Skocz do zawartości

Rozrząd - Sintra / Omega 3.0 V6


Gość majq1

Rekomendowane odpowiedzi

Robię mały przegląd silnika (po awarii alternatora). Rozrząd, świece, olej itp. Bez problemów się nie odbywa. Zmyliła mnie książka od Omegi w stosunku do wymiany rozrządu, w której pisze zdjąć pasek i założyć nowy bez ruszania kół wałków rozrządu. Tyle, że one same się poprzestawiały po zwolnieniu paska (zadziałały chyba sprężyny). W dodatku podejrzewam, że mam nie oryginalne te koła, dla potwierdzenia tej tezy zamieszczam rysunek.

 

5831fa59f3066658.jpg

 

Po co są aż 2 znaki na każdym z górnych kół ?? (jeden mocniejszy a drugi słabszy). W dodatku te 2 znaki na kołach z lewej strony mają większy kąt niż te po prawej. Na kołach znalazłem też zaznaczenia flamastrem (widoczne na rysunku), zakładam, iż mechanik co to robił to zaznaczył. Jutro ustawię jak na rysunku ale najprawdopodobniej zrobi mi się kolizja.

 

Może ktoś potrafi to odszyfrować ?? i czy te koła na walkach można podczas ich montażu jakoś inaczej zamontować, że wybite znaki by się nie pokrywały ze znakami na obudowie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak, i żeby to było takie proste a u mnie na kołach są po 2 znaki wybite i dodatkowo flamastrem coś zaznaczone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, i żeby to było takie proste a u mnie na kołach są po 2 znaki wybite i dodatkowo flamastrem coś zaznaczone.

To proste. Koło wałka 1 i 2 jest takie samo, 3 i 4 też. Dlatego są dwa znaki na każdym. Pierwsze koło ustawiasz na znaczek z 1 a drugie na ten z dwójką. Na znaczki flamastrem nie patrz. Ustawiasz znaki w wcięciami obudowy rozrządu. Musisz regulować rolkami aż po przekręceniu pełnego obrotu z założonym paskiem znaki na wale i wałkach będą się zgadzać.

(jeżeli się nie zgadzają to obracasz mimośród którejś rolki).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis i fotki bardzo pomocne. Ustawiłem tak, obróciłem z 10 razy wałem i było ok., znaki się zgadzały. Zmontowałem wszystko, odpaliłem i zawory mi klepią. Teraz znowu wszystko muszę rozbierać.

 

Ale czy możliwe, że to pasek podczas pracy przesuną 1 z kół ?? napiąłem niby dobrze ale dopiero jak zdejmę obudowę zobaczę czy znaki się zgadzają.

Mam jeszcze pytanie czy te koła 1, 2, 3, 4 można inaczej zamontować na wałkach np. przekręcić o 180 stopni. Czy jest taka możliwość??

 

Fajne zaciski na kołach :) można gdzieś takie dostać bo na allegro chyba nie ma.

 

Edit:

Rozebrałem i znaki się zgadzają idealnie ze znakami na obudowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odkręcałeś koła rozrządu z wałków, czy nie ruszałeś.

Jeżeli po 10 obrotach znaki się zgadzały to powinieneś przed odpaleniem dokręcić wszystkie śruby (2szt od rolek i 1szt od napinacza).

Jeżeli tak zrobiłeś nic się nie powinno przestawić a pasek niema możliwości przeskoczyć.

P.S. Aby dokładnie ustawić znaki, trzeba patrzeć na rozrząd prostopadle (od przodu silnika). W sintrze silnik jest w poprzek i jest mało miejsca, najlepiej używać lusterka do ustawiania tych znaków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkręcałem kół rozrządu ale się zastanawiam się czy ktoś może je odwrotnie nie przykręcił.

 

Dokręciłem wszystko, rolki i napinacz (już nawet obudowę miałem założoną bo myślałem, że 100% dobrze).

 

Wszystko jest idealnie ustawione na znaki a słychać jak zawory klepią. Do koła 1 jest trudne dojście ale ustawione mam dobrze. Przed wymianą paska było idealnie. Błąd, że nie zaznaczyłem ustawienie kół ale nie myślałem, że będzie z tym taki kłopot.

 

Teraz już nie mam pomysłu jak to zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkręcałem kół rozrządu ale się zastanawiam się czy ktoś może je odwrotnie nie przykręcił.

Dokręciłem wszystko, rolki i napinacz (już nawet obudowę miałem założoną bo myślałem, że 100% dobrze).

Jeżeli było wcześniej dobrze, a nie odkręcałeś kół rozrządu to można to wyeliminować.

Czy napewno dobrze ustawiłeś znaki na wale korbowym??

Czy napewno ustawiłeś prawidłowo napięcie paska?? Odległość znaku na napinaczu dla starego paska to ok 1-2mm, dla nowego 3-5mm.

Jeżeli to wszystko jest OK i znaki się zgadzają to przyczyna jest inna. Może zmieniałeś olej czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności