Gość mmaalluuttkkii Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Mam Opla Astre II G z 2004 roku ( 1.7 DTI). Mój problem polega na tym, że po zainstalowaniu nowego radia, prędkościomierz przestał wskazywać prędkość jazdy. Na wyświetlaczu widoczny jest znak samochodu z kluczem hydraulicznym (UKŁAD ELEKTRONICZNY SILNIKA, UKŁAD ELEKTRONICZNY SKRZYNI BIEGÓW ELEKTRONICZNA BLOKADA ROZRUCHU IMMOBILIZER) . Nie wiem czym to jest spowodowane i jak można wyeliminować ten problem. Osoby, które miały podobna sytuacje i sobie z nia poradziły, prosze o wskazówki. Co zrobić, żeby radio nie powodowało takich zakłóceń?Może potrzebny jest jakiś adapter? Jak poprawnie je podłaczyc, żeby prędkościomierz działał i żeby znikneła kontrolka... Dodam tylko że jak odłączyłem radio wszystko wróciło do stanu przed zmianą radia...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 To są dwa niezależne obwody i nie mają z sobą nic wspólnego. jeśli założysz ponownie stare radio problem z kontrolką nie zniknie. Na wyświetlaczu widoczny jest znak samochodu.... Jesteś pewien że na wyświetlaczu a nie na desce rozdzielczej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-381187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmaalluuttkkii Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 (edytowane) niech będzie i deska rozdfzielcza, mniejsza o nazewnictwo. problem jest i to tylko wtedy, gdy jest nowe radio, przy zmianie na stare prędkościomierz działa bez zarzutu, tak samo, gdy nie ma żadnego radia. kontrolki ostrzegawczej na DESCE ROZDZIELCZEJ też nie ma, gdy nie ma podłaczonego nowego radia. Wiec pytanie nadal aktualne: czym taki stan rzeczy jest spowodowany i jak to wyeliminować? Edytowane 17 Kwietnia 2011 przez mmaalluuttkkii usunąłem zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-381191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Może przy wkładaniu nowego radia przycinasz jakiś kabel ? Wyciągnij to radio + nową kieszeń montażową i zobacz wtedy czy jeśli będzie tylko podpięte a jeszcze nie na swoim miejscu czy wtedy będzie to samo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-381210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmaalluuttkkii Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 niestety, ale i ten zabieg nie pomógł, wiec to musi byc cos innego... Może przy wkładaniu nowego radia przycinasz jakiś kabel ? Wyciągnij to radio + nową kieszeń montażową i zobacz wtedy czy jeśli będzie tylko podpięte a jeszcze nie na swoim miejscu czy wtedy będzie to samo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-381357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Więc trzeba to rozpracować od podstaw. Zerknij na rysunek niżej Jest to schemat podłączeń oryginalnej kostki w Oplu Jak widać jest on podzielony na trzy wtyki A - zasilający B - głośnikowy C - wyświetlacza C - z nowym radiem nie jest podłączony więc nas nie interesuje. B - głośnikowy jest podłączony bezpośrednio z głośnikami więc jeśli wszystkie dobrze grają to też nas nie interesuje. Pozostaje zatem wtyk A - zasilanie, mogło być coś wcześniej grzebane w instalacji samochodu, więc proponuje połączyć piny 4 i 7 i połączyć je nowym kablem do plusa akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-381394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plastik133 Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Witam, VECTRA B 1.6 16v 99/00 rok. Mam ten sam problem, chciałem zmienić radio z fabrycznego na Blaupunkt Madrid 210 , kostki pasują, wiadoma sprawa. Ale jak je podłączam to prędkościomierz mi przestaje pokazywać prędkość i na radiu pokazuje się informacja TELEPHONE i nic nie chce odtwarzać(radio, mp3, cd), można wejść tylko w jakieś opcje delikatne (dźwięku, regionu i inne głupoty) może na to coś ktoś poradzi ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-397105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Przeciął bym przewód oznaczony jako SDV i ewentualnie TEL. mute Podgląd kostek tu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/iso.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-397107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plastik133 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 (edytowane) Witam, chciałem zapytać was, czy miał ktoś problem z podświetleniem zegarów i tablicy rejestracyjnej po zmianie radia fabrycznego ? wymieniłem radio na blaupunkt madrid 210, stare tez było tej firmy, kostka naturalnie pasowała , ale gdy je podłączałem to licznik(prędkościomierz) nie działał w ogóle, nie pokazywał prędkości i radio nie chciało grać (poradzono mi odłączyć mute i sdv, radio więc działa ale został mi problem tablicy z tyłu i podświetlenie zegarów. w podświetleniu tablicy rejestracyjnej dałem nową żarówkę i nie świeciła. może trzeba dwie naraz wymienić, sprawdzę jak mi sklep otworzą. poradźcie mi coś, co zrobić z tymi zegarami i tablicą? jakiś bezpiecznik czy co? niby wszystkie są ok, ale jak coś to sprawdzę jeszcze raz, może jakiś przegapiłem. trzeba będzie rozbierać deskę ? nie wiem czy w taką pogodę podołam i czy później to złoże.... przeniosłem post do wcześniejszego tematu / Kacper Edytowane 23 Lipca 2011 przez Plastik133   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-398084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Jak możesz to wrzuć schemat podłączeń tego radia, zastanowimy się wtedy co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41045-zmiana-radia-z-car-300-na-blaupunkt-madrit-210-r/#findComment-398099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.