Skocz do zawartości

Zawieszający się zawór podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sobieski

Witam

Mam kolejny problem z moją Astrą. W silniku 1.4 twinport (z14xep) od pewnego czasu przy każdym odpaleniu zimnego silnika zawiesza mi się jeden z zaworów i trwa to jakieś 2 - 4 sek. Potem wszystko się stabilizuje. Nadmienię, że poziom oleju jest prawidłowy.

Bardzo proszę napiszcie, czy jest to normalne w tych silnikach (w co wątpię) czy świadczy to raczej o jakiejś awarii hydropopychaczy lub zaworów?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/
Udostępnij na innych stronach

Gość Sobieski

Jak dojdę na tym oleju do 10 tyś to zmienię go na syntetyczny. Taki zaleca niby producent i zobaczę rezultat. Teraz jest 10-40 czyli nieco gęstszy.

Nie dodałem, że silnik w sensie tak jak by zawory dość głośno chodzą co mnie niepokoi, ale na forum doczytałem, że twinporty takie są. Szkoda, że nie mam żadnego porównania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-374258
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak zmienisz olej, czy coś się polepszyło.

 

U mnie zazwyczaj klepie któryś zawór przed wymianą, a po jest cichutko. :wesoly:

Ale to trochę inny silnik. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-374553
Udostępnij na innych stronach

Gość Sobieski

Witam. Dzisiaj zmieniłem olej i wszystkie filtry. Mało, że jest lepiej, jest rewelacyjnie. Silnik ucichł a zawór już nawet nie pierdnie. Dostał nowego Mobila 10W-40, którego sam wymieniałem i tym samym mam pewność co jest grane. Olej po 9 tyś od ostatniej wymiany (jak mnie zapewniał mój znajomy - poprzedni właściciel Astry) wygłądał, jak genste błoto wymieszane ze smołą i śmierdział jak...(brak porównania). To co widać na zdjęciu to nie ogryzek jabłka, tylko zgnieciony od ciśnienia, zapchany filtr oleju. Ja mu daje, że jeździł z 60 tyś albo i lepiej. nie było filtracji oleju, przez co było za małe ciśnienie oleju pomimo max. stanu i dlatego zawieszał się zawór i nawet na ciepłym silniku miałem pod maską orkiestrę.

Dzięki za pomyśł z wymianą oleju.

post-17205-0-90991900-1301158404_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-375415
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Łukasz56

hej

 

Ale wiesz że producent w książce zaleca zalewanie olejami 0w30, 5w30, 0w40 i 5w40 longlife o 10w40 nic nie ma tam mowy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-379257
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyli jest możliwość, że twinport nie toleruje gęstszych olejów i może to się objawiać teraz sporadycznie zawieszającym się zaworem (było dużo gorzej na starym oleju) i jakby grającymi popychaczami na zimnym i ciepłym silniku (tu też było gorzej). Jeżeli masz / macie twinporty i lejecie syntetyk i nie macie takich problemów to już wiem co mam zrobić? Choć szczerze ciężko mi uwierzyć, że silnik aż tak bardzo odczuwa 5w30 a obecny 10w-40.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-382323
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety muszę się komuś wyżalić bo żona nie może już znieść tematu mojego silnika. Po 2 tyś km znowu mam syndrom disla. Na zimnym klepie, a na ciepłym trochę bardziej :zalamany: Każdego ranka znów zawiesza się zawór. Wydaje mi się, że to nie wina oleju mobil 10w-40 tylko poprzedniego właściciela, tak jak wspomniałem wcześniej. Tego oleju ja i mój tata używaliśmy w 3 samochodach i złego słowa o nim nie mogę powiedzieć. Jak miałem escorta i zacząłem go używać to po 60 paru tyś km silnik zaczął pić pół litra na 1 tyś km, gdzie na początku brał mi litra na rok (jakieś 20k km). Było to raczej zdeterminowane tym, że ten Mobil dość dobrze szoruje silnik (tbn=10) i wypłukał wszystkie nagary. Wracając jednak do tematu Astry, to kupuje elfa 5w-40, bo naczytałem się, że on jest dobry do silników naładowanych hydrauliką. Jak to nie pomoże to szykuję się ściąganie głowicy i wymiana wszystkich kompensatorów.

Ps. Czy we wszystkich twinportach (jak ktoś dodaje gazu, a ja stoję przy otwartej masce) słychać łańcuch, bo u mnie tak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-383143
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie Ci się nie domyka zawór to:

Spróbuj go "przegonić porządnie na trasie.

Wygrzejesz silnik i "usunie" się nagar.

Miałem podobnie, jeździłem po różnych szpecach i jeden mi doradził, żeby jeździć na wysokich obrotach (nie zamulać silnika) i porządnie dać mu w rurę na trasie.

Rok już mam spokój.

Teraz wymiane oleju robie raz w roku (co 12tys km)

I nie mam na razie żadnych kłopotów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-383181
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zastosował płukankę przy zmianie oleju a żeby było kawiorowo to jeszcze wcześniej - na obecnym oleju - płukankę komory spalania/wtrysków itd na cały zbiornik paliwa... tu nic lepszego od BG44K, Redline S-1 czy AMSOIL API nie znajdziesz - większość specyfików udaje że działa.

10W-40 półsyntetyka bym nie lał nie tylko ze względu na lepkość, na którą hydraulika oczywiście jest wrażliwa (chociaż przy obecnych temp ogromnej różnicy pomiędzy 5W-40 a 10W-40 nie będzie ale zimą zdecydowanie będzie odczuwalna - szczególnie przy rozruchu) ale również ze względu na depozyty po wysoko popiołowym oleju w dodatku półsyntetycznym - TBN nie pomoże kiedy SAPS (popioły) i Noack (parowanie oleju) są wysokie. W Twinporcie ja bym stosował olej max ACEA C3 czyli SAPS max 0,8% i API przynajmniej SM aby baza była przyzwoitej jakości i nie syfiła wokoło - nawet jeśli hydrokrakowana ale żadnych typowych półsyntetyków...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39874-zawieszaj%C4%85cy-si%C4%99-zaw%C3%B3r-podczas-odpalania/#findComment-383218
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności