku było 14,47V czyli prawidłowo ale w momencie włączenia świateł i innych urządzeń spadło do 12,9V i pasek zaczoł piszczeć (ślizgać sie). Alternator wymontowałem do czyszczenia i ewentualnej wymiany elementów uszkodzonych. Zostawiłem jedynie aku podłaczony do klem (altek wyciagałem przy odłaczonych) i ku mojemu zdziwieniu troche za szybko sie rozładowywał bo z 13,47V spadło 12,76 w ciagu ok 30 -40 minut. To jest normalne? Jedyne co w aucie jest podłaczone do pobierania ciagle zasilania to radio (podtrzymanie pamieci) i DID. Alternator to bosch Nie posiada uszkodzonych łożysk i 5 lat temu był naprawiany   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 zajmij się paskiem. Bo jeśli on zaczyna piszczeć to znaczy ze się ślizga. jeśli wymienisz lub naciągniesz poprawnie pasek i lądowanie nadal będzie spadało to altek do regeneracji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20989 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peps78 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Moim zdaniem z alternatorem masz wszystko ok. Ja mam ładowanie 13,8V a podczas obciążenia światłami i innymi dodatkowymi rzeczami typu podgrzewanie szyby itd. też spada na 12,9V.I nawet przy mrozach pali bez problemu.Alternator mam LG z regulatorem napięcia Bosch.Wymień sobie tylko pasek odtłuść kolo i dobrze napnij i powinno śmigać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek78lodz Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Rozebrałem cześciowo altek i jak sie okazalo szczotki starte na 0,5cm do tego komutator ma rowy wielkosci 2mm z kawalkiem. Pasek byl naciągnięty bardzo mocno a piszczeć zaczynal prawie przy max obciazeniu tak jak by bylo rozwalone lozysko. Zrobilem rozeznanie jak ma wygladać finansowo regeneracja i jest to koszt do 200 zl A altek z tego co odczytalem po oczyszczeniu nalepki tez ma logo BOSCH potem jakieś malo widoczne cyferki i logo LG wiec może to ten sam model co u kolegi... Jutro jade go pokazać specowi od altków ale już wiem że szczotki do wymiany i komutator do wymiany (nie do zeszlifowania). Reszte informacji podam jak fachura sie wypowie. Narazie zastanawia mnie czy DID i radio na podtrzymaniu mogą rozładować w tydzień akumulator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20865 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peps78 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Ja miałem szczotki razem z regulatorem napięcia altek z LG regulator Boscha koszt na allegro około 50-60 zł w serwisie opla to samo 125 zł chyba razem z wymianą liczą.Choć wymiana szczotek trwała u mnie jakieś 20 minut.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20828 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek78lodz Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 no mi koles powiedzial ze w 4 godziny zrobi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peps78 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Ale on ci zrobi regeneracje całego alternatora a nie tylko wymianę szczotek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peps78 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Jak koszt będzie koło 200 zł to i tak się opłaca ja musiałem dać 125 zł za regulator napięcia z szczotkami tylko dlatego że musiałem mieć sprawne auto na drugi dzień jak bym poczekał wyszło by mnie z 60 ale cóż czas to pieniądz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek78lodz Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Z tego co mowil to jak dowioze wymontowany to cena wyniesie 200 zl a jak chce kupic juz zregenerowany to 250 zl roznica 50 zl tylko po co mi 2 altki skoro da sie stary zrobic. Ale jesli trafi sie przewijanie to opcja nie oplacalna. nowy w oplu kosztuje ok 400 zl wiec tragedia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peps78 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Myślę że za te 250 będziesz musiał swojego na zamianę zostawić.Ale jak daje jakąś gwarancje to bym nowego nie kupował. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36469-astra-93-problem-z-ladowaniem-aku/#findComment-20722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.