Skocz do zawartości

Check engine; brak turbo,stop HELP!


Rekomendowane odpowiedzi

"brak swiatel stop nie zapali lampki check engine hehe nie piszcie tez glupot w postaci : "komputer redukuje moc i zostaje wylaczona turbosprezarka" czy jakos tak. a co to jest elektryczna rzecz ze sie wylacza? :) po prostu jest mniejsza dawka paliwa stad tez mniejsza ilosc spalin a wiec turbina sie wolniej kreci niz powinna. "

 

 

A właśnie że zapali kontrolke silnika. Wykonaj sobie test na jakiejś asterce II czy innym nowszym opelku. Sterownik silnika dostaje informacje o hamowaniu samochody i mierzy oprności żarówek. Co do turbiny kolego to inni maja rację tryb awaryjny redukuję moc silnika poprzez wyłączenie turbiny. Wiesz czym jest sterowana turbina ? Elektrozaworem elektrycznym puszczającym podciśnienie na mieszek tyrbiny który to steruje jej pracą. Elektroaworem steruje komputer silnika i to on widząc usterkę w układzie wyłancza elektrozawór.

 

nie mowimy to o nowszym aucie tylko astra 2 i jak masz wszystko sprawne oprocz swiatel stop to check sie nie zapali. Dobra to wymus tryb awaryjny poprzez odpiecie przeplywki lub czegos innego ze by ta turbina sie wylaczyla i zdejmij rure chociazby na dolocie do turbiny i wsadz palce skoro turbina jest wylaczona !!!!! normalnie nie moge takich ludzi sluchac co pojecia widac nie maja. po prostu turbina kreci sie wolniej ale obroty rzedu 100 000 na minute nie mozna nazwac wylaczeniem. albo odlacz elektrozawor i tez spróbuj włożyc palce albo nawet srobokret , bo przeciez wg ciebie turbina jest wylaczona i nic sie nie stanie.albo zdiagnozuj w taki sposob usterke u klienta pokazujac ze turbina jest wylaczona bo jest tryb awaryjny. nie masz pojecia co piszesz albo nie umiesz tego wyrazic.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-377794
Udostępnij na innych stronach

"brak swiatel stop nie zapali lampki check engine hehe nie piszcie tez glupot w postaci : "komputer redukuje moc i zostaje wylaczona turbosprezarka" czy jakos tak. a co to jest elektryczna rzecz ze sie wylacza? :) po prostu jest mniejsza dawka paliwa stad tez mniejsza ilosc spalin a wiec turbina sie wolniej kreci niz powinna. "

 

 

A właśnie że zapali kontrolke silnika. Wykonaj sobie test na jakiejś asterce II czy innym nowszym opelku. Sterownik silnika dostaje informacje o hamowaniu samochody i mierzy oprności żarówek. Co do turbiny kolego to inni maja rację tryb awaryjny redukuję moc silnika poprzez wyłączenie turbiny. Wiesz czym jest sterowana turbina ? Elektrozaworem elektrycznym puszczającym podciśnienie na mieszek tyrbiny który to steruje jej pracą. Elektroaworem steruje komputer silnika i to on widząc usterkę w układzie wyłancza elektrozawór.

 

nie mowimy to o nowszym aucie tylko astra 2 i jak masz wszystko sprawne oprocz swiatel stop to check sie nie zapali. Dobra to wymus tryb awaryjny poprzez odpiecie przeplywki lub czegos innego ze by ta turbina sie wylaczyla i zdejmij rure chociazby na dolocie do turbiny i wsadz palce skoro turbina jest wylaczona !!!!! normalnie nie moge takich ludzi sluchac co pojecia widac nie maja. po prostu turbina kreci sie wolniej ale obroty rzedu 100 000 na minute nie mozna nazwac wylaczeniem. albo odlacz elektrozawor i tez spróbuj włożyc palce albo nawet srobokret , bo przeciez wg ciebie turbina jest wylaczona i nic sie nie stanie.albo zdiagnozuj w taki sposob usterke u klienta pokazujac ze turbina jest wylaczona bo jest tryb awaryjny. nie masz pojecia co piszesz albo nie umiesz tego wyrazic.

 

Zapali kontrolkę silnika przy braku dwóch stopów i to właśnie astra II. Nie napisałem że nie kręci sie turbina tylko przestaje ładować ciśnienie w układ dolotowy silnika . przeczytaj jeszcze raz i jak masz jakieś pojęcie o działaniu podzezpołów sterujących silnikiem to zrozumiesz. Wiesz co to mieszek przy turbinie i do czego służy ? Po takich jak ty właśnie naprawiam te samochody .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-377814
Udostępnij na innych stronach

Zapali kontrolkę silnika przy braku dwóch stopów i to właśnie astra II. Nie napisałem że nie kręci sie turbina tylko przestaje ładować ciśnienie w układ dolotowy silnika . przeczytaj jeszcze raz i jak masz jakieś pojęcie o działaniu podzezpołów sterujących silnikiem to zrozumiesz. Wiesz co to mieszek przy turbinie i do czego służy ? Po takich jak ty właśnie naprawiam te samochody .

Panowie schodzimy z tematu jednak myślę ze kolega ma tutaj racje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-377844
Udostępnij na innych stronach

"brak swiatel stop nie zapali lampki check engine hehe nie piszcie tez glupot w postaci : "komputer redukuje moc i zostaje wylaczona turbosprezarka" czy jakos tak. a co to jest elektryczna rzecz ze sie wylacza? :) po prostu jest mniejsza dawka paliwa stad tez mniejsza ilosc spalin a wiec turbina sie wolniej kreci niz powinna. "

 

 

A właśnie że zapali kontrolke silnika. Wykonaj sobie test na jakiejś asterce II czy innym nowszym opelku. Sterownik silnika dostaje informacje o hamowaniu samochody i mierzy oprności żarówek. Co do turbiny kolego to inni maja rację tryb awaryjny redukuję moc silnika poprzez wyłączenie turbiny. Wiesz czym jest sterowana turbina ? Elektrozaworem elektrycznym puszczającym podciśnienie na mieszek tyrbiny który to steruje jej pracą. Elektroaworem steruje komputer silnika i to on widząc usterkę w układzie wyłancza elektrozawór.

 

nie mowimy to o nowszym aucie tylko astra 2 i jak masz wszystko sprawne oprocz swiatel stop to check sie nie zapali. Dobra to wymus tryb awaryjny poprzez odpiecie przeplywki lub czegos innego ze by ta turbina sie wylaczyla i zdejmij rure chociazby na dolocie do turbiny i wsadz palce skoro turbina jest wylaczona !!!!! normalnie nie moge takich ludzi sluchac co pojecia widac nie maja. po prostu turbina kreci sie wolniej ale obroty rzedu 100 000 na minute nie mozna nazwac wylaczeniem. albo odlacz elektrozawor i tez spróbuj włożyc palce albo nawet srobokret , bo przeciez wg ciebie turbina jest wylaczona i nic sie nie stanie.albo zdiagnozuj w taki sposob usterke u klienta pokazujac ze turbina jest wylaczona bo jest tryb awaryjny. nie masz pojecia co piszesz albo nie umiesz tego wyrazic.

 

Zapali kontrolkę silnika przy braku dwóch stopów i to właśnie astra II. Nie napisałem że nie kręci sie turbina tylko przestaje ładować ciśnienie w układ dolotowy silnika . przeczytaj jeszcze raz i jak masz jakieś pojęcie o działaniu podzezpołów sterujących silnikiem to zrozumiesz. Wiesz co to mieszek przy turbinie i do czego służy ? Po takich jak ty właśnie naprawiam te samochody .

 

 

" redukuję moc silnika poprzez wyłączenie turbiny" gdzie tutaj napisales ze przestaje ladowac. piszesz jak wół że zostaje wylaczona,a to jest roznica. a czepiam sie slowek bo po takich jak ty potem ciezko dojsc co zostalo w aucie kombinowane. nie pytaj mnie co to mieszek bo stycznosc z turbinami mam na codzien.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-377850
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza z tym to nie wątek do sporów . Kamilwsp chciał bym Cię zobaczyć w akcji jak świetnie naprawiasz.

 

 

zapraszam z kazdym ciezkim przypadkiem nie tylko opla :)

nie chce sie spierac. kazdy broni swojego. jak bedzie cos trzeba to sie do CIebie odezwe

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-377865
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Dziś było trochę wolnego wiec wziąłem się czyszczenia.I tak:

 

-elektrozawory-wszystkie trzy,brak jakiegokolwiek syfu, oleju, wyglądały jak nowe.Wyjęty tylko filterek i przedmuchany.

-pompa vacu-zostawiłem ją w spokoju, jednak widać wokół niej wyciek oleju.Dodam że cięgno przy nastawniku ciśnienia doładowania na zgaszonym silniku jest luźnie natomiast na uruchomionym nie do ruszenia.

-egr-nie chciał nawet wyjść ale nie miał innego wyjścia:)przedmuchany i wyczyszczony WD-40.To co zauważyłem to grzybek wchodzi, jednak dość ciężko.konieczne użycie dwóch kciuków.Przy użyciu techniki usta usta z oryginalnym wężykiem powietrze z niewielkimi oporami mogę zaciągać i tylko zaciągać, nie mogę natomiast dmuchać.Czy to normalny objaw??Dodam, że jest wyciek oleju z otworku znajdującego sie na zewnątrz silnika na wprost gumowej rury podpiętej pod kolektor.

Wiem dobrze, że bez odpowiednich przyrządów pomiarowych już niczego raczej się nie dowiem, ale u mechanika pojawię się dopiero po świętach, wiec chciałbym dowiedzieć narazie co o tym myślicie.Pozdrawiam

 

 

widze ze nikt nie odpisuje wiec ponawiam pytanie:

-jak powinien zachowywac sie sprawny egr w momencie gdy zaciągam powietrze ustami oraz jaka siła otwiera ten zawór.Nie zacina sie jednak chodzi dość cięzko (podciśnienie wytworzone przez pompe vacu jest wstanie podnieść grzybek??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-380977
Udostępnij na innych stronach

widze ze nikt nie odpisuje wiec ponawiam pytanie:

-jak powinien zachowywac sie sprawny egr w momencie gdy zaciągam powietrze ustami oraz jaka siła otwiera ten zawór.Nie zacina sie jednak chodzi dość cięzko (podciśnienie wytworzone przez pompe vacu jest wstanie podnieść grzybek??

 

 

bez vacum pompki recznej i manometru ciezko ocenic sile jaka stwarzasz... sprawna vacum pompka wytwarza okolo 0,8 bar podcisnienia. jak pamietam to okolo 0,6-07 otworzy egr calkowicie. tak wiec odpowiadajac na pytanie : podcisnienie wytworzone przez vacum pompke musi podniesc grzybek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-381412
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

wreszcie uporałem się z tym problemem. Poznałem troszeczkę zasadę działania układu recyrkulacji spalin.Problem oczywiście stwarzał wadliwy egr.Nie byłem na żadnym kompie, sprawdzałem go sam dzięki wielu waszym opisom znajdującym się na forum i własnej, wrodzonej inteligencji :D.W poniedziałek przesłałem go do firmy zajmującej się regeneracją w Brzegu.Za 158 zł po 4 dniach wszystko wróciło do normy aż szkoda wysiadać z auta.Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi :prosze: .Jeśli ktoś będzie miał podobne problem i pytania chętnie odpowiem na nie.Pozdrawiam

 

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/page/2/#findComment-391690
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności