Skocz do zawartości

Rozrząd - Sintra / Omega 3.0 V6


Gość majq1

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem tylko świece na nowe. Problem był w ustawieniach kół 1 i 2. Minimalne przesuniecie. Wsadziłem tam kamerę (podłączoną do laptopa) i dopiero było widać wszystko dokładnie.

 

Dziękuję za pomoc bo bez wskazówek bym nie zrobił tego. A teraz chodzi idealnie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Grzesiek87

35cbcbf83da4t.jpg

 

 

Chłopaki, a co z tym fioletowym kołem na dole, jak je ustawić? mechanik mi zrobił rozrząd ale auto do 3000 obrotów jest strasznie zamulone teraz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siergiej wstawił zdjęcie:

fd8268a6add4.jpg

Jeśli nie widać to ustawiasz znak na kole na wprost wycięcia w obudowie (jest to GMP1).

Znaki na 4 wałkach i wale korbowym muszą się pokrywać przy napiętym pasku po co najmniej 2 pełnych obrotach od ustawienia.

Jeżeli tak jest to rozrząd jest ustawiony prawidłowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawianie wału korbowego Twoją metodą obarczone jest dużym błędem, ze względu na fakt, iż w GMP i DMP stosunkowo duży kąt obrotu wału daje znikomy ruch tłoka w górę lub w dół.

Osobiście radzę ustawiać (lub chociaż sprawdzić)tradycyjnymi metodami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem GMP w otworze świecy nr 4 (zakładam, iż pozycja tłoku jest taka sama jak w 1). DMP nie mierzyłem (1 fotka trochę przekłamuje ale takie ujecie wyszło). Ponadto odległościomierz na zdjęciu potrafi wykryć setne milimetra różnice.

 

Można i bez tego ustawić na znaki i też będzie dobrze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro producent silnika przewidział ustawienie na konkretne znaki, wszystkie serwisy, mechanicy itp na to ustawiają, to po co kombinować i ryzykować niewłaściwe ustawienie rozrządzu?

W układzie tłok - wał korbowy też masz kilka setek luzu i skąd będziesz wiedział, że to się nie nałoży na Twój pomiar??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak dokładnie to się nie ustawi, ale nawet i bez mierzenia ustawiając na znak można o setne milimetra spudłować. Pozatym czy jedna czy druga metoda da ten sam efekt bo jak ustawiłem mierząc to znaki się zgadzały ale chciałem być pewny czy to GMP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

na kołach zebatych miałeś kreski flamastrem. Część mechaników by nie mieć póżniejszych problemów naznacza markerem miejsce styku paska z kołem przy rozbi€rce a następnie wymienia pasek ustawiając pasek i rolki w pierwotnej postaci styków...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Prosze o instrukcje serwisowa wymiany rozrządu w sintrze 3.0 co należy zdemontować i ile czasu to zajmuje bo mechanicy baranieją i chca silnik wyciagać za wszystkie wskazówki bede bardzo wdzięczny

 

 

 

 

 

Połączyłem z podobnym tematem / Kacper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności