Skocz do zawartości

Ciągle pracująca na najwyższych obrotach dmuchawa


Rekomendowane odpowiedzi

Gość niedziedz

Witam,

Mam następujący problem...

Dziś jadąc autkiem nagle dmuchawa włączyła mi się na maksymalne obroty. Brak reakcji na pokrętło obrotów dmuchawy. Także przy wyświetlanym zerze na wyświetlaczu, dmuchawa wciąż pracuje z maksymalnymi obrotami.

I co dziwniejsze, po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka dmuchawa dalej chodzi z maksymalnymi obrotami.

Reset kompa poprzez odłączenie akumulatora na 10 minut także niczego nie zmienia.

Podejrzewam moduł "rezystora" montowany pod dmuchawą, który dość mocno się grzeje. Tylko czemu dmuchawa działa cały czas, nawet po wyłączniu silnika i zapłonu?

Czy ktoś z Was już to przerabiał?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz.

 

Autko: Signum 2003, 2.2DTI, klimatronic, 7 biegów dmuchawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Dziś jadąc autkiem nagle dmuchawa włączyła mi się na maksymalne obroty.

klimatronic, 7 biegów dmuchawy.

Przy klimatronikach masz przycisk nawiewu na przednią szybę po prawej stronie górny przycisk od pokrętła prędkości dmuchawy - po włączeniu go dmuchawa włącza się na maksymalne obroty i jest uruchamiana sprężarka klimatyzacji - może w tym przycisku coś zwarło ? Musisz wyciągnąć ten panel i zobaczyć ten włącznik albo zostanie podpięcie pod kompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość niedziedz

Nie sądzę aby przyczyną takiego stanu rzeczy był problem z przyciskiem programu usuwania oszronienia/zaparowania przedniej szyby ponieważ:

1. gdyby przycisk się zaciął towarzyszyło by temu zapalenie kontrolki na przycisku

2. niemożliwe jest uruchomienie tego programu przy wyłączonym zapłonie i braku kluczyka w stacyjce

3. moduł sterowania dmuchawy (moduł sterowania PWM) nie powinien się w takim stopniu grzać - niemożliwie jest nawet jego dotknięcie w miejscu gdzie znajdują się triaki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość niedziedz

sprawdz przekaznik ,

Który? Gdzie jest? Jak sprawdzić? Dzięki za takie rady.

Po diagnostyce okazało się, że padł sterownik PWM montowany pod dmuchawą, zastępujący w rozwiazaniu manualnym rezystor. Nowy w serwisie 1160zl, na allegro 460zł.

Po wymianie, gra i huczy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przekaznik ,

 

Który? Gdzie jest? Jak sprawdzić? Dzięki za takie rady.

 

... dokładnie - jeszcze jeden taki topic pavelc i zarobisz warna ... zamykam skoro sprawa rozwiązana ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności