Gość arturro1987 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Witam wszystkich ponownie w nowym roku Życzę wszystkim jak najmniej wizyt u mechanika Z 2 miesiace temu wymieniałem sprężyny z przodu w mojej Astrze 1.7 TD 95 a konkretnie to mechanik. Od 2 tygodni jada po prostej drodze(są takie w Polsce, blisko Reala, Kraków ) zauważyłęm delikatne znoszenie auta w lewo.Powiem że kilka razy udało mi sie niechcacy wpasc w małą dziurę, niestety. Chciałem z tym zrobić przed wyjazdem na Sylwka i zrobiłem. Auto u mechanika. Okazało się ze powinna być zrobiona zbieżność kół po wymianie sprężyn czego nie zrobił wczesniejszy mechanik. Wymiana drążków kierownicy. Warszat na os. Strusia. Zbieżność - 70 zł, częśći- 70 zł, robocizna 100 zł.... Osoba, która tam pracowała mówiła że coś było przestawione, dostałem wydruk. Bardzo proszę o pomoc w przeanalizowaniu go gdyż sam tego nie potrafię. Czy było spore odchylenie ? Czy coś naprawaili ? Dziękuje i Pozdrawiam Uploaded with ImageShack.us   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Delikatna różnica w pochyleniu kół - ale w normie zbieżność była ustawiana i to widać po wynikach - jest w normie pochylenie kół tylnych - podobne L i P str - w normie zbieżność tył (nie ustawialna) - w normie patrząc na wymagane w wydruku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-17802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro1987 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Okej. Teraz już wszystko wiem Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam i zaznaczam "pomógł"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-17669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JanoOPC Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jak już robił tą zbieżność to mógł się bardziej postarać przy wydruku bo prawa strona różni sie od lewej no ale co tam(zbieżność). Czepiam sie szczegółów bo sam to robie klient płaci klient wymaga a później złe opinie krążą. Co do wymiany drążków to pewnie było zapieczone czyli wystarczy grzać ale mało osób to robi, ale jest to tańsze niż wymiana całych drążków. Jak sciąga sprawdź ciśnienie w oponach jak jest źle to wyrównaj jak dalej będzie sciągało to dopompuj troche więcej do tego koła w którą stronę sciąga. Jeszcze jedno dlaczego nie ma na wydruku kąta wyprzedzenia?? czy prawa strona równa lewej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-16655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro1987 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 JanoOPC, "Jak już robił tą zbieżność to mógł się bardziej postarać przy wydruku bo prawa strona różni sie od lewej no ale co tam(zbieżność)." Tak ? Nie bardzo rozumiem ten wydruk więc przybliż to jak mozesz Racja. Można podgrzać le typek mówił że to zazwyczaj jest zapieczone i pewnie trzeba będzie wymienić. Po tym wyważaniu jest tak średnio. Czasem jest dobrze a czasem znosi na lewo. Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić to eh http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif Wszędzie mam dobre ciśnienie, lecz jeśli nadal będzie znosic to zrobie jak mówisz, dopompuję koło Dzieki i pozdro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-16397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JanoOPC Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 jeszcze masz jedną możliwość prawe przednie koło daj na lewą stronę a lewe na prawą. z tą zbieżnością chodzi mi o to: całkowita po regulacji to u Ciebie +0,15 lewa strona +0,09 prawa +0,06 czili prawa strona nie jest równa lewej itd. jak by skręcił trochę kierownicą to miał byś L+0,08 P+0,08 odrazu lepiej wygląda:) ile dokładnie powinno być nie pamiętam, musiał bym sprawdzić na warsztacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-16210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro1987 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 JanoOPC, Okej spróbuję z tą zamianą jak nic się nie poprawi Faktycznie nie jest idealnie. Nie wiem czemu mi z tym nie zrobili i czy w ogóle to powinno byc idealnie. Nie chce znó gdzieś indziej jechać i płacić za zrobienie z tym. To proszę sprawdź jeśli możesz Dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-16178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Nie wiem czemu mi z tym nie zrobili i czy w ogóle to powinno byc idealnie. Nie chce znó gdzieś indziej jechać i płacić za zrobienie z tym.nie, przy delikatnej różnicy nic się dziać nie powinno i ciągać nie powinno a rzadko się zdarza aby idealnie było ustawione wystarczy że: - zatelepiesz dobrze autem - przejedziesz kawałek po naszych drogach - czy masz choćby bardzo minimalny nie zauważalny luz na którymkolwiek z elementów, a teraz pojedziesz jeszcze raz dokonać pomiaru i delikatna różnica w zbieżności połówkowej wyrażonej w minutach będzie w sumie to tylko ułamkowa część obrotu - na gwincie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-16163 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sojer_25 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Ciekawa sprawa z wartościami wymaganymi. Miałem ostatnio robioną zbieżność (zaliczyłem poważną dziurę) i na wydruku mam inne dane: WSZ 2,25 +/- 1,0 PK 1,08 +/- 0,75 Zbieżność 0,13 +/- 0,09 Zb. cał. -0,25 +/- 0,17 pochyl. sw. zwr. 0,0 bez tolerancji U mnie po ustawieniu wyszło tak, że auto ucieka do prawej... a wartości są (idąc w kolejności jak wyżej) L/P: WSZ L 1,08 / P 1,57 PK L 1,81 / P 0,78 Zb. L 0,15 / P 0,13 PSW L 13,72 / P 13,40 (tego nie ustawiali) Panowie twierdzą, że mam luzy w zawieszeniu. Dowcip polega na tym, że na szarpaku niczego nie widać. Pojadę sobie w inne miejsce, zobaczymy co powiedzą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-16147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JanoOPC Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgadzam się z tym że to nie jest żadna różnica tylko chodzi mi o to że trzeba sie przyłozyć do pracy a na wydruku odrazu lepiej wygląca wystarczy że oczko w kamerze sie przekrzywi albo delikatnie ucieknie kierownica. Możesz mieć luzy na zawieszeniu bo na szarpakach nie wszystko wychodzi. Ale jak masz luzy to powinni powiedzieć co wymienić bo po co płacić 2 razy za zbieżność skoro i tak będziesz musiał to wymienić za jakiś miesiąc dwa bo będzie się tłukło, a jak to jest np. gałka to na 10000% zbieżność będzie przestawiona. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/#findComment-16058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.