Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość arturro1987

Witam wszystkich ponownie w nowym roku :help: Życzę wszystkim jak najmniej wizyt u mechanika :help:

Z 2 miesiace temu wymieniałem sprężyny z przodu w mojej Astrze 1.7 TD 95 a konkretnie to mechanik. Od 2 tygodni jada po prostej drodze(są takie w Polsce, blisko Reala, Kraków :help:) zauważyłęm delikatne znoszenie auta w lewo.Powiem że kilka razy udało mi sie niechcacy wpasc w małą dziurę, niestety. Chciałem z tym zrobić przed wyjazdem na Sylwka i zrobiłem. Auto u mechanika. Okazało się ze powinna być zrobiona zbieżność kół po wymianie sprężyn czego nie zrobił wczesniejszy mechanik. Wymiana drążków kierownicy. Warszat na os. Strusia. Zbieżność - 70 zł, częśći- 70 zł, robocizna 100 zł.... Osoba, która tam pracowała mówiła że coś było przestawione, dostałem wydruk. Bardzo proszę o pomoc w przeanalizowaniu go gdyż sam tego nie potrafię. Czy było spore odchylenie ? Czy coś naprawaili ? Dziękuje i Pozdrawiam

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36809-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-k%C3%B3%C5%82-pomoc-w-odczycie-wynik%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Delikatna różnica w pochyleniu kół - ale w normie

zbieżność była ustawiana i to widać po wynikach - jest w normie

pochylenie kół tylnych - podobne L i P str - w normie

zbieżność tył (nie ustawialna) - w normie

patrząc na wymagane w wydruku

 

Jak już robił tą zbieżność to mógł się bardziej postarać przy wydruku bo prawa strona różni sie od lewej no ale co tam(zbieżność). Czepiam sie szczegółów bo sam to robie klient płaci klient wymaga a później złe opinie krążą. Co do wymiany drążków to pewnie było zapieczone czyli wystarczy grzać ale mało osób to robi, ale jest to tańsze niż wymiana całych drążków.

Jak sciąga sprawdź ciśnienie w oponach jak jest źle to wyrównaj jak dalej będzie sciągało to dopompuj troche więcej do tego koła w którą stronę sciąga.

Jeszcze jedno dlaczego nie ma na wydruku kąta wyprzedzenia?? czy prawa strona równa lewej

 

Gość arturro1987

JanoOPC,

 

"Jak już robił tą zbieżność to mógł się bardziej postarać przy wydruku bo prawa strona różni sie od lewej no ale co tam(zbieżność)."

 

Tak ? Nie bardzo rozumiem ten wydruk więc przybliż to jak mozesz ;p

 

Racja. Można podgrzać le typek mówił że to zazwyczaj jest zapieczone i pewnie trzeba będzie wymienić.

 

Po tym wyważaniu jest tak średnio. Czasem jest dobrze a czasem znosi na lewo. Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić to eh http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif Wszędzie mam dobre ciśnienie, lecz jeśli nadal będzie znosic to zrobie jak mówisz, dopompuję koło ;p

 

Dzieki i pozdro.

 

jeszcze masz jedną możliwość prawe przednie koło daj na lewą stronę a lewe na prawą.

z tą zbieżnością chodzi mi o to: całkowita po regulacji to u Ciebie +0,15 lewa strona +0,09 prawa +0,06 czili prawa strona nie jest równa lewej itd. jak by skręcił trochę kierownicą to miał byś L+0,08 P+0,08 odrazu lepiej wygląda:)

 

ile dokładnie powinno być nie pamiętam, musiał bym sprawdzić na warsztacie.

 

Gość arturro1987

JanoOPC,

 

Okej spróbuję z tą zamianą jak nic się nie poprawi :lol:

Faktycznie nie jest idealnie. Nie wiem czemu mi z tym nie zrobili i czy w ogóle to powinno byc idealnie. Nie chce znó gdzieś indziej jechać i płacić za zrobienie z tym.

 

To proszę sprawdź jeśli możesz :beer:

Dzieki

 

Nie wiem czemu mi z tym nie zrobili i czy w ogóle to powinno byc idealnie. Nie chce znó gdzieś indziej jechać i płacić za zrobienie z tym.

nie, przy delikatnej różnicy nic się dziać nie powinno

i ciągać nie powinno

a rzadko się zdarza aby idealnie było ustawione

wystarczy że:

- zatelepiesz dobrze autem

- przejedziesz kawałek po naszych drogach

- czy masz choćby bardzo minimalny nie zauważalny luz na którymkolwiek z elementów,

a teraz pojedziesz jeszcze raz dokonać pomiaru

i delikatna różnica w zbieżności połówkowej wyrażonej w minutach będzie

w sumie to tylko ułamkowa część obrotu - na gwincie

 

Ciekawa sprawa z wartościami wymaganymi. Miałem ostatnio robioną zbieżność (zaliczyłem poważną dziurę) i na wydruku mam inne dane:

WSZ 2,25 +/- 1,0

PK 1,08 +/- 0,75

Zbieżność 0,13 +/- 0,09

Zb. cał. -0,25 +/- 0,17

pochyl. sw. zwr. 0,0 bez tolerancji

 

U mnie po ustawieniu wyszło tak, że auto ucieka do prawej... a wartości są (idąc w kolejności jak wyżej) L/P:

WSZ L 1,08 / P 1,57

PK L 1,81 / P 0,78

Zb. L 0,15 / P 0,13

PSW L 13,72 / P 13,40 (tego nie ustawiali)

 

Panowie twierdzą, że mam luzy w zawieszeniu. Dowcip polega na tym, że na szarpaku niczego nie widać. Pojadę sobie w inne miejsce, zobaczymy co powiedzą.

 

Zgadzam się z tym że to nie jest żadna różnica tylko chodzi mi o to że trzeba sie przyłozyć do pracy a na wydruku odrazu lepiej wygląca :mg: wystarczy że oczko w kamerze sie przekrzywi albo delikatnie ucieknie kierownica.

Możesz mieć luzy na zawieszeniu bo na szarpakach nie wszystko wychodzi. Ale jak masz luzy to powinni powiedzieć co wymienić bo po co płacić 2 razy za zbieżność skoro i tak będziesz musiał to wymienić za jakiś miesiąc dwa bo będzie się tłukło, a jak to jest np. gałka to na 10000% zbieżność będzie przestawiona.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności