Skocz do zawartości

[ nie zapala] 1.7 TD X17DTL - Problem z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu w mojej Astrze II 1.7 TD (Oplowski silnik) X17DTL mam problem ze świecami. Wcześniej nie grzały, były więc problemy z odpalenie przy niskiej temperaturze (podgrzewałem silnik suszarką). Od kilku dni nie pali w ogóle, świece nie grzeją a przekaźnik świec (ten obok akumulatora) nieustannie się nagrzewa (nawet przy wyłączonym zapłonie jest gorący). W aucie coś oprócz powyższego przekaźnika pobiera bardzo dużą ilość prądu. Nawet przy odłączonym przekaźniku bateria się rozładowuje przez noc na zero. Próbowałem go odpalić przy użyciu 3 różnych prawie nowych w pełni sprawnych akumulatorów. W każdym przypadku kręcił wolniej niż powinien, co wskazuje na to że coś oprócz rozrusznika i oprócz przekaźnika świec pobiera równie dużą ilość prądu. Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Spróbuj w obwód między akumulator, a instalację samochodu wpiąć amperomierz (miernik uniwersalny ustawiony na pomiar natężenia) oraz zacznij wyciągać i wkładać po kolei bezpieczniki w skrzynce - sprawdzaj przy tym odczyt miernika.

Jeżeli po wyciągnięciu któregoś prąd pobierany przez instalację drastycznie zmaleje to zobacz za jaki obwód on odpowiada i szukaj winowajcy w danym obwodzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2817
Udostępnij na innych stronach

Ok jeszcze dzisiaj uzbrajam się w miernik i sprawdzam. Czy wie ktoś może tak przy okazji co z tymi świecami?? Nawet przy wyłączonym zapłonie przekaźnik świec żarowych grzeje się jak grzałka...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2693
Udostępnij na innych stronach

Ok - przetestowałem instalację miernikiem oraz podłączyłem auto pod interfejs diagnostyczny i dokonałem diagnostyki programem OpelTech2. Oto kody błędów jakie otrzymałem:

 

0115 - Czujnik temperatury silnika

Co wg podręcznika oznaczać może:

-Za mocne wejście obwodu sensora temperatury cieczy chłodzącej silnika

-Za słabe wejście obwodu sensora temperatury cieczy chłodzącej silnika

-Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

-Wadliwe działanie układu krytycznego 3 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

-Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

 

1635 - Układ podgrzewania świec żarowych

Co oznaczać może:

-Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego

-Otwarty obwód urządzenia żarzącego

-Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego

 

Kody usterek pasują do tego co się dzieje. Nawet przy wyłączonej stacyjce auto pobiera prąd (od 8 do 10 Amperów) a to za winą przekaźnika świec żarowych (nagrzewa się nieustannie przy włączonej i wyłączonej stacyjce; przy czym przy włączonej stacyjce nie przekazuje napięcia na świece). Wiem że czujnik temp. silnika jest połączony z przekaźnikiem świec żarowych. Rozwiązanie problemu widzę takie - wymienię przekaźnik świec oraz czujnik temperatury silnika. Czy uważacie Panowie (i Panie) że to powinno rozwiązać problem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi:-)

 

PS. same świece żarowe są ok bo sprawdzałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2585
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Skoro tak ma się sytuacja to podmień sterownik świec żarowych na jakiś sprawny, oraz wymień czujnik temperatury silnika (czujnik temperatury jest wkręcony w obudowę termostatu). Jak będziesz kupował czujnik to zaopatrz się w oryginalny Bosch - a bo z tańszymi zamiennikami to różnie bywa.

Czujnik temperatury połączony jest ze sterownikiem silnika i wg. jego odczytów załączane są świece żarowe więc jego usterka może bezpośrednio wpływać na wstępne podgrzewanie silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-2383
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam - podepnę sie pod temat, posiadam Astrę G z silnikiem x17dtl 68KM. Problem jest taki,że auto nie chce odpalić(rozrusznik kręci, jest nowy akumulator). Po diagnozie wykazało błąd p1635, a więc chodzi o układ świec żarowych. Jedna była zła i ją wymieniłem, lecz problem pozostał. Moje pytania są takie:

1) Gdzie znajduje się bezpiecznik od świec żarowych?

2) Jak sprawdzić poprawność działania przekaźnika świec żarowych?

3) Jaki powinien być prąd na świecy żarowej podczas grzania?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38599-nie-zapala-17-td-x17dtl-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-409309
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności