Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden kręci kierownicą drugi patrzy czy nie blokują się sprężyny w kolumnie.Test przeprowadź na kołach i na podnośniku. Miałem jeszcze taką przygodę w fordzie galaxy: przy szybkim kręceniu kierownicą dawała straszny opór. Po wymianie płynu wspomagania po jakimś tygodniu problem ustąpił.

 

Niedawno wróciłem z garażu i sprawdzałem ponownie luz na kole chwytając za koło godzinę 12 i szarpiąc. Trochę luzu jakby jest. Jutro zweryfikuję ten sposób z kręceniem kierownicą i dam znać. Jeśli nie to, to możliwe że łożysko koła? Ale raczej by huczało na zasadzie im szybciej tym głośniej?

 

EDIT:

Chodzi o coś takiego, tak?

http://www.youtube.com/watch?v=nDT1AHACiAA

Edytowane przez DeX

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474692
Udostępnij na innych stronach

Widać że skacze na łożyskach, więc raczej do wymiany, a pływanie o którym wspominałeś może być spowodowane uszkodzeniem górnych mocowań amortyzatora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474696
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i oto co zauważyłem:

- sprężyna nie przeskakuje podczas obracania kierownicą

- brak luzów na samej kolumnie mcphersona w poziomie

- luz na górnym mocowaniu amortyzatora lub łożysku w pionie przy bujaniu autem góra dół - czy to jest główne źródło problemu ?

 

 

Dysponuje może ktoś schematem kolumny mcphersona w COMBO C z podziałem na części + numery katalogowe?

 

 

nie cytuj poprzedzającej wypowiedzi

edytuj i dopisz / połączyłem posty / Kacper

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474813
Udostępnij na innych stronach

Tak zastanawiałem się nad tymi przeskokami widocznymi na filmiku i jeśli łożyska byłyby do wymiany to wcześniej usłyszałbyś głuche trzaski w trakcie kręcenia na postoju. Więc powinny łożyska być dobre.

U siebie jak miałem uszkodzone górne mocowania to na nierównościach czasami pukało, a jazda była tak jakby amortyzatory nie pracowały.

Samo wyjęcie mcphersona nie powinno być chyba większym problemem w Combo aby sprawdzić w jakiej kondycji jest górne mocowanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474816
Udostępnij na innych stronach

Tak zastanawiałem się nad tymi przeskokami widocznymi na filmiku i jeśli łożyska byłyby do wymiany to wcześniej usłyszałbyś głuche trzaski w trakcie kręcenia na postoju. Więc powinny łożyska być dobre.

U siebie jak miałem uszkodzone górne mocowania to na nierównościach czasami pukało, a jazda była tak jakby amortyzatory nie pracowały.

Samo wyjęcie mcphersona nie powinno być chyba większym problemem w Combo aby sprawdzić w jakiej kondycji jest górne mocowanie.

 

Ten film, który znajduje się powyżej, to nie ja nakręciłem, tylko wkleiłem jako przykład. Reasumując decyzja już zapadła. Rozbieramy przednie zawieszenie by właśnie ocenić te łożyska, bo u mnie tak jak wspomniałem nie ma przeskoków na sprężynie - obraca się płynnie ale właśnie autko tak się zachowuje dziwnie że nie da się praktycznie prosto jechać. Dam znać co z tego wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474826
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się w ściski do sprężyn - bez tego niewiele zdziałasz.

 

Amorki już wymieniałem sam z tym, że w autkach japońskich ( mazda, toyota ), jeszcze nigdy nie dłubałem się w oplu. Mam takie fajne zaciski podobne do tych >-- :arrow:CLICK!

 

Wie ktoś może jaka cena tych łożysk w ASO? Czy do ewentualnej wymiany tylko łożysko czy jakieś inne elementy też ? Mocowanie, odboje itp ?

Edytowane przez DeX

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-474847
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i już po operacji. Wymienione lewe łożysko w kielichu i problem "pływania" pojazdu na drodze ustąpił. Zawieszenie wydaje się być znacznie sztywniejsze. Jak będzie cieplej zajmę się jeszcze prawą stroną.

 

Reasumując koszt łożysk w ASO - 78 zł/szt.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40447-%C5%9Bci%C4%85ga-w-prawo/page/2/#findComment-479479
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności