Skocz do zawartości

nie_do_grzanie silnika??


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów

Mam Kadett-a 1,6 Diesel i od pewnego czasu zauważyłem, że bardzo długo się rozgrzewa. Przez ok 15 km strzałka wskaźnika temp. płynu chłodniczego utrzymuje się nieco w "1" przedziałce mijając nieznacznie niebieskie pole. W kratkach nadmuchu powietrze jest bardzo ciepłe. Wskazówka ustawia się "pionowo" po przejechaniu dalszych paru kilometrów i jest już ok. Czy w okresie zimowym takie zachowanie diesel-ka jest normalne - w lecie tego nie zauważałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38502-nie_do_grzanie-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Gość Pan Kadett

Cześc Tom sprawdż tam gdzie masz wąż gumowy czy jest ciepły czy jest gorący, sprawdz tez chlodnice czy nie jest po zapychana, u mnie tak jest, czy wiesz kiedy był wymieniany termostat?.W lecie tego nie zauważysz bo jest ciepło, a na postoju silnik sam sie nagrzewa od tego słonca.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38502-nie_do_grzanie-silnika/#findComment-3719
Udostępnij na innych stronach

Pan Kadett dzięki za podpowiedź. Sprowadzę to sobie. I faktycznie chyba czas na wymianę termostatu, bo dawno dawno nie był wymieniany.

A tak przy okazji fajne imię dla samochodzika :?:

pozdrowionka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38502-nie_do_grzanie-silnika/#findComment-3609
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że to termostat a nie przypadkiem czujnik temperatury ?? W przypadku walniętego termostatu po przejechaniu kilku kilometrów sprawdź czy górny wąż nie robi się gorący. Jeśli będzie gorący to masz walnięty termostat a jak nie będzie to winny będzie czujnik temperatury.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38502-nie_do_grzanie-silnika/#findComment-3233
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasnarloch1

najlepiej sprawdź to na postoju. Odpal kadecika i niech sobie chodzi. Równocześnie obserwuj czy od samego początku chłodnica robi się ciepła (nie powinna). Dopiero po dogrzaniu silnika termostat powinien puścić gorącą wodę do zimnej chłodnicy. W przypadku gdy termostat cały czas jest otwarty logiczne jest, że dużo dłużej będzie się nagrzewał bo pęd powietrza będzie chłodził zimny płyn w chłodnicy a on będzie chłodził niedogrzany jeszcze silnik. W przypadku gdy termostat otwiera się prawidłowo (po dogrzaniu silnika) sprawę powinna rozwiązać tektura włożona przed chłodnicę przez co lodowate powietrze nie będzie dostawało się do komory silnika a silnik szybciej się dogrzeje...:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38502-nie_do_grzanie-silnika/#findComment-3176
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności