Gość radus124 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Witam, Z góry przepraszam jeśli powtarzam temat. Mam dość dziwny problem, przy hamowaniu z dużej prędkości drga mi kierownica (szarpie w lewo i prawo). Jednak nie dzieje się to przy dużej predkości, a tylko tak w grnicach od 30-60 km/h (mniej, więcej). Jak przyhamuje np. do 80 km/h to drgania nie ma, a przy ww. prędkości jest. Nie mam pojęcia co to może być. Koła są wyważone, a opony niby w dobrym stanie (2 sezon). Przy wysokiej prędkości bez hamowania kierownica spokojna żadnych drgań. Jak zwalniam bez hamowaniu, to przy prędkości 30-60 km/h nic nie drga i wszystko ok. Mam jeszcze wrażenie, że przy hamowaniu mocniejszym jakby ciągnęło w prawo (przy wyhamowywaniu silnikiem taki efekt nie występuje, wszystko dzieje się przy hamowaniu hamulcem). Mam jeszcze wrażenie ze przy skręcaniu na zakręcie plus lekkie dohamowanie jeszcze bardziej czuć to szarpanie. Kiedyś mechanik stwierdził, że mam krzywe tarcze. Przetoczył je, zostawiając stare klocki (stwierdził, że nie ma sensu wymieniać klocków). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? pomocy ehh Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Orbit Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 przyczna ... Krzywe Tarcze , jesli wymieniasz tarcze , nawet jesli przetoczysz , co moim zdaniem jest bez sensu ... a zostawisz stare klocki zawsze doprowadzi to do własnie takiego stanu .. na wmiare dobre ,używane tarcze, mozesz dac nowe klocki ,... odwrtonie , efekt bedzie taki jak u Ciebie , zawsze ...... przerobiłem to kilka razy . efekt był zawsze ten sam ... teraz musisz kupic nowe klocki + nowe Tarcze .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 nawet jesli przetoczysz , co moim zdaniem jest bez sensu ... a zostawisz stare klocki zawsze doprowadzi to do własnie takiego stanu .. jak to mówią amerykanie bullshit... tarcze niekoniecznie są krzywe dlatego ,że klocki były założone stare , obstawiałbym krzywe piasty ja wymieniałem 3 razy tarcze i klocki , zacząłem już bluźnić na brembo a przyczyną była właśnie krzywa piasta, tarcze możesz przetoczyć jeszcze raz (u tokarza oczywiście) a mechanika poproś ,żeby sprawdził po zdjęciu tarcz czy piasta nie ma jakiegokolwiek bicia ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Orbit Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Kiedys ktoś madry mi takze przetoczył Tarcze... tylko że zrobiły sie ... mocno chudziutkie .. po rozgrzaniu i nagłym schłodzeniu ... co sie robi w czasie zimy w duze mrozy , tarcze wyginaja sie jak by były z plasteliny .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 toczenie jakie ja mam na myśli to takie które doprowadza jedynie do wyprostowania tarczy czyli dziesiąte części milimetra...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radus124 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Ale czy przy krzywej piaście nie było by innych objawów przy wysokich prędkościach? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przed toczeniem tarcz, tarcza po jednej stronie ścierała się cała (ślniąca powierzchnia) a po drugiej stronie była śliniąca, ale przy końcu na obwodzie pozostał niewytarty pasek o szerokości około 1cm. Na całej tarczy tak było.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 przy końcu na obwodzie pozostał niewytarty pasek o szerokości około 1cm. Na całej tarczy tak było. normalne czy przy krzywej piaście nie było by innych objawów przy wysokich prędkościach? nie , bo wystarczy niewielka krzywizna , którą zniweluje CI zawieszenie w czasie jazdy , a tarcze się pokrzywią :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radus124 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 a czy jazda ze skrzywioną piastą i tarczami jest niebezpieczna? (na dłuższą metę, jeden mechanik który jechał moim autem stwierdził kiedyś, że to nic że "można z tym żyć"). Ile ewentualnie naprawa może kosztować?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 czy jazda ze skrzywioną piastą i tarczami jest niebezpieczna? nie , jedynie wkurzająca no i łożyska szybciej Ci zdechną ... Ile ewentualnie naprawa może kosztować? koszt piasty lub 2 piast , łożyska , toczenie tarcz + robocizna ,ceny możesz sprawdzić na allegro , ale coś koło 500zł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-17791 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malypio Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 nie chciałem zakładać nowego tematu więc odświeżam ten. drgania na kierownicy spotkały również moją astrę, a mianowicie przy wysokich prędkościach, rzędu 110-130 km wyraźnie czuć drgania na kierownicy, szczególnie przy hamowaniu-choć ostatnio nawet przy stałej prędkości. tarcze odpadają (wymieniłem na ATE jakieś 2 miesiące temu), w zawieszeniu też wszysko ok, zrobiłem nie dalej jak miesiąc temu. natomiast zauważyłem zmianę po tym jak wymieniłem dwu-masę. czy jest możliwość że coś źle zmontowali i przez to występują te drgania?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36804-dziwne-drganie-przy-hamowaniu-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-448983 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.