Gość Signum GM Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam, pytam fachowców lub osoby, które wykonywały taką operację. Mam Signum z 2003r. w wersji 3.0 TID zajefajny silnik ale dostarcza tyleż samo negatywnych odczuć jak i pozytywnych co nie do końca jest zgodne z moimi oczekiwaniami. Miałem kilka VC 1.9 CDTI; 2.0 DTI i najlepszy moim zdaniem 2.2 DTI, obecnie Signum 3.0 no i jak to się tym jednostką zdarza strzelił pasek rozrządu i serduszko idzie na śmietnik. Planuję zakup nowego silnika ale chciałbym założyć 2.2 DTI i pytanko: czy jest to możliwe ? Dodatkowym problemem będzie prawdopodobnie 6-cio stopniowa skrzynia biegów w obecnym aucie, bo standardowo w 2.2 była 5-cio biegowa. Dajcie koledzy jakąś poradę!!! Usunąłem capslock / Regulamin forum / Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartozi Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Sory za OT, ale przy jakim przebiegu sie to stalo ? i jaka byla przyczyna wystrzalu paska ? pozdro..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-380146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Koszt przekładki zbliży się do wartości auta wiec raczej się nie opłaca   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-380148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Signum GM Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Niestety kupując auto w naszym cudownym kraju trudno jest mieć pewność co do przebiegu auta, mój na liczniku ma 189tys i wygląda na to, że jest to prawda, bo miałem już VC z przebiegiem ponad 200tys i ich wnętrza w porównaniu do tego Signum'a wyglądały o wiele gożej. Trochę poczytałem tu i tam w temacie silnika 3.0 i opinie o strzelających paskach pojawiają się bardzo często - mój błąd nie wymieniłem ... moja wina !!!! Jakiś silnik muszę tam wpakować i liczę się z wydatkiem kilku tys zł ale czuję, że faktycznie będzie to musiał być 3.0 NIESTETY   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-380247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luki111 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Witam kolegę Signum GM i co wymieniałeś może silnik, bo ja mam podobną sytuację ( Signum 2003 r 3,0 CDTI manual ) i kiedyś miałem 2,2 DTI 125KM i właśnie ten silnik wolał bym tego wszczepić w SIGNUM-ka zamiast 3,0 CDTI, tylko czy taka opcja jest możliwa. Pytałem tu i tam i podobno ktoś kiedyś coś takiego robił, ale trudno powiedzieć. :'> Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-381882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Signum GM Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Cześć luki111 niestety nie znalazłem fachowca, który jednoznacznie by stwierdził czy 3.0 można zastąpić 2.2 ale jestem mądrzejszy o kilka tematów: silnik można zamontować w tej budzie jednak trzeba wymienić wiele dodatkowych podzespołów silnika, lekko trzeba zmodyfikować instalację elektryczną i na pewno skrzynia biegów tak jak u mnie 6-cio biegowa musi być zamieniona na 5-cio biegową. Są też inne hamulce ale to nie przeszkadza i trochę inne amortyzowanie auta ale i to można pominąć jednak całkowity koszt może lekko zaszokować. Najlepszym sposobem było by kupić anglika lub rozbitka tak żeby mieć do przekładki wszystko co potrzebne no i tak chyba ja zrobię... Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-383922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Y30DT Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Signum GM napisał mój na liczniku ma 189tys jak pomagałem koledze przy kupnie Vectry V6CDTI to wszystkie ale to wszystkie miały skręcone liczniki .Rekord to 155 na blacie a rzeczywisty 490 kkm czyli 335kkm skręcony !!! .Srednio zaniżali 150 kkm.Byliśmy w szoku. Przypuszczam że jak kupiłeś swoje auto to już miałeś dawno przeterminowany pasek rozrządu.Teraz już wiesz dlaczego te paski strzelają.Dlaczego po 150 tyś.(tych z licznika) trzeba wymieniać przeguby..przepraszam całe półosie .Zamienników brak.Cena 2x3800 zł=7600zł plus kilka setek robocizna.Po 150tyś trzeba wymienić pasek rozrządu z kompletem rolek,wyregulować zawory(24szt).Przy okazji warto wymienić dwumas, a jak dwumas to warto sprzęgło i wysprzęglik.Pompę wodną .To z robocizną olejem płynami skubnie Cię na 8 tysięcy.Czy to dużo ? Nowe Signum V6CDTI kosztowało 180 tyś.Jak tego nie zrobisz no to używany motor ,czyli kot w worku też za 8 tyś tylko gdzie dostać w miarę dobry.To są mocne i dobre auta dlatego jak skręcą takiego z przebiegiem 400 kkm na np 160 kkm to nabywcy się znajdą bo wyglądają jeszcze niczego sobie.Na razie w Polsce na takich dziadów nie ma bata,są bezkarni ale mam nadzieję ,że już niedługo ... a co do meritum tylko silnik taki jaki miałeś............ no i wymień mu pasek rozrządu,ale rolki też   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-385077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartozi Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) nic wiecej dodac w temacie nie mozna. to sa naprawde dobre silniki, a narzekac moga ludzie ktorzy zalowali siana na rozrzad i teraz lamentuja co to zrobic co to zrobic . sam widzialem ile te silniki moga przekulac km. w niemczech ciesza sie one opiia niezawodnych, a to chyba nie bez przyczyny. pzdr Edytowane 10 Maja 2011 przez daro usunałem zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-385322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 jak pomagałem koledze przy kupnie Vectry V6CDTI to wszystkie ale to wszystkie miały skręcone liczniki .Rekord to 155 na blacie a rzeczywisty 490 kkm czyli 335kkm skręcony !!! .Srednio zaniżali 150 kkm.Byliśmy w szoku. Przypuszczam że jak kupiłeś swoje auto to już miałeś dawno przeterminowany pasek rozrządu.Teraz już wiesz dlaczego te paski strzelają.Dlaczego po 150 tyś.(tych z licznika) trzeba wymieniać przeguby..przepraszam całe półosie .Zamienników brak.Cena 2x3800 zł=7600zł plus kilka setek robocizna.Po 150tyś trzeba wymienić pasek rozrządu z kompletem rolek,wyregulować zawory(24szt).Przy okazji warto wymienić dwumas, a jak dwumas to warto sprzęgło i wysprzęglik.Pompę wodną .To z robocizną olejem płynami skubnie Cię na 8 tysięcy.Czy to dużo ? Nowe Signum V6CDTI kosztowało 180 tyś.Jak tego nie zrobisz no to używany motor ,czyli kot w worku też za 8 tyś tylko gdzie dostać w miarę dobry.To są mocne i dobre auta dlatego jak skręcą takiego z przebiegiem 400 kkm na np 160 kkm to nabywcy się znajdą bo wyglądają jeszcze niczego sobie.Na razie w Polsce na takich dziadów nie ma bata,są bezkarni ale mam nadzieję ,że już niedługo ... a co do meritum tylko silnik taki jaki miałeś............ no i wymień mu pasek rozrządu,ale rolki też Przy takich kosztach cała ekonomia diesla idzie w piz*u.. To nie lepiej kupić niezawodne 3,0 lub 3,2 V6 i nie wydawać tyle kasy co chwila?? Może pali trochę więcej (z LPG tyle samo), a przynajmniej jakaś radość z jazdy i przyjemność przy wyprzedzaniu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-385363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Signum GM Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 I tu masz racje kolego, frajda z jazdy fajną benzynką jest nie oceniona, jeździłem jakiś czas SUBARU Imprezą STI 400KM zajefajna zabawa ale tankowanie to kooszmar. DUŻY Opelek palił by na pewno zdecydowanie mniej od Imprezy ale niestety większą część czasu moje auto spędza w miejskich korkach więc diesel jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem i ten akutat jest pierwszym, który odmówił posłuszeństwa - nie odpuszczam i zakupiłem już Signum 2.2 DTI a trzylitrówka pójdzie na sprzedaż. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40844-czy-mo%C5%BCna-zmieni%C4%87-silnik-z-30-na-22-dti/#findComment-386840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.