Skocz do zawartości

silnik bardzo nierówno pracuje tylko jak jest ciepły


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich

Jestem posiadaczem astry G 2.0 dtl ale całą frajdę z jej posiadania burzy jeden problem.

Otóż, kiedy zapalam auto np rano to wszystko jest ok, ale gdy po 10 minutach się rozgrzeję obroty stają się bardzo nieregularne i rzuca całym silnikiem. Przeszukałem forum, ale na nim są tylko podobne problemy a takiego jak mój nie znalazłem. Więc proszę o jakąś podpowiedź co to może być

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3773-silnik-bardzo-nier%C3%B3wno-pracuje-tylko-jak-jest-ciep%C5%82y/
Udostępnij na innych stronach

bluecar, w silnikach diesla jest sterownik który to steruje całą pracą silnika w twoim przypadku wychodzi na to że w czasie zimnego silnika tak zwane ssanie bo w starszych modelach jest mechaniczne natomiast w nowych steruje elektronika podwyrzsza obroty i dlatego nie narywa tym silnikiem , gdy się nagrzeje obroty powinny być w granicach 850 obr/min. jeżeli jest mniej to to jest powodem tego szarpania , lub poduszki silnika . Może to być również czujnik obrotów wału korbowego , ale wtedy szarpie przy różnych prędkościach. należy więc sprawdzic obroty silnika i poduchy i będzie OK.

 

Gość Anonymous

Obroty mam w granicach 750-780. Takie same obroty są u znajomego w identycznym samochodzie i on tego problemu nie ma. Zauważyłem również że obroty nie zawsze spadają w takim samym tempie tj raz szybciej, raz wolniej a czasami spadną tylko do 1000 i po zatrzymaniu auta spadają niżej. Gdzie mogę szukać tego czujnika od wału to bym zrobił przekładkę z drugiego samochodu na próbę i może faktycznie się okazać, że to tylko to. A tak na marginesie ile jest w tym prawdy jak inni mówią, że może to być wina brudnego kolektora ssącego?

 

bluecar, odnośnie kolektora to traci po prostu moc . bo zapycha się zawór EGR który to steruje zaworami i w konsekwencji zle chodzi turbo recyrkulacja spalin bo to wszystko jest połączone szeregowo Natomiast jeżeli chodzi o ten czujnik to nie jestem tego pewien w astrze ale z doświadczenia w innym sam. to znajduje się obok kola pasowego i przekazuje dane do modułu pompy wtryskowej czyli od strony rozrządu tam się powinien znajdować , i jeszcze jedno to że masz za niskie obroty i powinieneś to skorygować w serwisie bez względnie czy szarpie czy nie .Czujnik będzie przykręcony na dwie śruby pod tym kołem ale to tylko z innej marki

 

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Brzoza - Byłem na serwisie, sprawdzali tech-2 wszystkie parametry silnika, czujnik położenia wału jest ok, okazało się, że ilość podawanego paliwa przez pompę jest dużo niższa niż w prawie identycznym silniku (2.0 dth). U mnie wskaźnik jest 0,8 jednostki a w tym drugim silniku jest 5-7. Czyżby okazało się w końcu, że winę za obroty ponosi pompa?(Aż strach myśleć o kosztach) Jeśli tak to może ktoś dysponuje telefonem do dobrego fachowca od pomp w okolicach Wawy czy Piaseczna?

 

[ Dodano: Wto Lip 24, 2007 18:17 ]

Ma ktoś może pomysł na ten problem?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności