Gość DeX Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) Jeden kręci kierownicą drugi patrzy czy nie blokują się sprężyny w kolumnie.Test przeprowadź na kołach i na podnośniku. Miałem jeszcze taką przygodę w fordzie galaxy: przy szybkim kręceniu kierownicą dawała straszny opór. Po wymianie płynu wspomagania po jakimś tygodniu problem ustąpił. Niedawno wróciłem z garażu i sprawdzałem ponownie luz na kole chwytając za koło godzinę 12 i szarpiąc. Trochę luzu jakby jest. Jutro zweryfikuję ten sposób z kręceniem kierownicą i dam znać. Jeśli nie to, to możliwe że łożysko koła? Ale raczej by huczało na zasadzie im szybciej tym głośniej? EDIT: Chodzi o coś takiego, tak? http://www.youtube.com/watch?v=nDT1AHACiAA Edytowane 4 Lutego 2013 przez DeX   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Widać że skacze na łożyskach, więc raczej do wymiany, a pływanie o którym wspominałeś może być spowodowane uszkodzeniem górnych mocowań amortyzatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474696 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Sprawdziłem i oto co zauważyłem: - sprężyna nie przeskakuje podczas obracania kierownicą - brak luzów na samej kolumnie mcphersona w poziomie - luz na górnym mocowaniu amortyzatora lub łożysku w pionie przy bujaniu autem góra dół - czy to jest główne źródło problemu ? Dysponuje może ktoś schematem kolumny mcphersona w COMBO C z podziałem na części + numery katalogowe? nie cytuj poprzedzającej wypowiedzi edytuj i dopisz / połączyłem posty / Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474813 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Tak zastanawiałem się nad tymi przeskokami widocznymi na filmiku i jeśli łożyska byłyby do wymiany to wcześniej usłyszałbyś głuche trzaski w trakcie kręcenia na postoju. Więc powinny łożyska być dobre. U siebie jak miałem uszkodzone górne mocowania to na nierównościach czasami pukało, a jazda była tak jakby amortyzatory nie pracowały. Samo wyjęcie mcphersona nie powinno być chyba większym problemem w Combo aby sprawdzić w jakiej kondycji jest górne mocowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Tak zastanawiałem się nad tymi przeskokami widocznymi na filmiku i jeśli łożyska byłyby do wymiany to wcześniej usłyszałbyś głuche trzaski w trakcie kręcenia na postoju. Więc powinny łożyska być dobre. U siebie jak miałem uszkodzone górne mocowania to na nierównościach czasami pukało, a jazda była tak jakby amortyzatory nie pracowały. Samo wyjęcie mcphersona nie powinno być chyba większym problemem w Combo aby sprawdzić w jakiej kondycji jest górne mocowanie. Ten film, który znajduje się powyżej, to nie ja nakręciłem, tylko wkleiłem jako przykład. Reasumując decyzja już zapadła. Rozbieramy przednie zawieszenie by właśnie ocenić te łożyska, bo u mnie tak jak wspomniałem nie ma przeskoków na sprężynie - obraca się płynnie ale właśnie autko tak się zachowuje dziwnie że nie da się praktycznie prosto jechać. Dam znać co z tego wyszło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Zaopatrz się w ściski do sprężyn - bez tego niewiele zdziałasz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) Zaopatrz się w ściski do sprężyn - bez tego niewiele zdziałasz. Amorki już wymieniałem sam z tym, że w autkach japońskich ( mazda, toyota ), jeszcze nigdy nie dłubałem się w oplu. Mam takie fajne zaciski podobne do tych >-- CLICK! Wie ktoś może jaka cena tych łożysk w ASO? Czy do ewentualnej wymiany tylko łożysko czy jakieś inne elementy też ? Mocowanie, odboje itp ? Edytowane 6 Lutego 2013 przez DeX   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 No i już po operacji. Wymienione lewe łożysko w kielichu i problem "pływania" pojazdu na drodze ustąpił. Zawieszenie wydaje się być znacznie sztywniejsze. Jak będzie cieplej zajmę się jeszcze prawą stroną. Reasumując koszt łożysk w ASO - 78 zł/szt.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-479479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Czyli wymiana bez większych komplikacji ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-479547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Czyli wymiana bez większych komplikacji ? Tak, bez problemu. Wymiana banalna aczkolwiek trzeba później wszystko dokładnie poskładać tak jak było przed wymianą. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-479604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.