Skocz do zawartości

Brak reakcji komputera na nowe błędy po wymianie stacyjki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie , tym razem opis manewrów dokładny.

omega b (95r ) cd, x2.0xev 16v + lpg , klimatronic , simtec 56, skrzynia manual(silnik przekładany)

Ułamała mi się płetwa od stacyjki , więc musiałem ją wymienić . Po wymianie nie palił i tu pierwszy błąd - iskrę sprawdzałem w motorze nie w aucie. Po 3km holowania sczaiłem , że nie podaje paliwa. Ponowne oględziny i brak iskry oraz odcięte paliwo. W odruchu desperacji wymieniłem cewkę (dis) .Po grzebaniu po forach, tu znalazłem informację, że trzeba przełożyć pchełki immobilaisera. Po tym zabiegu bez zmian- rozrusznik żwawo kręci , ale silnik nawet nie kichnął . Po pchełkach nie było już problemu ze sczytaniem błędów:

19 Czujnik wału korbowego - sprawdzony ( sprawny),

56 krokowiec - nie czyściłem,

81-84 niskie napięcie na wtryskach- wiem już czemu odcięte paliwo,

93 modył sterujący "quad"-ciężko znaleźć konkrety na ten temat( ewentualnie znalazłem jeszcze taki opis błędu -lampka ostrzegawcza,klimatyzacja )

94 czujnik halla wysokie napięcie - i tu zdziwienie , bo wyczytałem , że to odnosi się do typów , które nie mają czujnika położenia wału.

Nie jestem specem od mechaniki , a tym bardziej od immo , więc te objawy skojarzyłem z immo - szukałem ręcznego wyłącznika , ale nie znalazłem . W desperacji rozebrałem komputer w celu znalezienia tego quada (podobno można go wymieniać), nie znalazłem tam żadnego elementu wymiennego. Po ponownym podłączeniu na wyświetlaczu zaczęła się pojawiać literka "F". Wciśnięcie hamulca lub hamulca +gaz likwiduje ją .

Błędy nie ulegają resetowi ( po odłączeniu aku) . W ramach testu odłączyłem czujnik rozrządu i przepływomierz - komputer w ogóle ich nie wyświetlił . Bez względu na pomysły jakie wymyśle , komputer trzyma się tych pięciu punktów.

Przy wymianie wkładu zaglądałem do immo ( z ciekawości) , ale raczej nic nie urwałem. Nie wiem do czego służy "pestka" z dwoma kabelkami przy kompie , ani czy dobrze ją podłączyłem(brąz i brąz + niebieski) - podobne widziałem w immo.

Po kupnie tej skarbonki chciałem sprawdzić go na kompie - nie było kontaktu. Ze schematów w necie wywnioskowałem , że mam obrócone piny o 180 stopni i może dlatego.

Do ramki opasującej zbiorniczek wspomagania jest przytwierdzony egr( chyba ) i obok coś drugiego z urwaną wtyczką , ale nie było z tym problemu.

Wcześniej nie miałem szrotów z kompem , ale po lekturach for załapałem , że sygnał "chek"nie powinien się świecić , a z tego co pamiętam , to u mnie świecił cały czas. teraz jak wcisnę gaz i hamulec to gaśnie.

Przed wymianą po zgaszeniu i wyciągnięciu kluczyka wydawał 5 piknięć , po włączeniu zapłonu raz pikał i można było zapalać. Teraz nie ma tego jednego piknięcia.

Szykować się na wymianę komputera?, czy jest jeszcze dla niego szansa? A może to coś innego ? :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37986-brak-reakcji-komputera-na-nowe-b%C5%82%C4%99dy-po-wymianie-stacyjki/
Udostępnij na innych stronach

Na noc wyciągłem aku do ładowania . Po podpięciu kontrola błędów - nie skasowały się.

Pomierzyłem czujniki na pinach:

Wał 1-2(11,8 ohm) , 1-3(12,2ohm) , 2-3(0,7ohm) , napięcie tylko na 2-3(2,5V)

Rozrząd 1-2(0,6 ohm) , 1-3( 11,8 ohm) , 2-3(11,5 ohm)

napięcie 1-2(2,5V) , 1-3(0,6 V) , 2-3 (0,5V)

Dla pewności podjechał znajomy z tym samym silnikiem i u niego opory były takie same(pomijając ułamki) , tyle , że jego autko jeździ :beer:

Znalazłem jeszcze przy gaźniku jakąś kostkę 3-pinową (chyba steruje krokowcem) i tam też mierzyłem napięcia : 1-2( 4,99V) , 1-3( 4,86V) , 2-3 ( 0 V).

Napięcie aku 13,2V , ale to akurat jest nowe i przy mrozach nie było problemów z odpaleniem.

Jedyna zmiana , to przestała mi się wyświetlać literka "F"

Zrobiłem jeszcze zdjęcie skrzynki kompa z kostkami , ale nie wiem jak to tu wrzucić i czy w ogóle jest sens - inna sprawa , że zdjęcie robione telefonem

 

No , coś wreszcie drgnęło . Trochę się dokształciłem od ostatniego postu i oto wyniki:

Literka "F" zniknęła , bo zapomniałem włożyć wtyczkę rozrządu . Idąc tym tropem , odłączyłem wtyczkę korbową i autko zaczęło burkać :beer: Co prawda nie próbowałem na chama odpalić , ale dzięki temu znów zwróciłem uwagę na czujnik korbowy . W wyciąganiu go już się wprawiłem ( 9 min ) - próba "klucza" i pompa łapie - niby sprawny , ale skoczyłem na konsultację do mechaników i wyszło , że to podróbka siemens 5wk9 054 "1" ( ten edytor to do bani ) . Przy okazji dowiedziałem się , że simtec'i nie kasują pamięci po odłączeniu klemy ( i to chyba w każdej wersji) . Przy okazji ( jakby się trafił jakiś ekspert) komp Simtec 56 02 siemens 5wk9 071 NT niby jest też w omegach , ale od którego rocznika ? Bo coś czuję , że silnik był od vectry , a immo ma symbole 5wk4 596 :-) :beer:

Znalazłem w innych kodach , że błąd 93 to nie moduł QUAD , tylko niskie napięcie czujnika halla ( wałków rozrządu )

 

Dzisiaj zajechał kumpel z tym samym silnikiem i po przełożeniu czujnika autko zapaliło od kopa :beer: Teraz jedyne co mi zostało , to wybulić kasiurkę na oryginał z ASO i można śmigać . :beer: Miał rację ten kto pisał o podróbkach , że są do bani - moja podróba nadal jest sprawna :beer:

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności