Gość coofel Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Od półtora roku jestem posiadaczem Corsy 1,7 CDTI (Z17DTH). Auto sprawowało się bez zarzutu do jesieni 2010... Pierwsze chłodne dni spowodowały, że autko miało poranne problemy. Zapalało, ale po ok. 2-3 sek. gasło. Dodatkowo pojawiły się falujące obroty w pierwszych minutach... Było tak przez pierwsze kilometry jazdy. Każdy dojezd do skrzyżowania kończył się gaśnięciem silnika Kiedy silnik się dogrzał (po 2-3km) było okey! Po kilku tygodniach zacząłem szukać pomocy. Odwiedziłem kilku "mechaników" - nie potrafili postawić racjonalnej diagnozy, strasząc nawet brakiem kompresji silnika... Dopiero w serwisie Boscha w Gnieźnie (polecam wszystkim!!!) odkryto, że przyczyna leży w uszkodzonym zawoże regulacji wysokiego ciśnienia (zawór scr) na pompie paliwowej. Tam oczyszczono zawór wykorzystując ultradźwięki (koszt 300zł) co spowodowało, że miałem spokój na kilka tygodni - otrzegano mnie już wtedy, że taki zabieg może przynieść tylko krótkotrwałe efekty... Teraz problem pojawił się ponownie Pytania moje: 1. Gdzie dokładnie znajduje się pompa paliwowa (wiem że przy prawym kole), po czym charakterystycznym ją poznam? 2. Gdzie znajduje się zawór scr w pompie? 3. Czy sam, bez specjalistycznego sprzętu, mogę wymienić ten zawór scr? Jest do kupienia na allegro za 570zł - oryginał Denso. Jeśli ktos miał podobne doświadczenia... jeśli ktoś zna dokładnie budowę pompy, "grzebał" przy niej... jeśli ktoś może udostępnić pomocne mi schematy lub fotografie... UPRZEJMIE PROSZĘ O POMOC! i dziękuję!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36792-pompa-wysokiego-ci%C5%9Bnienia-paliwa-z17dth/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Pompa cr znajduje się z tyłu silnika zaraz obok osłony rozrzadu, dostep tam jest jaki jest jesli massz sprawne palce to wymienisz zaworek sam, trzyma się on na dwóch sróbkach i jest z góry dobrze widoczny.... Koszt zaworu scv to własnie ok 570zł, w aso nawet był trochę tańszy niz na allegro.... W sumei wywaliłes te 300zł bo jak serwis byłby taki dobry to od razu powiedzieliby żeby go wymienic a nie czyścić bo wiadomo od dawna że niewiele to daje....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36792-pompa-wysokiego-ci%C5%9Bnienia-paliwa-z17dth/#findComment-17966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coofel Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 aha... Ale z której strony będzie lepsze dojście? Ściągać koło i nadkole, czy może z podnośnika od spodu? Czy jeśli odkręcę ten zawór mogę spodziewać się wypłynięcia paliwa? Czy przed zamontowaniem nowego zaworu muszę ten niedobór jakoś uzupełnić czy mogę normalnie odpalać autko?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36792-pompa-wysokiego-ci%C5%9Bnienia-paliwa-z17dth/#findComment-17369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 nie wiem do czego chcesz sciągac koło i nadkole bo i tak tamtedy do pompy się nie dostaniesz.... zalezy jak ci prościej albo od góry wykręcaj albo od dołu z kanału, paliwa może wypłynąć odrobinka, po wymianie normlanie zaplasz silnik i tyle...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36792-pompa-wysokiego-ci%C5%9Bnienia-paliwa-z17dth/#findComment-17352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.