Skocz do zawartości

Falujące obroty przy zimnym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacekk

Witam!

 

W moim Oplu Vectrze C (2003 rok, silnik 1.8 Z18XE, dodatkowo LPG) przy uruchomieniu zimnego silnika przez pierwszą minutę falują obroty. Od wysokich, aż prawie do zgaśnięcia silnika. Co może być przyczyną tej usterki? Po podpięciu pod komputer nie wykryto żadnych błędów i usterek. Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41730-faluj%C4%85ce-obroty-przy-zimnym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

 

jacekk, dnia 09 Maj 2011 - 19:53, napisał:
Witam!

W moim Oplu Vectrze C (2003 rok, silnik 1.8 Z18XE, dodatkowo LPG) przy uruchomieniu zimnego silnika przez pierwszą minutę falują obroty. Od wysokich, aż prawie do zgaśnięcia silnika. Co może być przyczyną tej usterki? Po podpięciu pod komputer nie wykryto żadnych błędów i usterek. Proszę o pomoc.


Witam,
Mam ten sam silnik, ale w Vectrze B z 2001r. I te same problemy. Czy udało się Tobie je rozwiązać?

W TIS 2000 znalazłem, cytuję:

Doraźne środki zaradcze: 1437

Problem: Czujnik temperatury płynu chłodzącego - Wadliwy kontakt wtyczki wiązki przewodów

Modele: Silniki: Opcja:
Astra-G 1998...2002,Corsa-C 2001...2002,Vectra-B 1998...2002,Vectra-C 2002,5,Zafira 1999...2002 X18XE1| Z14XE| Z16XE| Z18XE| Z18XEL,Z14XE| Z18XE,X18XE1| Y16XE| Z16XE| Z18XE| Z18XEL,Z16XE| Z18XE| Z18XEL,X18XE1| Z16XE| Z16YNG| Z18XE

Zażalenie: Podczas jazdy może pojawić się szarpanie silnika a przy nieregularnym biegu jałowym silnik może zgasnąć. Występują trudności z uruchomieniem silnika.

Przyczyna: Drgania wtyczki wiązki przewodów czujnika temperatury płynu chłodzącego powodują problemy ze stykiem kontaktu.

Środki zaradcze:
W razie reklamacji klienta należy wymienić czujnik temperatury
płynu chłodzącego i przeciwną wtyczkę wiązki przewodów.

Części zamienne: Nr części: Nr katalogowy:
Tuleja, kabel, cięgno 90543865 12 86 663
łącznik
Koszulka termokurczliwa 90543875 12 86 666
Zestaw adaptera, 93174557 62 86 420
złote styki
Czujnik temperatury 93174208 62 38 266
płynu chłodzącego
(Z14XE, Y16XE, Z16XE, Z16YNG)
Czujnik temperatury 12992783 13 42 571
płynu chłodzącego
(X18XE-1, Z18XE, Z18XEL)


......i jeszcze:

Doraźne środki zaradcze: 1354

Problem: Silnik - Niestabilna praca na biegu jałowym

Modele: Silniki: Opcja:
Vectra-B 2001,Astra-G Coupe 2001,Zafira 2001,Astra-G 2001 Z18XE,Z18XE,Z18XE,Z18XE

Zażalenie: Przez jedną sekundę w ciągu pierwszych 30 min po uruchomieniu zimnego silnika, prędkość obrotowa na biegu jałowym spada do 400 obr/min. Potem prędkość jałowa wraca do normy.

Przyczyna: Przyczyną jest spadek napięcia w przekaźniku paliwowym, spowodowany zakłóceniem impulsów z czujnika wału korbowego.
Produkcja: Od silnika o numerze: 20R36423 wdrożono do produkcji zmodyfikowane oprogramowanie.

Środki zaradcze:
W razie reklamacji należy przeprogramować ECU. Ulepszona wersja oprogramowania jest dostępna od TIS 2000 Wersja 16.

Jednostki robocze: TC:
J 7 930 00 Programowanie ECU 82
Zwrot kosztów za standardowy czas pracy wynika z obowiązującej procedury gwarancji.


.......i mało prawdopodobne, ale jeszcze to:

Doraźne środki zaradcze: 1458

Problem: Silnik - Utrata mocy, nieprawidłowy zapłon, włączona lampka MIL, zapisane kody usterek P035x i/lub P030x

Modele: Silniki: Opcja:
Corsa-C 2001...2002,Astra-G 2001...2002,Zafira 2001...2002,Vectra-B 2001...2002 Z18XE,Z18XE,Z18XE,Z18XE

Zażalenie: Utrata mocy, nieprawidłowy zapłon, włączona lampka MIL, zapisane kody usterek P 035x i/lub P030x

Przyczyna: Błąd kalibracji w sterowaniu silnikiem (zbyt długi czas zapłonu)

Produkcja: Nowe oprogramowanie zostało wprowadzone wraz z nr silnika: Astra 20V59805 (17.08.2001), Zafira 20V72215 (29.08.2001), Vectra-B 20V70312 (27.08.2001), Corsa-C 20V98397 (17.09.2001).

Środki zaradcze:
W razie reklamacji klienta nie jest konieczna wymiana modułu zapłonu
lub ECU.
Zmienione oprogramowanie (zredukowano czas zapłonu) jest dostępne od CD 23.
W razie wystąpienia opisanych symptomów należy najpierw sprawdzić aktualny
stan danych ECU i w razie potrzeby zaprogramować od nowa.
W przypadku DPC P030X może być konieczne zastosowanie dodatkowych
doraźnych środków zaradczych 1370 (zamontowanie świecy zapłonowej FGR 8 KQE0).

......tyle cytatów.


U siebie wymieniłem wtyczkę od czujnika temp. wczoraj. Sam czujnik temp. wymieniłem rok temu na oryginalny GM. Niestety objaw nie ustąpił. Planuję udać sie do ASO w celu przeprogramowania ECU i zrobienia pełnej diagnostyki TECHEM-2, ale to , jak uzbieram kasę.

................................................

Ten problem rozwiązałem. Usterką było lewe powietrze, które dostawało się przez luźny wężyk na króćcu korpusu przepustnicy, od układu odbioru oparów ze zbiornika paliwa. Edytowane przez zienius

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41730-faluj%C4%85ce-obroty-przy-zimnym-silniku/#findComment-480049
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności