Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem; od jakiegoś czasu zaczął szwankować mi centralny zamek. Nie zawsze chciały się zamknąć drzwi kierowcy, gdy nacisnąłem pilotem przycisk zamknięcia, zamknęło wszystkie drzwi oprócz od kierowcy, po pociągnięciu klamki lewych przednich drzwi (tylko tych) wszystkie się otwierają. Od kilka dni nie zamyka tych drzwi wo gule. Wyczytałem gdzieś na forum, ze winny może być mikro włącznik w zamku, po rozebraniu okazało się że jest tylko jeden, który jest dobry(sprawdzałem go). Bateria w pilocie ok, czy to sterownik centralnego padł? Spotkaliście się z takim problemem? Moje autko to Astra H 1.6 2005r., prosił bym o jakieś sugestie :hyhy:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38126-centralny-zamek-nie-zamyka-drzwi-kierowcy/
Udostępnij na innych stronach

Gość Kosmita999

Witaj Perla! Ostatnio miałem taki sam problem z moim Oplem Astra H którego mam od 1,5 miesiąca, centralny nie zamykał mi prawych tylnych drzwi, jak je otwierałem to mi otwierał wszystkie drzwi, u elektryka okazało się że niektóre kable w wiazce biegnącej do drzwi są przerwane, po wymianie całej wiązki wszystko jest Ok. Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38126-centralny-zamek-nie-zamyka-drzwi-kierowcy/#findComment-6743
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

U mnie jak nie domykało drzwi to winny był słaby akumulator, po naładowaniu wszystko wróciło do normy. Centralny mam fabryczny a sterowanie pilotem dokupione, centralka Exus CL05.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38126-centralny-zamek-nie-zamyka-drzwi-kierowcy/#findComment-5805
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Miałem podobny problem, ale z drzwiami za kierowcą.

 

Pilot ryglował wszystkie zamki, ale można było otworzyć tylne lewe drzwi klamką i wtedy odryglowywały się pozostałe zamki.

Po jakimś czasie zamek w tych drzwiach wcale się nie ryglował.

Rozebrałem boczek z drzwi i wymontowałem zamek wraz z wiązką zasilania.

Sprawdziłem, że mechanizm zamka jest sprawny.

Skontrolowałem przewody zasilania i tu była niespodzianka. Działało tylko 50% (2 z 4).

post-12734-0-32679900-1299898275_thumb.jpg

Wychodzi, ze diagnoza „Kosmity999” jest trafna. Problemem, iście kosmicznym, jest sposób naprawy. Chyba, że robi to ASO w ramach gwarancji.

Ja tego luksusu nie miałem i sam musiałem działać.

Po odkręceniu głośnika zdemontowałem połączenie wiązki z drzwi z kabiną.

Kontrola przewodów wiązki w drzwiach wykazała, że przewody w drzwiach są O.K.

W trakcie zsuwania gumowej osłony - łącznika drzwi z kabiną słyszalne były suche trzaski.

(Do tej pory miałem włączone zasilanie i pracę uprzyjemniała mi muzyka z radia.)

ODŁĄCZYŁEM AKUMULATOR !

Po zsunięciu części gumowej osłony okazało się, że 2 przewody są kompletnie przerwane (biały i czerwony), a na 2 kolejnych jest przerwana izolacja (czerwony i brązowy).

Przy okazji, są to najgrubsze przewody w wiązce.

Żeby móc to naprawić trzeba rozebrać osłonę progu i podstawy słupka. Tam biegnie główna wiązka od dziobu na rufę.

Pierwsze spostrzeżenie: wiązka wzdłuż progu jest tak zawinięta taśmą, że w stronę dzwi przewody są mocno naciągnięte.

post-12734-0-96388100-1299898306_thumb.jpg

Przerwanie taśmy pozwala uzyskać parę centymetrów luzu.

post-12734-0-52695000-1299898406_thumb.jpg

Należy teraz wyciagnąć z gumowej osłony (łącznika) przerwane przewody od strony "wtyczki".

Dolutować kawałki przewodów (najlepiej takiej samej grubości i w takim samym kolorze), nasuwając wcześniej odcinki izolacji termokurczliwej. Zaizolować lutowane połączenia, wciągnąć przewody do gumowej osłony.

Teraz nasunąć maksymalnie gumowa osłonę na "wtyczkę" i wywinąć pozostałą część osłony tak, żeby odkryć przewody możliwie najbardziej. Zlutować przyłączone wcześniej odcinki i zaizolować.

Skontrolować stan wszystkich przewodów. Te najgrubsze miały tylko pękniętą izolację a miedziane przewody były O.K. Do naprawy wystarczyło kilkukrotne owinięcie "scotchem". Wszystkie przewody należy wyrównać i dobrze naciągnąć w kierunku drzwi. Całość opleść taśmą ("scotch") dla wzmocnienia wiązki i nasunąć gumową osłonę. Połączyć "wtyczkę" z drzwiami. Włączyć akumulator i sprawdzić 3 wsio O.K.

Jeśli wszystko gra, to poskładać drzwi i osłony i gotowe. post-12734-0-03050800-1299898496_thumb.jpg Do następnych drzwi !

UWAGA: przy demontażu boczku z drzwi i osłony progu uważać, żeby nie urwać i połamać łączników.

Potrzebne narzędzia i sprzęt (fot. 005): post-12734-0-37599600-1299898451_thumb.jpg wkrętaki TORX, 2 x płaski śrubokręt, nożyk, klucz płaski 10 (do odłączenia klemy), cyna, lutownica, izolacje termokurczliwe, taśma izolacyjna „scotch”, kawałki przewodów, zapalniczka, latarka, klej do plastików, otwieracz do butelek i butelka piwa.

Załączam parę fotek. W sprawie demontażu boczków drzwi i osłon progów – mam parę zdjęć i mogę dodać opisy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38126-centralny-zamek-nie-zamyka-drzwi-kierowcy/#findComment-372019
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności