Gość obserVator Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Witam, Posiadam Astrę F z silnikiem 1.6 8V na pełnym wtrysku, tj. C16SE. Od dłuższego czasu kultura pracy silnika oraz spalanie dawało wiele do życzenia. Po wymianie świec, przewodów WN oraz sondy lambda można odczuć poprawę podczas jazdy ale nadal jest tak jakby "zamulony". Niestety zaniepokoił mnie fakt, że po zdjęciu zasilania wtrysku podczas pracy silnika nie zachodzą żadne zmiany tak jak w przypadku pozostałych trzech cylindrów. Początkowo myślałem, że może to wina modułu sterującego zapłonem (DIS), po podmianie na sprawny sytuacja wygląda identycznie. Pomiar napięcia doprowadzonego do wtrysków na "sprawnych" cylindrach wynosi 1.8~2.0V na zimnym silniku a na ciepłym 0,8~1.0V, natomiast na wtrysk "wadliwy" przychodzi napięcie 1.4~1.7V oraz 0.4~0.7V i zmienia się bardzo szybko w tym zakresie w stosunku do pozostałych. Miałem możliwość podmiany wtrysku na pochodzący z identycznego modelu, jedynie profilaktycznie bo od samego początku wg mnie problem jest w sterowniku. Zmiana wtrysku w żaden sposób nie wpłynęła na zmianę pracy silnika. Próbowałem kupić sterownik na podmianę niestety na dziesiątki tych, które przejrzałem nie udało mi się takowego kupić. Seria sterownika SJ, posiada on fioletowe gniazda. Aby uściślić, od razu zaznaczam, że napięcie z modułu na świecę przychodzi. Moja Astra posiada instalację gazową Koltec, jednak na razie jest odłączona gdyż wciąż szukam rozwiązania dla instalacji PB. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Czy macie jakieś uwagi, może mój tok rozumowania jest nieprawidłowy. Czy ktoś z Was jest mi w stanie choćby podpowiedzieć co może być przyczyną tej różnicy napięcia, która wg mnie nieprawidłowo reguluje dawkę paliwa na tym jednym cylindrze? Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38334-c16se-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-podanych-na-wtrysk-na-poszczeg%C3%B3lnych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej-123 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Zmierz napięcie przy samym sterowniku możne wiązka padła, gdzieś nie łączy albo ma zwarcie a dopiero potem myśl że to sterownik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38334-c16se-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-podanych-na-wtrysk-na-poszczeg%C3%B3lnych/#findComment-4935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.