Skocz do zawartości

Silnik X16SZR na C16SE na głowicy Daewoo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Temat przeniosłem bo miałem go w nietym dziale ;/

Zabieram się za małą modyfikacje mojego silnika bo te 75 koników to troszkę mało no i przyda się mały remont silnika bo nie zle bierze olej oto pare fotek :

Głowica

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Kolektor ssący komplet C16SE

Dołączona grafika

 

Komputer

Dołączona grafika

 

Wiązka instalacji C16SE orginał

Dołączona grafika

 

Na razie rozebrałem głowice i kolektor ssący

W przyszłym tygodniu głowica idzie do planowania 0,5mm i do frezowania gniazd

Czekam teraz na komplet zaworów

Cała hydraulika będzie nowa z firmy FEBI oraz wałek C16SE też z firmy FEBI

 

No i dzisiaj rozebrałem silnik i okazało się że wymieniam tez panewki i całe uszczelnienie silnika oraz sprzęgło i parę pierdół :( korby i tłoki w dobrym stanie głowice wczoraj odebrałem od chłopaków z Harbutowic zrobili mi remoncik oraz planowanie za 350zł

Narazie wsadziłem w same części 1000zł a to nawet nie połowa wydatków :)

 

Głowica z daewoo 1.5 8v a x16szr ma dużo mniejsze komory spalania w głebokosci jest różnica aż prawie 3 mm no i daewoo ma też o 2.5mm dłóższe zawory od x16szr

 

No i silnik prawie poskładany jeszcze parę pierdół i wkładam go ciekawe jak będzie z instalacją bo ja swojej astrze mam instalacje z wtyczką x9 9 pin a w s16se są trzy wtyczki i jest o 1 kabel mniej

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Narazie koszt remontu i przeróbki wyszedł 2900zł <- to koszt samych części

 

 

1.02.2011 Silnik śmiga aż milo :) narazie zrobiłem 60km i jest ok :)

Jak znajdę czas w weekend to opisze jak się podłącza instalacje elektryczna i jakie części wsadziłem i ile mnie to wyszło

5 02.2011

Opis kabli z x16szr i c16se

Instalacja z pod deski X16SZR ma 2 wtyczki jedna to wtyczka x9 posiada ona 9 pinów a 2 wtyczka posiada 3 kable

Silnikowa instalacja C16SE posiada 3 wtyczki po prostu trzeba podłączyć kable według kolorów

Te same kolory w obu instalacjach

 

Brązowo żółty Djagnostyka złacze x13 pin 6

Brązowo niebieski kontrolka silnika

Niebiesko czerwony sygnał prędkości

Brązowo czarny sygnał wtrysku do komputera pokładowego mid

Zielony obrotomierz

Niebiesko czerwony czujnik dystansu

Czerwono niebieski zasilanie pompa paliwa

Czarny niebieski :?:?? w obu instalacjach jest wiec go podłączyłem

Niebieski kontrolka temperatury

Czarny zielony !!!? w obu instalacjach jest wiec go podłączyłem

W instalacji c16se jest kabel brązowo biały trzeba go podłączyć z kablem z x16szr kolor brązowo fioletowy to jest złącze diagnostyczne x13 pin 7

Kable które zostały

X16SZR został kabel czarno biały i czarno czerwony zostawiłem wolne kable

C16SE czerwono biały zostawiłem wolny

W silniku zmieniono na nowe:

Głowica z Daewoo lanos 1.5 8v 130zł z allegro

Regeneracja głowicy 350zł

Cała hydraulika z firmy FEBI (popychazce i dzwigienki )270zł

Wałek rozrządu firmy FEBI 300zł model 13S

Komplet panewek (korby i podpory) 210zł

Pierścienie 170zł

Sprzęgło 320zł

Linka gazu 40zł

Kolektor ssący ,komputer ,instalacja C16SE 450zł

Uszczelki i uszczelniacze silnika 160zł

I jakieś jeszcze piordoły co trzeba było żeby silnim działał(płyny filtry świece i takie tam )

Edytowane przez forest

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oj kolego jakbyś czytał mi w myślach :-)

Noszę się z zamiarem zrobienia "czegoś" w mojej astrze. Mam dwa warianty:

1. to temat taki jak Ty zrobiłeś

2. wariant hardcore na dłuższy czas, SWAP na c20let, a do tego przeróbka hamulców itp

 

Mam pytania co do 1 wersji:

A mianowicie pierwsze co rzuciło mi się w oczy to to że nie zmieniłeś pompy paliwa. Podobno do wielopunkta potrzebna wydajniejsza. Drugie to że nie skusiłeś się na przepustnice z c16se.

Jak u Ciebie z spalaniem? Czytając opinie na innym forum spalanie spadło, niewiele ale to już coś.

Będziesz jakoś mierzył samochód ile na hamowni ile ma kucyków po takim zabiegu? Podobno stosując tą głowicę, wałki, kolektor dolotowy dociąga sie do 115km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-6537
Udostępnij na innych stronach

Ano pompę zostawiłem z mono a jeśli chodzi o przepustnice to ona jest z C16SE jeśli chodzi o moc to nie byłem na chamowni ale czuć ze auto jest mocniejsze i lepiej się kręci na obroty no i fakt zauważyłem że mniej palli ale dokładnie nie powiem bo jeszcze nie litrażowałem go narazie zrobiłem 600km od remontu

Edytowane przez forest

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-6292
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie było oznaczenia nabitego na tym wałku ale jest to wałek z kadeta 13s o numerze katalogowym 90295202 i jak pomierzyłem krzywki to z wymiarów wyszło że ten wałek to wersja B (6mm/6mm)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-1014
Udostępnij na innych stronach

cześć!

 

A nie było na pudełku innego numeru? Bo podałeś mi numer fabrycznej części GM, która w Febi-Bilstein występuje pod innym numerem i mam nadzieję, że to numer 02391, bo taki właśnie kupiłem... :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-859
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam.

Pozwólcie że się wtrącę.

Robiłem taką operację z głowicą z nexii i też sądziłem że jest tylko 1.5

Ja znalazłem 1.6 na 100%

A wiem bo pisze na głowicy.

http://forum.opel24.com/dodalem-konikow-do-kadeta-vt41853.htm?highlight=dodanie+koni

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-854
Udostępnij na innych stronach

Zoe012 według tego numeru w firmie HART szukali mi wałek i znalezli od FEBI niestety nie pamiętam jaki numer był na pudełku :beer: ale dokładnie to ten wałek http://www.motoneo.pl/t/z1/FEB02391

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-446
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Witam

 

Do sprzedania kompletna głowica po regeneracji 15 tys km temu

 

Było to projekt przeróbki silnika X16SZR 75KM na silnik C16SE 100KM

 

Jak wyżej w moich postach ale przypomne:

 

 

Sprawdzenie szczelności ,wymiana uszczelniaczy zaworowych , docieranie zaworów na 2 kąty

 

Zostały lekko powiększone otwory dolotowe i wydechowe

 

Wymiana całej hydrauliki (8 sztuk popychaczy hydraulicznych firmy Febi , 8 sztuk dzwigienek zaworowych firmy Febi )

 

Wymieniony został też wałek rozrządu model 13S (jest o wałek rozrządu który ma zmienione kąty otwarcia zaworów oraz krzywki są nieco większe przez co zawory bardziej się otwierają i lepiej wypełnia się komora spalania mieszanką paliwowo powietrzną oraz lepiej się opróżnia ze spalin.

 

W raz z głowicą są :

 

kolektor ssący orginalny z silnika opel 1,6 8v kod C16SE wersja 100KM

 

Kolektor kompletny z wszystkimi czujnikami ,listwą wtryskową razem z wtryskami i kompletna przepustnicą

 

Kolektor wydechowy orginalny z silnika X16SZR

 

w raz z głowica jest druga cześć głowicy (ta część z wałkiem rozrządu ) w której jest cewka zapłonowa DIS w raz z przewodami

 

Posiadam również cały uszkodzony kompletny dół silnika ze wszystkimi elementami takimi jak :

 

Alternator z kołem wielorowkowym 70A(po regeneracji w zakładzie zajmującym się naprawami alternatorów i rozruszników)

 

Rozrusznik,,,,,sprzęgło również z przebiegiem 15tys km sprzęgło Sachs model silnika X16SZR

 

Skrzynia biegów 15 tysięcy temu przeszła redukcję luzów na układzie różnicowym oraz zostało wymienione uszczelnienie gniazd półosiek

 

 

 

Uszkodzenie dołu silnika polega na rysach na gładziach cylindra ,, silnik normalnie palił ale miał niższą kompresje na drugim cylindrze)

 

Cena do negocjacji oraz jest możliwość sprzedaż poszczególnych części dołu silnika ,, głowice wolałbym sprzedać w całości

 

Tel 604122751

 

Głowica nie była czyszczona w środku naprawdę tak ładnie ona wygląda ponieważ często zmieniałem olej co 5 tysięcy km

Również na spzredaż idzie komputer C16SE w raz z instalacja elektryczną do komory silnika czyli jak ktoś kupi głowice wraz z komputerem moze sobie zbudowac taki sam silnik jak mój

a4d5225e74479f7bm.jpg

c7137be7cc0d013am.jpg

58ac1b8f34689013m.jpg

e4247ae2184163a4m.jpg

21cfbc23444afab9m.jpg

04c6379ac1a0c6dcm.jpg

8772420f50cfc444m.jpg

8996b567b8eecab7m.jpg

Edytowane przez forest
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37732-silnik-x16szr-na-c16se-na-g%C5%82owicy-daewoo/#findComment-464562
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności