Gość viper9595 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 witam wszystkich.już nie mam siły do swojego samochodu:( wymieniłem już tak: sondy lambda, kable wysokiego napięcia, świece, katalizator, filtr oleju, paliwa. a objaw cały czas jest ten sam:( czyli: auto na biegu jałowym na benzynie trzepie silnikiem i strzela co jakiś czas z tłumika. przy dojazdach do skrzyżowań i wysprzęgleniu prawie że gaśnie. sonda przed katalizatorem ładnie się waha między 0.2v a 0.7v. natomiast ta za katalizatorem stoi cały czas na 0.2. dodam że sondy są wymienione i w 100% sprawne. czy ta za katalizatorem powinna tak stać?czy może powinna się też tak wahać jak ta pierwsza?po wymianie katalizatora (poprzedni był wypalony do 0) zaczęło strasznie śmierdzieć zgnitymi jajami:(świece okopcone (co świadczy o dużej dawce paliwa), a i jak auto postoi noc to przy porannym odpaleniu i dodaniu gazu do 2000obr tak jakby przerywał. co mam jeszcze sprawdzić?co zrobić?już nie mam siły:( błagam o pomoc:( mój silnik to z16se 1.6 8v, astra g 2001r.jeszcze chcialem zapytac bo zauwazylem ze druga sonda za katalizatorem niby wg wtyczki jest podgrzewana, ale pozniej gdzies te biale kable znikaja i z wszystkich 4 pojawia sie tylko jeden czarny. a napięcia nie ma na grzelce na drugiej sondzie tej za katalizatorem. czy tak ma byc?czy jest zle?przed chwila sprawdzilem jeszcze raz ta grzalke na drugiej sondzie. na obu bialych kablach mam napiecie 13v.nie ma tak jakby minusa.gdzie moge szukac usterki?czy moze to byc przekaznikiem czy raczej kablami?na pierwszej sondzie jest wszystko ok.czy druga sonda daje informacje jaki sklad mieszanki dac?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41022-dziwne-zachowanie-sondy-i-smierdzi-z-tlumika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 z wszystkich 4 pojawia sie tylko jeden czarny. a napięcia nie ma Witam. temacik , że aż szczęka opada. Elektrykiem nie jestem , ale ta zasada raczej obowiązuje we wszystkich oplach - na czerwonych przewodach stale napięcie / na czarnych po włączeniu zapłonu . Co do innych kolorów , nie wiem . Nie powinieneś już mieć sond z wtyczkami czteropinowymi?No i dobrze by było zczytać błędy , bo napięcie sondy 0,2-0,7V też nie jest za dobre   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41022-dziwne-zachowanie-sondy-i-smierdzi-z-tlumika/#findComment-381591 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viper9595 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 witam. no tak wtyczka jest 4 pinowa. ale później wchodzi do peszla a tam tak jakby w izolacji łączy sie w jeden kabel.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41022-dziwne-zachowanie-sondy-i-smierdzi-z-tlumika/#findComment-381616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Pełne podłączenie to 4przewody na diagnostycznej i regulacyjnej. Jedna i druga ma grzałkę, która ma być podłączona. Grzałka leci na białych, uziemienie na szarym, a sygnał na czarnym. Jeśli pogubiły się przewody, to je odszukaj i podłącz. Wahania napięcia to normalna reakcja, a zależne będą choćby od obciążenia w danej chwili, wystarczy że podciągniesz mu na chwilę obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41022-dziwne-zachowanie-sondy-i-smierdzi-z-tlumika/#findComment-381627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.