Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam ponowanie drodzy forumowicze.

 

Po moich ostatnich przebojach z silnikiem przyszedł czas na zawieche.

Mianowicie, na nierównościach strasznie coś mi wali w zawieszeniu. Byłem na pierwszym przeglądzie, to gość mi powiedział że mam do wymiany łącznik stabilizatora. No to jak mi się urwał to wymieniłem :D. Amortyzatory na przeglądzie miały 70% sprawności, nie sądze że tak szybko mi się zużyły (2 miesiące jeżdżenia).

 

Jednak teraz nadal coś stuka. Wertowałem troche forum, przeczytałem że należy wymienić końcówki drążków kierowniczych. Czy istnieje możliwość sprawdzenia ich? Bo na oko źle nie wyglądają. Z tego co jeszcze wyczytałem to mogą to być: tulejki w amorkach, lub same poduszki amortyzatorów. Czy macie jeszcze jakieś sugestie?

 

A wracając do tematu amortyzatorów. Bo jak otworzyłem maske, to naciskałem błotnik samochodu. To jeden pracował głośniej, drugi ciszej, czy ma to jakieś znaczenie? Obydwa są suche, bo też je oglądałem pod tym kątem.

 

Ale mam jeszcze inny ciekawy problem. Mianowicie jak cofam i nacisne na hamulec, to zawsze, za każdym razem da się słyszeć delikatny stuk. Miał ktoś tak?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mnie to wygląda na luzy w zawieszeniu (ogólnie mówiąc). Może być też tak że się nakładają na siebie różne luzy.

Ja bym zaczął od:

1, końcówki drążków kierowniczych

2, sworznie wahaczy.

3, tuleje gumowe wahaczy

i tak dalej - do skutku. W końcu wyjdzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/#findComment-323887
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To mogą być wsporniki amortyzatorów, często jest tak że na przeglądzie to nie wychodzi . Po prostu wyrobiły się w nich łożyska.

Otwórz maskę, połóż rękę na amortyzatorze i pobujaj autem to będziesz słyszał stuki a równocześnie będą wyczuwalne na dłoni.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/#findComment-323876
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Właśnie jak bujam autem to nic nie słychać. Cisza.

Torak wlaśnie tego się bałem. Tylko teraz pytanie jak można to wszystko zdiagnozować?

Czy lepiej poprostu z definicji kupić nową część i wymienić?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/#findComment-323872
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najlepiej podnieść auto tak żeby wisiały oba koła i powkładać breche tu i ówdzie, chwycić koło i poruszać na boki, góra dół.

Każdy mechanik z głową spokojnie wykryje co w zawieszeniu siedzi.

 

mozna i wymienić wszystko po kolei ale nie ma sensu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/#findComment-323867
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponowanie drodzy forumowicze.

 

 

 

Ale mam jeszcze inny ciekawy problem. Mianowicie jak cofam i nacisne na hamulec, to zawsze, za każdym razem da się słyszeć delikatny stuk. Miał ktoś tak?

 

Witam. A gdy poruszasz się do przodu i przy gwałtownym naciśnięciu hamulca też vsłychać stuki? Jeśli tak to z mojego doświadczenia masz niedokręcone śruby stabilizatora lub drążka reakcyjnego.

Mi poluzowały się i przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu słychać było stuki.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/#findComment-323857
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

luzy z p.1 i 2 łatwo zdiagnozować.

Koło musi być ,,w zwisie" :D a i najlepiej robić to we dwóch.

ad.1 - łapki na koło na godz. 9 i 3 i szarpiemy lewo i prawo. W tym czasie trzecia dłoń leży na końcówce drążka. Nawet minimalny luz wyczujesz ,,w dłoni".

ad.2 łapki na godz 12 i 6 a trzecia na sworzniu wahacza. Reszta j.w.

 

p.3 to już breszka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/#findComment-323785
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No to właśnie wróciłem z garażu.

Szukałem przyczyn stukania. Moje spostrzeżenia są takie:

 

1. Łącznik stabilizatora to nie będzie ponieważ ten mi się urwał i wymieniłem na nowy. Więc tą część eliminuje.

 

2. Końcówka drążka kierowniczego. Sprawdzałem z ojcem to na samym drążku luzu nie ma. Sama końcówka drążka wygląda na dobrą, ale czy może być taka sytuacja że już się wyrobił i zaczął stukać?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3813-problem-z-zawieszeniem/#findComment-323601
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności