Gość skola Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam jestem tu swiezak. jako ze sam jestem posiadaczem peugeota 205 Gti a po koleżeńsko zacząłem naprawiać Astre F 2002 roku 1,4 8 zaworowa. kolega to kompletna noga z mechaniki ja przy swojej 205 robiłem juz niemalże wszystko nawet z regeneracja belski skretnej wiec na mechanice nieco sie znam. Ciekło mu z simeringu półosi. Wymieniłem 2 strony, musiałem zlac olej ze skrzyni odkręciłem wiec dekiel zlałem olej byl ladny czysty czerwony, wyczytałem ze powinno byc go 1,6 L ( skrzynia F13) zmierzyłem pojemnosci wyszlo tylko 1,3 L czy jest to mała ilość czy wysylac go od razu po dolewke do aso? Dałem nowa uszczelkę pod deklem ładnie poskrecalem nic nie cieknie. Wymieniłem mu cale zawieszenie wszystkie łączniki, gumy w wachaczu baa nawet musiałem wymienić mu sworznie a mial jeszcze oryginalne wachacze bo były nity na sworzniu i musiałem rozwiercać, Wymieniłem mu poduszki i łozyska w kolumnie, wymieniłem końcówki drążków skrętnych, wymieniłem cylinderki z tyły, zregenerowałem zaciski z przodu i mnostwo innych dupereli. Silnik strasznie był uwalony olejem również w okolo miski olejowej, wiec od razu zamówiłem mu nowa korkowa uszczelkę ( erling i reszta części to same porządne firmy jak corteco, trw, lemforder, klocki i tarcze ate bo sam do 205 takie wkładam ) , miska odluszczona i wyczyszczona, nowa korkowa posmarowałem olejem z dwóch stron, dociągnąłem ładnie wszystkie śrubki patrze dzis a ona sie ciągle poci .... baaa zauważyłem ze koło zamachowe jest uwalone olejem czy czeka mnie wymiana simeringu od strony skrzyni? U mnie np miska olejowa w niektórych 205 była tylko na silikon i powiem wam ze trzyma on juz ponad 20 lat i jest ok tylko ze u was ta korkowa uszczelka jest dosyc gruba ma chyba ze 3 mm nie wiem ściągać ja i smarowac lekko z dwoch stron silikonem? Wyciek tez ma na simeringu wałka rorzadu od strony koła pasowego wiec go tez muszę wymienić i chyba to zrobie bo musze zrobic mu tez rozrzad. Czy wymiana rozrządu to standard tzn, blokowanie wałka u góry i wału na dole, u mnie w peugeocie sa na to otwory i tam wsadzam takie kołki czytaj sruby m6. Potem napinanie poprzez napinacz. Byłbym wdzięczny za odp i sugestie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40856-wyciek-miska-olejowa-i-uwalone-ko%C5%82o-zamachowe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.