Gość valdek0706 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Witam Właśnie odebrałem od mechanika auto po wymianie łańcucha rozrządu i pasków. Po wymianie rozrządu auto niemiłosiernie wyje z okolic paska a do tego pracuje bardzo nierówno i szarpie. Facet sprawdzał kody błędów i wyskoczyły mu kody 2102 oraz 4012. Niby nic takiego, ale nigdzie na stronkach opla takich kodów błędów nie ma i nie wiem skąd on je wziął? Może mi ktoś pomóc jak je poprawnie odczytać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41072-problem-z-b%C5%82%C4%99dami-astra-h-2004r-z14xep/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miechulodz Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 z anglika jestem kiepski więc nie przetłumaczę P2102 Throttle Actuator Control Motor Circuit Low (coś z przepustnicą według Google translatora)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41072-problem-z-b%C5%82%C4%99dami-astra-h-2004r-z14xep/#findComment-381337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość valdek0706 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 z anglika jestem kiepski więc nie przetłumaczę P2102 Throttle Actuator Control Motor Circuit Low (coś z przepustnicą według Google translatora) Dzięki wielkie! To by się mogło zgadzać, bo facet ponoć czyścił mi przepustnicę i teraz mi wyskoczył taki błąd. Może przez to mi tak silnikiem trzepie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41072-problem-z-b%C5%82%C4%99dami-astra-h-2004r-z14xep/#findComment-381404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wlyszkow Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Może tylko kwestia dobrego wpięcia wtyki w przepustnicę a może styki się zabrudziły.. ewentualnie po sprawdzeniu kontaktu przy przepustnicy klemę "-" z aku na 10 min. zdjąć - aby się przeprogramował - najlepiej na zimnym (po nocy) a potem niech się nagrzeje aż do włączenia wentylatorów - kiedy skończy pracę wentylator to wyłączyć silnik i po kilku sekundach uruchomić ponownie - czasami to jest wymagane do zapisania ustawień.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41072-problem-z-b%C5%82%C4%99dami-astra-h-2004r-z14xep/#findComment-381449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość valdek0706 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) Może tylko kwestia dobrego wpięcia wtyki w przepustnicę a może styki się zabrudziły.. ewentualnie po sprawdzeniu kontaktu przy przepustnicy klemę "-" z aku na 10 min. zdjąć - aby się przeprogramował - najlepiej na zimnym (po nocy) a potem niech się nagrzeje aż do włączenia wentylatorów - kiedy skończy pracę wentylator to wyłączyć silnik i po kilku sekundach uruchomić ponownie - czasami to jest wymagane do zapisania ustawień. Zrobiłem wedle instrukcji i niestety nic się nie zmieniło. Zauważyłem jednak, że podczas poruszania całą obudową przepustnicy zmieniają się obroty silnika i drgania jakby ustawały. Czyżby mój magik spieprzył przy czyszczeniu przepustnicy jej uszczelkę i teraz silnik łapie mi lewe powietrze? Czy możliwe są takie drgania jednostki z tak błahego powodu? ...no i dziś pokręciłem tym i owym przy silniku i ... zero efektu, a po wypinaniu kabli z czujników tylko symbol auta z kluczykiem mi się na chwilę pojawił na desce i żadnych innych oznak poprawy. Chyba trzeba będzie zbadać tę cholerną kompresję, bo już innej opcji nie widzę. Jeszcze jedno podpięcie pod kompa zrobię i zobaczę co tam teraz wyskoczyło. Możliwe jest, że po wymianie rozrządu bardziej daje się we znaki padająca kompresja na którymś z cylindrów? Tak mi oznajmił facet, który zmieniał mi rozrząd, ale wydaje mi się to być bzdurą. Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez valdek0706   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41072-problem-z-b%C5%82%C4%99dami-astra-h-2004r-z14xep/#findComment-381601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.