Gość majq1 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Robię mały przegląd silnika (po awarii alternatora). Rozrząd, świece, olej itp. Bez problemów się nie odbywa. Zmyliła mnie książka od Omegi w stosunku do wymiany rozrządu, w której pisze zdjąć pasek i założyć nowy bez ruszania kół wałków rozrządu. Tyle, że one same się poprzestawiały po zwolnieniu paska (zadziałały chyba sprężyny). W dodatku podejrzewam, że mam nie oryginalne te koła, dla potwierdzenia tej tezy zamieszczam rysunek. Po co są aż 2 znaki na każdym z górnych kół ?? (jeden mocniejszy a drugi słabszy). W dodatku te 2 znaki na kołach z lewej strony mają większy kąt niż te po prawej. Na kołach znalazłem też zaznaczenia flamastrem (widoczne na rysunku), zakładam, iż mechanik co to robił to zaznaczył. Jutro ustawię jak na rysunku ale najprawdopodobniej zrobi mi się kolizja. Może ktoś potrafi to odszyfrować ?? i czy te koła na walkach można podczas ich montażu jakoś inaczej zamontować, że wybite znaki by się nie pokrywały ze znakami na obudowie??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ten temat zapewne widziałeś http://forum.opel24.com/topic/27249-Wymiana-rozrzadu-ustawianie-rozrzadu/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-385489 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majq1 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Tak, i żeby to było takie proste a u mnie na kołach są po 2 znaki wybite i dodatkowo flamastrem coś zaznaczone.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-385529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Tak, i żeby to było takie proste a u mnie na kołach są po 2 znaki wybite i dodatkowo flamastrem coś zaznaczone. To proste. Koło wałka 1 i 2 jest takie samo, 3 i 4 też. Dlatego są dwa znaki na każdym. Pierwsze koło ustawiasz na znaczek z 1 a drugie na ten z dwójką. Na znaczki flamastrem nie patrz. Ustawiasz znaki w wcięciami obudowy rozrządu. Musisz regulować rolkami aż po przekręceniu pełnego obrotu z założonym paskiem znaki na wale i wałkach będą się zgadzać. (jeżeli się nie zgadzają to obracasz mimośród którejś rolki).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-385537 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sergeimoskva Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Witam ! Te zdjęcia pomogą. Mam nadzieję, że bardzo dużo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-385553 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majq1 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Opis i fotki bardzo pomocne. Ustawiłem tak, obróciłem z 10 razy wałem i było ok., znaki się zgadzały. Zmontowałem wszystko, odpaliłem i zawory mi klepią. Teraz znowu wszystko muszę rozbierać. Ale czy możliwe, że to pasek podczas pracy przesuną 1 z kół ?? napiąłem niby dobrze ale dopiero jak zdejmę obudowę zobaczę czy znaki się zgadzają. Mam jeszcze pytanie czy te koła 1, 2, 3, 4 można inaczej zamontować na wałkach np. przekręcić o 180 stopni. Czy jest taka możliwość?? Fajne zaciski na kołach można gdzieś takie dostać bo na allegro chyba nie ma. Edit: Rozebrałem i znaki się zgadzają idealnie ze znakami na obudowie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-386065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 A odkręcałeś koła rozrządu z wałków, czy nie ruszałeś. Jeżeli po 10 obrotach znaki się zgadzały to powinieneś przed odpaleniem dokręcić wszystkie śruby (2szt od rolek i 1szt od napinacza). Jeżeli tak zrobiłeś nic się nie powinno przestawić a pasek niema możliwości przeskoczyć. P.S. Aby dokładnie ustawić znaki, trzeba patrzeć na rozrząd prostopadle (od przodu silnika). W sintrze silnik jest w poprzek i jest mało miejsca, najlepiej używać lusterka do ustawiania tych znaków.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-386074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majq1 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Nie odkręcałem kół rozrządu ale się zastanawiam się czy ktoś może je odwrotnie nie przykręcił. Dokręciłem wszystko, rolki i napinacz (już nawet obudowę miałem założoną bo myślałem, że 100% dobrze). Wszystko jest idealnie ustawione na znaki a słychać jak zawory klepią. Do koła 1 jest trudne dojście ale ustawione mam dobrze. Przed wymianą paska było idealnie. Błąd, że nie zaznaczyłem ustawienie kół ale nie myślałem, że będzie z tym taki kłopot. Teraz już nie mam pomysłu jak to zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-386096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Witam. Może to pomoże? : - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5beed8605546cb96.html - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c0a0ca64da9aaf2.html - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50d10edcfa62c99c.html - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32d67f08e1420385.html - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d52a7f6c89cf5bd1.html Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-386104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Nie odkręcałem kół rozrządu ale się zastanawiam się czy ktoś może je odwrotnie nie przykręcił. Dokręciłem wszystko, rolki i napinacz (już nawet obudowę miałem założoną bo myślałem, że 100% dobrze). Jeżeli było wcześniej dobrze, a nie odkręcałeś kół rozrządu to można to wyeliminować. Czy napewno dobrze ustawiłeś znaki na wale korbowym?? Czy napewno ustawiłeś prawidłowo napięcie paska?? Odległość znaku na napinaczu dla starego paska to ok 1-2mm, dla nowego 3-5mm. Jeżeli to wszystko jest OK i znaki się zgadzają to przyczyna jest inna. Może zmieniałeś olej czy coś? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41763-rozrz%C4%85d-sintra-omega-30-v6/#findComment-386120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.