Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Runner115

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, a pojawiłem się tu, bo mam problem. Kupiłem Asterkę III, która wyposażona jest w bixenony prawdopodobnie z systemem afl (jest taka kontrolka ze strzałkami na boki na zegarach). Zapala się ona po włączeniu zapłonu i gaśnie, w tym samym czasie trwa ustawianie reflektorów co widzę optycznie. W tym momencie pojawia się problem bo rozjeżdżają się one na boki, póżniej do góry i w dół po czym jeden ustawia się bardzo dobrze a drugi bije za wysoko (wczęsniej walił w ziemie to ustawiłem go na stacji diagnostycznej ręcznie). Raz ustawia się dobrze, a raz za wysoko. Disgnosta próbował go ustawiać przez kompa i lewy mógł wysterować i na boki i do góry, natomiast prawy reagował na boki, ale niestety góra, dół nie chodził. W czym tu może być problem? A drugie pytanie dotyczy tego, czy jeśli już mam ten system AFL to zawsze jest on połączony z tym doświetlaniem zakrętów do 40 km/h? Znaczy czy kazy model ma te zapalające się dodatkowe reflektorki do 40 km/h, czy może być sam skrętny bixenon?

 

pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/
Udostępnij na innych stronach

Może masz przestawione światłą do ruchu lewostronnego?

Sprawdź w instrukcji jak sie to robi.

W astrze IV robi się to tak:

 

Dostosowywanie świateł do ruchu po

przeciwnej stronie jezdni:

1. Pociągnąć dźwignię

kierunkowskazów.

2. Włączyć zapłon.

3. Przytrzymać dźwignię

kierunkowskazów. Po około

5 sekundach zacznie migać

lampka kontrolna oraz włączony

zostanie sygnał akustyczny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19750
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Kupiłem Asterkę III, która wyposażona jest w bixenony prawdopodobnie z systemem afl (jest taka kontrolka ze strzałkami na boki na zegarach). Zapala się ona po włączeniu zapłonu i gaśnie, w tym samym czasie trwa ustawianie reflektorów co widzę optycznie.

Jeżeli kontrolka gaśnie normalnie to wina może być po stronie mechanicznej ze nie można ustawić reflektora przy pomocy kompa (a ręcznie próbowane było ponownie go ustawić).

(wczęsniej walił w ziemie to ustawiłem go na stacji diagnostycznej ręcznie).

Może było go od razu ustawić przez kompa. Jeżeli usterka wystąpiła by po stronie elektronicznej i układ kontroli poziomowanie reflektorów by nie zadziałał ( tak jak w Twoim przypadku) to system automatycznie wyłączyłby dany reflektor i włączył światło przeciwmgielne po tej stronę co jest awaria.

A drugie pytanie dotyczy tego, czy jeśli już mam ten system AFL to zawsze jest on połączony z tym doświetlaniem zakrętów do 40 km/h? Znaczy czy kazy model ma te zapalające się dodatkowe reflektorki do 40 km/h, czy może być sam skrętny bixenon?

Jak masz bi-ksenony skrętne to one działają na tej zasadzie- soczewki reflektorów podążają za ruchem kierownicy i skręcają po 15* w każdą stronę (prawo-lewo) system działa dopiero od prędkości 10 km, w ruchu miejskim świecą mniejszą intensywnością (świecą krótko i na boki), natomiast jak jedziesz szybciej np. na autostradzie światła zwiększają swą intensywność świecenia i wydłużają pole oświetlania (świecą dalej) natomiast doświetlanie zakrętów działa tylko:

-poniżej prędkości 40 km/h jak skręcisz kierownicą lub jak włączysz kierunkowskaz (cykl stały nie ten krótki na trzy mignięcia).Tak działają bi-ksenony skrętne. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19653
Udostępnij na innych stronach

Gość Runner115

Może było go od razu ustawić przez kompa. Jeżeli usterka wystąpiła by po stronie elektronicznej i układ kontroli poziomowanie reflektorów by nie zadziałał ( tak jak w Twoim przypadku) to system automatycznie wyłączyłby dany reflektor i włączył światło przeciwmgielne po tej stronę co jest awaria.

Właśnie tak zrobiłem, mechanik próbował mi go ustawić przez komputer jednak on reagował tylko na boki, natomiast góra dół nie i walił mi w ziemię i dopiero wówczas mechanik ustawił mi go ręcznie. Później przyjechałem do domu i zobaczyłem na ścianie że znów jest coś nie tak, tylko tym razem ksenon wali mi za bardzo w górę. Wyłączyłem i włączyłem samochód ustawiał się i znów jechał za bardzo do góry.

 

Jak masz bi-ksenony skrętne to one działają na tej zasadzie- soczewki reflektorów podążają za ruchem kierownicy i skręcają po 15* w każdą stronę (prawo-lewo) system działa dopiero od prędkości 10 km, w ruchu miejskim świecą mniejszą intensywnością (świecą krótko i na boki), natomiast jak jedziesz szybciej np. na autostradzie światła zwiększają swą intensywność świecenia i wydłużają pole oświetlania (świecą dalej) natomiast doświetlanie zakrętów działa tylko:

-poniżej prędkości 40 km/h jak skręcisz kierownicą lub jak włączysz kierunkowskaz (cykl stały nie ten krótki na trzy mignięcia).Tak działają bi-ksenony skrętne. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Zgadza się podobnie miałem w corsie. Tylko chodzi mi o to czy w całej lampie ma zapalać się jakaś dodatkowa żarówka jak wrzucam kierunek np. na skrzyżowaniu lub poniżej 40 km/h, czy np. dolny halogen jak w vw i fiatach?? U mnie nic takiego się nie zapala, pali się tylko sam xenon. W corsie d miałem tak ze jak wrzuciłem np. kierunek na postoju to zapalała się dodatkowa żarówka w lampie oprócz soczewki i doświetlała pobocze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19623
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Tylko chodzi mi o to czy w całej lampie ma zapalać się jakaś dodatkowa żarówka jak wrzucam kierunek np. na skrzyżowaniu lub poniżej 40 km/h, czy np. dolny halogen jak w vw i fiatach??

w oplach powinna się zapalać dodatkowa żarówka w lampie tak jak piszesz o corsie:

W corsie d miałem tak ze jak wrzuciłem np. kierunek na postoju to zapalała się dodatkowa żarówka w lampie oprócz soczewki i doświetlała pobocze.

bo tak samo mam w vici , a u siebie masz sam bi-ksenon skrętny lub ksenon. (bi-ksenon świeci się także po włączeniu długich świateł)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19570
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności