Gość Runner115 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Witam wszystkich, jestem nowy na forum, a pojawiłem się tu, bo mam problem. Kupiłem Asterkę III, która wyposażona jest w bixenony prawdopodobnie z systemem afl (jest taka kontrolka ze strzałkami na boki na zegarach). Zapala się ona po włączeniu zapłonu i gaśnie, w tym samym czasie trwa ustawianie reflektorów co widzę optycznie. W tym momencie pojawia się problem bo rozjeżdżają się one na boki, póżniej do góry i w dół po czym jeden ustawia się bardzo dobrze a drugi bije za wysoko (wczęsniej walił w ziemie to ustawiłem go na stacji diagnostycznej ręcznie). Raz ustawia się dobrze, a raz za wysoko. Disgnosta próbował go ustawiać przez kompa i lewy mógł wysterować i na boki i do góry, natomiast prawy reagował na boki, ale niestety góra, dół nie chodził. W czym tu może być problem? A drugie pytanie dotyczy tego, czy jeśli już mam ten system AFL to zawsze jest on połączony z tym doświetlaniem zakrętów do 40 km/h? Znaczy czy kazy model ma te zapalające się dodatkowe reflektorki do 40 km/h, czy może być sam skrętny bixenon? pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ceikam Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Może masz przestawione światłą do ruchu lewostronnego? Sprawdź w instrukcji jak sie to robi. W astrze IV robi się to tak: Dostosowywanie świateł do ruchu po przeciwnej stronie jezdni: 1. Pociągnąć dźwignię kierunkowskazów. 2. Włączyć zapłon. 3. Przytrzymać dźwignię kierunkowskazów. Po około 5 sekundach zacznie migać lampka kontrolna oraz włączony zostanie sygnał akustyczny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Runner115 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Spróbuję ale wydaje mi się, że to nie będzie ta opcja, bo ja nic nie grzebałem, więc wątpie żeby samo się przestawiło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Kupiłem Asterkę III, która wyposażona jest w bixenony prawdopodobnie z systemem afl (jest taka kontrolka ze strzałkami na boki na zegarach). Zapala się ona po włączeniu zapłonu i gaśnie, w tym samym czasie trwa ustawianie reflektorów co widzę optycznie.Jeżeli kontrolka gaśnie normalnie to wina może być po stronie mechanicznej ze nie można ustawić reflektora przy pomocy kompa (a ręcznie próbowane było ponownie go ustawić).(wczęsniej walił w ziemie to ustawiłem go na stacji diagnostycznej ręcznie).Może było go od razu ustawić przez kompa. Jeżeli usterka wystąpiła by po stronie elektronicznej i układ kontroli poziomowanie reflektorów by nie zadziałał ( tak jak w Twoim przypadku) to system automatycznie wyłączyłby dany reflektor i włączył światło przeciwmgielne po tej stronę co jest awaria.A drugie pytanie dotyczy tego, czy jeśli już mam ten system AFL to zawsze jest on połączony z tym doświetlaniem zakrętów do 40 km/h? Znaczy czy kazy model ma te zapalające się dodatkowe reflektorki do 40 km/h, czy może być sam skrętny bixenon?Jak masz bi-ksenony skrętne to one działają na tej zasadzie- soczewki reflektorów podążają za ruchem kierownicy i skręcają po 15* w każdą stronę (prawo-lewo) system działa dopiero od prędkości 10 km, w ruchu miejskim świecą mniejszą intensywnością (świecą krótko i na boki), natomiast jak jedziesz szybciej np. na autostradzie światła zwiększają swą intensywność świecenia i wydłużają pole oświetlania (świecą dalej) natomiast doświetlanie zakrętów działa tylko:-poniżej prędkości 40 km/h jak skręcisz kierownicą lub jak włączysz kierunkowskaz (cykl stały nie ten krótki na trzy mignięcia).Tak działają bi-ksenony skrętne. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Runner115 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Może było go od razu ustawić przez kompa. Jeżeli usterka wystąpiła by po stronie elektronicznej i układ kontroli poziomowanie reflektorów by nie zadziałał ( tak jak w Twoim przypadku) to system automatycznie wyłączyłby dany reflektor i włączył światło przeciwmgielne po tej stronę co jest awaria.Właśnie tak zrobiłem, mechanik próbował mi go ustawić przez komputer jednak on reagował tylko na boki, natomiast góra dół nie i walił mi w ziemię i dopiero wówczas mechanik ustawił mi go ręcznie. Później przyjechałem do domu i zobaczyłem na ścianie że znów jest coś nie tak, tylko tym razem ksenon wali mi za bardzo w górę. Wyłączyłem i włączyłem samochód ustawiał się i znów jechał za bardzo do góry. Jak masz bi-ksenony skrętne to one działają na tej zasadzie- soczewki reflektorów podążają za ruchem kierownicy i skręcają po 15* w każdą stronę (prawo-lewo) system działa dopiero od prędkości 10 km, w ruchu miejskim świecą mniejszą intensywnością (świecą krótko i na boki), natomiast jak jedziesz szybciej np. na autostradzie światła zwiększają swą intensywność świecenia i wydłużają pole oświetlania (świecą dalej) natomiast doświetlanie zakrętów działa tylko: -poniżej prędkości 40 km/h jak skręcisz kierownicą lub jak włączysz kierunkowskaz (cykl stały nie ten krótki na trzy mignięcia).Tak działają bi-ksenony skrętne. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif Zgadza się podobnie miałem w corsie. Tylko chodzi mi o to czy w całej lampie ma zapalać się jakaś dodatkowa żarówka jak wrzucam kierunek np. na skrzyżowaniu lub poniżej 40 km/h, czy np. dolny halogen jak w vw i fiatach?? U mnie nic takiego się nie zapala, pali się tylko sam xenon. W corsie d miałem tak ze jak wrzuciłem np. kierunek na postoju to zapalała się dodatkowa żarówka w lampie oprócz soczewki i doświetlała pobocze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Tylko chodzi mi o to czy w całej lampie ma zapalać się jakaś dodatkowa żarówka jak wrzucam kierunek np. na skrzyżowaniu lub poniżej 40 km/h, czy np. dolny halogen jak w vw i fiatach??w oplach powinna się zapalać dodatkowa żarówka w lampie tak jak piszesz o corsie:W corsie d miałem tak ze jak wrzuciłem np. kierunek na postoju to zapalała się dodatkowa żarówka w lampie oprócz soczewki i doświetlała pobocze.bo tak samo mam w vici , a u siebie masz sam bi-ksenon skrętny lub ksenon. (bi-ksenon świeci się także po włączeniu długich świateł)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-19570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartez Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 A jak wyłącza się ustawienie świateł z jazdy w ruchu lewostronnym do jazdy prawostronnej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36599-astra-iii-problem-afl/#findComment-514094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.