Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość poczekaj

Cześć,

 

Mam problem, na który nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Dziś rano włączając światła coś się zacięło i wysypał mi się włącznik świateł.

 

Powodem było nadtopienie, które powstało na włączniku.

 

Wnioskuję, że gdzieś jest zwarcie. Są może jakieś typowe miejsca, gdzie warto szukać? Zupełnie nie wiem którędy są poprowadzone przewody. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

 

Zakładam, że układ jest taki: akumulator->włącznik->bezpieczniki->lampy

/////////////////////

 

Problem rozwiązany - wszystko było ok, poza włącznikiem świateł :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41688-zwarcie-w-uk%C5%82adzie-zasilania-%C5%9Bwiate%C5%82/
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Najprawdopodobniej problem powstał we wtyczce.

Teraz i tak ten przegrzany konektorek musisz wymienić.

Dobrze by było resztę podgiąć, żeby ciasno wchodzily na wyłącznik.

Szukasz wylącznika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41688-zwarcie-w-uk%C5%82adzie-zasilania-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-385304
Udostępnij na innych stronach

Gość themarvin

Jak po mojemu to konektorek nie miał dobrego konaktu i zwyczajnie iskrzył.

nie migały Ci światła na wybojach, albo coś podobnego? :D

 

styk 30, który Ci się przepalił jest bezpośrednio podpięty pod akumulator. nie ma nic wcześniej, jest to kabel czerwony.

 

P.S. ogólnie bezpiecznik jest ZAWSZE pierwszy za aku, dopiero później włącznik :)

/z tego co widzę w schemacie, to dla świateł na linii aku - włącznik nie ma bezpiecznika. O_o

665ba096c70c29b2med.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41688-zwarcie-w-uk%C5%82adzie-zasilania-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-385306
Udostępnij na innych stronach

Gość poczekaj

Wyłącznik już zamówiłem, ale nie mogę go założyć póki nie naprawię, bo też się stopi.

 

Nieco rozwinę problem. Teraz aby awaryjnie przejechać kawełek po prostu zwierałem odpowiednie gniazda spinaczem do papieru, żeby mieć światła mijania (30 i 56). Spinacz dość mocno się nagrzewał, jednak gdy do tego łączyłem jeszcze z pozycyjnymi tylnymi, lub po prostu odpalałem tylne przeciwmgłowe, to nagrzewał się do czerwoności O_O

 

Nic nie iskrzy, po prostu się grzeje. Może coś nie tak z alternatorem, albo aku? Mam drugi samochód do jazdy, więc na spokojnie mogę to naprawić, tylko potrzebuję nieco wskazówek, którędy idzie przewód itp, albo czemu to się może grzać. Wezmę niedługo multimetr i sprawdzę jakie tam jest napięcie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41688-zwarcie-w-uk%C5%82adzie-zasilania-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-385377
Udostępnij na innych stronach

Gość themarvin

o mamma mija! co za szaleniec :D

 

kolego, licząc na szybko zaokrąglając makxymalnie:

 

50W - moc jednej żarówki światła mijania

~4A - prąd jaki pobiera jedna żarówka

~8A - prąd jaki pobierają dwie żarówki

 

i kolego puściłeś przez cieniutki spinaczyk 8A (same światła przód) to jest (dla 14V) 112W.

Więc proszę nie dziw się że się troszkę zagotował, bo załóżmy że miał te 0,2 Ohm oporu, to na nim odłożyło się 1,6W... to bardzo dużo :)

 

 

Nic nie kombinuj, weź miernik i tylko przebadaj kabel czerwony czy jest na nim stałe +12, pomajtaj nim i popatrz czy +12 się cały czas utrzymuje, czy nie zanika w miarę majtania kablem...

 

Jeśli jest ok, to zrób PORZĄDNY konektor, przeczyść styki i musi być ok ;]

 

A dla świętego spokoju, możesz sam włączyć w obwód bezpiecznik 30A. Powinien wytrzymać wszystkie światła(policz jeszcze dla pewności) i wtedy masz już wszystko zabezpieczone.

 

AKU - twój bezpiecznik - WŁĄCZNIK

 

pzdr!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41688-zwarcie-w-uk%C5%82adzie-zasilania-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-385385
Udostępnij na innych stronach

Gość poczekaj
:) Teraz wszystko wiem i będę działał. Nie wiń mnie, nie znam się na prądzie, bo jestem maklerem, a nie elektrykiem/elektronikiem a na fizyce w szkole nie uważałem. :zawstydzony:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41688-zwarcie-w-uk%C5%82adzie-zasilania-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-385418
Udostępnij na innych stronach

Gość themarvin

hehe, spoko, nie winie Cię, dla mnie to też czarna magia :D

 

Rozpisałem Ci to wszystko, bo miałem chwilkę, a po drugie, chciałem żebyś chodź troszkę zrozumiał, dlaczego spinacz się tak grzał :]

Tak właśnie palą się styki, chwilowo przepływa bardzo wielki prąd i się "spawa" - stąd te przepalenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41688-zwarcie-w-uk%C5%82adzie-zasilania-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-385484
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności