Gość Caymer Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam. Od pewnego czasu w mojej Astrze II 1.7 TD (Oplowski silnik) X17DTL mam problem ze świecami. Wcześniej nie grzały, były więc problemy z odpalenie przy niskiej temperaturze (podgrzewałem silnik suszarką). Od kilku dni nie pali w ogóle, świece nie grzeją a przekaźnik świec (ten obok akumulatora) nieustannie się nagrzewa (nawet przy wyłączonym zapłonie jest gorący). W aucie coś oprócz powyższego przekaźnika pobiera bardzo dużą ilość prądu. Nawet przy odłączonym przekaźniku bateria się rozładowuje przez noc na zero. Próbowałem go odpalić przy użyciu 3 różnych prawie nowych w pełni sprawnych akumulatorów. W każdym przypadku kręcił wolniej niż powinien, co wskazuje na to że coś oprócz rozrusznika i oprócz przekaźnika świec pobiera równie dużą ilość prądu. Bardzo proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mati8867 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Spróbuj w obwód między akumulator, a instalację samochodu wpiąć amperomierz (miernik uniwersalny ustawiony na pomiar natężenia) oraz zacznij wyciągać i wkładać po kolei bezpieczniki w skrzynce - sprawdzaj przy tym odczyt miernika. Jeżeli po wyciągnięciu któregoś prąd pobierany przez instalację drastycznie zmaleje to zobacz za jaki obwód on odpowiada i szukaj winowajcy w danym obwodzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Caymer Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Ok jeszcze dzisiaj uzbrajam się w miernik i sprawdzam. Czy wie ktoś może tak przy okazji co z tymi świecami?? Nawet przy wyłączonym zapłonie przekaźnik świec żarowych grzeje się jak grzałka...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Caymer Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Ok - przetestowałem instalację miernikiem oraz podłączyłem auto pod interfejs diagnostyczny i dokonałem diagnostyki programem OpelTech2. Oto kody błędów jakie otrzymałem: 0115 - Czujnik temperatury silnika Co wg podręcznika oznaczać może: -Za mocne wejście obwodu sensora temperatury cieczy chłodzącej silnika -Za słabe wejście obwodu sensora temperatury cieczy chłodzącej silnika -Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) -Wadliwe działanie układu krytycznego 3 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) -Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) 1635 - Układ podgrzewania świec żarowych Co oznaczać może: -Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego -Otwarty obwód urządzenia żarzącego -Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego Kody usterek pasują do tego co się dzieje. Nawet przy wyłączonej stacyjce auto pobiera prąd (od 8 do 10 Amperów) a to za winą przekaźnika świec żarowych (nagrzewa się nieustannie przy włączonej i wyłączonej stacyjce; przy czym przy włączonej stacyjce nie przekazuje napięcia na świece). Wiem że czujnik temp. silnika jest połączony z przekaźnikiem świec żarowych. Rozwiązanie problemu widzę takie - wymienię przekaźnik świec oraz czujnik temperatury silnika. Czy uważacie Panowie (i Panie) że to powinno rozwiązać problem? Z góry dziękuję za odpowiedzi:-) PS. same świece żarowe są ok bo sprawdzałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mati8867 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Skoro tak ma się sytuacja to podmień sterownik świec żarowych na jakiś sprawny, oraz wymień czujnik temperatury silnika (czujnik temperatury jest wkręcony w obudowę termostatu). Jak będziesz kupował czujnik to zaopatrz się w oryginalny Bosch - a bo z tańszymi zamiennikami to różnie bywa. Czujnik temperatury połączony jest ze sterownikiem silnika i wg. jego odczytów załączane są świece żarowe więc jego usterka może bezpośrednio wpływać na wstępne podgrzewanie silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benny Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Witam - podepnę sie pod temat, posiadam Astrę G z silnikiem x17dtl 68KM. Problem jest taki,że auto nie chce odpalić(rozrusznik kręci, jest nowy akumulator). Po diagnozie wykazało błąd p1635, a więc chodzi o układ świec żarowych. Jedna była zła i ją wymieniłem, lecz problem pozostał. Moje pytania są takie: 1) Gdzie znajduje się bezpiecznik od świec żarowych? 2) Jak sprawdzić poprawność działania przekaźnika świec żarowych? 3) Jaki powinien być prąd na świecy żarowej podczas grzania?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-409309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.