Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie sondy, i smierdzi z tlumika.


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich.już nie mam siły do swojego samochodu:( wymieniłem już tak: sondy lambda, kable wysokiego napięcia, świece, katalizator, filtr oleju, paliwa. a objaw cały czas jest ten sam:( czyli: auto na biegu jałowym na benzynie trzepie silnikiem i strzela co jakiś czas z tłumika. przy dojazdach do skrzyżowań i wysprzęgleniu prawie że gaśnie. sonda przed katalizatorem ładnie się waha między 0.2v a 0.7v. natomiast ta za katalizatorem stoi cały czas na 0.2. dodam że sondy są wymienione i w 100% sprawne. czy ta za katalizatorem powinna tak stać?czy może powinna się też tak wahać jak ta pierwsza?po wymianie katalizatora (poprzedni był wypalony do 0) zaczęło strasznie śmierdzieć zgnitymi jajami:(świece okopcone (co świadczy o dużej dawce paliwa), a i jak auto postoi noc to przy porannym odpaleniu i dodaniu gazu do 2000obr tak jakby przerywał. co mam jeszcze sprawdzić?co zrobić?już nie mam siły:( błagam o pomoc:( mój silnik to z16se 1.6 8v, astra g 2001r.jeszcze chcialem zapytac bo zauwazylem ze druga sonda za katalizatorem niby wg wtyczki jest podgrzewana, ale pozniej gdzies te biale kable znikaja i z wszystkich 4 pojawia sie tylko jeden czarny. a napięcia nie ma na grzelce na drugiej sondzie tej za katalizatorem. czy tak ma byc?czy jest zle?przed chwila sprawdzilem jeszcze raz ta grzalke na drugiej sondzie. na obu bialych kablach mam napiecie 13v.nie ma tak jakby minusa.gdzie moge szukac usterki?czy moze to byc przekaznikiem czy raczej kablami?na pierwszej sondzie jest wszystko ok.czy druga sonda daje informacje jaki sklad mieszanki dac?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41022-dziwne-zachowanie-sondy-i-smierdzi-z-tlumika/
Udostępnij na innych stronach

z wszystkich 4 pojawia sie tylko jeden czarny. a napięcia nie ma

 

Witam. temacik , że aż szczęka opada. Elektrykiem nie jestem , ale ta zasada raczej obowiązuje we wszystkich oplach - na czerwonych przewodach stale napięcie / na czarnych po włączeniu zapłonu . Co do innych kolorów , nie wiem . Nie powinieneś już mieć sond z wtyczkami czteropinowymi?No i dobrze by było zczytać błędy , bo napięcie sondy 0,2-0,7V też nie jest za dobre

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41022-dziwne-zachowanie-sondy-i-smierdzi-z-tlumika/#findComment-381591
Udostępnij na innych stronach

Pełne podłączenie to 4przewody

na diagnostycznej i regulacyjnej.

Jedna i druga ma grzałkę, która ma być podłączona.

Grzałka leci na białych,

uziemienie na szarym,

a sygnał na czarnym.

Jeśli pogubiły się przewody, to je odszukaj i podłącz.

 

Wahania napięcia to normalna reakcja, a zależne będą choćby od obciążenia w danej chwili, wystarczy że podciągniesz mu na chwilę obroty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41022-dziwne-zachowanie-sondy-i-smierdzi-z-tlumika/#findComment-381627
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności