Gość forest Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 (edytowane) Witam Temat przeniosłem bo miałem go w nietym dziale Zabieram się za małą modyfikacje mojego silnika bo te 75 koników to troszkę mało no i przyda się mały remont silnika bo nie zle bierze olej oto pare fotek : Głowica Kolektor ssący komplet C16SE Komputer Wiązka instalacji C16SE orginał Na razie rozebrałem głowice i kolektor ssący W przyszłym tygodniu głowica idzie do planowania 0,5mm i do frezowania gniazd Czekam teraz na komplet zaworów Cała hydraulika będzie nowa z firmy FEBI oraz wałek C16SE też z firmy FEBI No i dzisiaj rozebrałem silnik i okazało się że wymieniam tez panewki i całe uszczelnienie silnika oraz sprzęgło i parę pierdół korby i tłoki w dobrym stanie głowice wczoraj odebrałem od chłopaków z Harbutowic zrobili mi remoncik oraz planowanie za 350zł Narazie wsadziłem w same części 1000zł a to nawet nie połowa wydatków Głowica z daewoo 1.5 8v a x16szr ma dużo mniejsze komory spalania w głebokosci jest różnica aż prawie 3 mm no i daewoo ma też o 2.5mm dłóższe zawory od x16szr No i silnik prawie poskładany jeszcze parę pierdół i wkładam go ciekawe jak będzie z instalacją bo ja swojej astrze mam instalacje z wtyczką x9 9 pin a w s16se są trzy wtyczki i jest o 1 kabel mniej Narazie koszt remontu i przeróbki wyszedł 2900zł <- to koszt samych części 1.02.2011 Silnik śmiga aż milo narazie zrobiłem 60km i jest ok Jak znajdę czas w weekend to opisze jak się podłącza instalacje elektryczna i jakie części wsadziłem i ile mnie to wyszło 5 02.2011 Opis kabli z x16szr i c16se Instalacja z pod deski X16SZR ma 2 wtyczki jedna to wtyczka x9 posiada ona 9 pinów a 2 wtyczka posiada 3 kable Silnikowa instalacja C16SE posiada 3 wtyczki po prostu trzeba podłączyć kable według kolorów Te same kolory w obu instalacjach Brązowo żółty Djagnostyka złacze x13 pin 6 Brązowo niebieski kontrolka silnika Niebiesko czerwony sygnał prędkości Brązowo czarny sygnał wtrysku do komputera pokładowego mid Zielony obrotomierz Niebiesko czerwony czujnik dystansu Czerwono niebieski zasilanie pompa paliwa Czarny niebieski ?? w obu instalacjach jest wiec go podłączyłem Niebieski kontrolka temperatury Czarny zielony !!!? w obu instalacjach jest wiec go podłączyłem W instalacji c16se jest kabel brązowo biały trzeba go podłączyć z kablem z x16szr kolor brązowo fioletowy to jest złącze diagnostyczne x13 pin 7 Kable które zostały X16SZR został kabel czarno biały i czarno czerwony zostawiłem wolne kable C16SE czerwono biały zostawiłem wolny W silniku zmieniono na nowe: Głowica z Daewoo lanos 1.5 8v 130zł z allegro Regeneracja głowicy 350zł Cała hydraulika z firmy FEBI (popychazce i dzwigienki )270zł Wałek rozrządu firmy FEBI 300zł model 13S Komplet panewek (korby i podpory) 210zł Pierścienie 170zł Sprzęgło 320zł Linka gazu 40zł Kolektor ssący ,komputer ,instalacja C16SE 450zł Uszczelki i uszczelniacze silnika 160zł I jakieś jeszcze piordoły co trzeba było żeby silnim działał(płyny filtry świece i takie tam ) Edytowane 16 Lipca 2012 przez forest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staly Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Oj kolego jakbyś czytał mi w myślach :-) Noszę się z zamiarem zrobienia "czegoś" w mojej astrze. Mam dwa warianty: 1. to temat taki jak Ty zrobiłeś 2. wariant hardcore na dłuższy czas, SWAP na c20let, a do tego przeróbka hamulców itp Mam pytania co do 1 wersji: A mianowicie pierwsze co rzuciło mi się w oczy to to że nie zmieniłeś pompy paliwa. Podobno do wielopunkta potrzebna wydajniejsza. Drugie to że nie skusiłeś się na przepustnice z c16se. Jak u Ciebie z spalaniem? Czytając opinie na innym forum spalanie spadło, niewiele ale to już coś. Będziesz jakoś mierzył samochód ile na hamowni ile ma kucyków po takim zabiegu? Podobno stosując tą głowicę, wałki, kolektor dolotowy dociąga sie do 115km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-6537 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forest Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) Ano pompę zostawiłem z mono a jeśli chodzi o przepustnice to ona jest z C16SE jeśli chodzi o moc to nie byłem na chamowni ale czuć ze auto jest mocniejsze i lepiej się kręci na obroty no i fakt zauważyłem że mniej palli ale dokładnie nie powiem bo jeszcze nie litrażowałem go narazie zrobiłem 600km od remontu Edytowane 16 Lipca 2012 przez forest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-6292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zoe012 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Cześć! Pamiętasz oznaczenie tego wałka co go kupiłeś? Byłbym cholernie wdzięczny za info!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-1384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forest Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Nie było oznaczenia nabitego na tym wałku ale jest to wałek z kadeta 13s o numerze katalogowym 90295202 i jak pomierzyłem krzywki to z wymiarów wyszło że ten wałek to wersja B (6mm/6mm)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-1014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zoe012 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 cześć! A nie było na pudełku innego numeru? Bo podałeś mi numer fabrycznej części GM, która w Febi-Bilstein występuje pod innym numerem i mam nadzieję, że to numer 02391, bo taki właśnie kupiłem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-859 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Witam. Pozwólcie że się wtrącę. Robiłem taką operację z głowicą z nexii i też sądziłem że jest tylko 1.5 Ja znalazłem 1.6 na 100% A wiem bo pisze na głowicy. http://forum.opel24.com/dodalem-konikow-do-kadeta-vt41853.htm?highlight=dodanie+koni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forest Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Zoe012 według tego numeru w firmie HART szukali mi wałek i znalezli od FEBI niestety nie pamiętam jaki numer był na pudełku ale dokładnie to ten wałek http://www.motoneo.pl/t/z1/FEB02391   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forest Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 (edytowane) Nie aktualne Edytowane 22 Listopada 2012 przez forest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-449457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forest Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Witam Do sprzedania kompletna głowica po regeneracji 15 tys km temu Było to projekt przeróbki silnika X16SZR 75KM na silnik C16SE 100KM Jak wyżej w moich postach ale przypomne: Sprawdzenie szczelności ,wymiana uszczelniaczy zaworowych , docieranie zaworów na 2 kąty Zostały lekko powiększone otwory dolotowe i wydechowe Wymiana całej hydrauliki (8 sztuk popychaczy hydraulicznych firmy Febi , 8 sztuk dzwigienek zaworowych firmy Febi ) Wymieniony został też wałek rozrządu model 13S (jest o wałek rozrządu który ma zmienione kąty otwarcia zaworów oraz krzywki są nieco większe przez co zawory bardziej się otwierają i lepiej wypełnia się komora spalania mieszanką paliwowo powietrzną oraz lepiej się opróżnia ze spalin. W raz z głowicą są : kolektor ssący orginalny z silnika opel 1,6 8v kod C16SE wersja 100KM Kolektor kompletny z wszystkimi czujnikami ,listwą wtryskową razem z wtryskami i kompletna przepustnicą Kolektor wydechowy orginalny z silnika X16SZR w raz z głowica jest druga cześć głowicy (ta część z wałkiem rozrządu ) w której jest cewka zapłonowa DIS w raz z przewodami Posiadam również cały uszkodzony kompletny dół silnika ze wszystkimi elementami takimi jak : Alternator z kołem wielorowkowym 70A(po regeneracji w zakładzie zajmującym się naprawami alternatorów i rozruszników) Rozrusznik,,,,,sprzęgło również z przebiegiem 15tys km sprzęgło Sachs model silnika X16SZR Skrzynia biegów 15 tysięcy temu przeszła redukcję luzów na układzie różnicowym oraz zostało wymienione uszczelnienie gniazd półosiek Uszkodzenie dołu silnika polega na rysach na gładziach cylindra ,, silnik normalnie palił ale miał niższą kompresje na drugim cylindrze) Cena do negocjacji oraz jest możliwość sprzedaż poszczególnych części dołu silnika ,, głowice wolałbym sprzedać w całości Tel 604122751 Głowica nie była czyszczona w środku naprawdę tak ładnie ona wygląda ponieważ często zmieniałem olej co 5 tysięcy km Również na spzredaż idzie komputer C16SE w raz z instalacja elektryczną do komory silnika czyli jak ktoś kupi głowice wraz z komputerem moze sobie zbudowac taki sam silnik jak mój Edytowane 22 Listopada 2012 przez forest Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-464562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.