Skocz do zawartości

Opel astra F - zaplająca się kontrolka oleju na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Zdaję sobie z tego sprawę, że było już wiele na ten temat o którym piszę, ale jak już myślałem że znam odpowiedź to czytając inny wątek zmieniałem zdanie.

Opel Astra-F-Caravan, 1996r., 1.6 8V, 55KW, przebieg 265tyś. Zalany olej 15W40 Castrol - 4tyś km temu, w książce jest że można 5w40, 10w40 oraz 15w40.

 

Problem jest następujący:

dotyczy kontrolki ciśnienia oleju (jak już jest rozgrzany olej, tj. około 30-60min po uruchomieniu silnika, bez znaczenia jaka jest temperatura silnika 90-100st.) mruga intensywnie na biegu jałowym, wystarczy że lekko dotknę gazu – gaśnie.

Zauważyłem (na rozgrzanym już oleju) kiedy delikatnie już mruga na biegu jałowym to podczas nawet ruszenia kierownicą (włącza się pompa wspomagania) kontrolka się zapala – przy poborze prądu tak jest też przy włączeniu świateł, włączeniu się wiatraka, naciśnięciu sprzęgła czy hamulca – z mrugania zapala się kontrolka.

Podczas poboru prądu np. włączenia się wiatraka delikatnie zmieniają się obroty silnika (ale nie zawsze). Czasem słychać falowanie obrotów silnika na biegu jałowym, bez znaczenia czy w tym czasie jest pobór prądu czy nie.

Ciśnienie zmierzone manometrem na biegu jałowym na letnim silniku (zgaszony 30 min po długiej jeździe) – trochę powyżej 1 bara, lekko dodałem gazu do 2000obrotów skoczyło do 3 barów.

Od czego najpierw zacząć?

1. do elektryka (np. masa, przetarty kabel)

2. czujnik kontrolki ciśnienia oleju

3. zbyt małe obroty na biegu jałowym? (na zimnym są takie same obroty i kontrolka się nie zapala)

4. wymienić olej? (1 tyś. km temu była robiona uszczelka z planowaniem pod głowicą)

Może zatkany smok? Pompa oleju? Raczej wykluczam panewki silnik normalnie pracuje bez żadnych stuków.

 

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40652-opel-astra-f-zaplaj%C4%85ca-si%C4%99-kontrolka-oleju-na-biegu-ja%C5%82owym/
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość maciej.m

okazało się że problem był z pompą oleju (pompa działa) a dokładniej z zaworem nadciśnieniowym w pompie że był zatarty i trzeba było go wyczyścić (2-3h roboty, sporo bo auto z klimą) zablokował się a jak był nagrzany olej to zapalała się kontrolka na biegu jałowym. Że nikt nie podsunął takiej myśli, ten problem jest nawet opisany w książce serwisowej. Nie znając się w temacie pierwszy lepszy warsztat zaraz by ściemniał że pompa oleju do wymiany...

pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności