Gość fryc08 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 witam. Dzisiaj chciałem odpalic moja astre f 1.6 i po przekreceniu kluczyka swieciła ledwo ledwo tylko dioda od oleju. Sprawdziłęm akumulator okazało sie ze rozładowany. Teraz ładuje go bez odlaczania klam i chyba bardzo pomalu sie laduje. Ale po odłaczeniu prostownika w dosc szybkim tepie sie rozładowuje tzn kilkanascie minut. Zobaczyłem że kabel od masy od alternatora delco jest nie podpiety wiec znalazlem takie miejsce na alternatorze gdzie prawdopodobnie powinno tam cos byc i go podpiełem (ten kabel to jest taki cinki granatowo biały) i wyskoczyła mi kontrolka informujaca ze cos nie tak z akumulatorem. Odpaliłem auto na chwilke ok 1. min by sprawdzic czy pasek sie kreci na alterzenatorze i wszystko jest ok ale cały jest gorący po tak krotkim czasie. Moje pytanie czy dobrze zrobiłem podpinajac ten luzny kabel do alternatora. I co to wogole moze byc. Ta kontrolka nawet swieci jak sie kluczyki wyciagnie. Dodam ze wczoraj juz było słychac jakis dziwny odglos z silnika. Smiałem sie nawet ze mam turbine bo taki głos byl podobny. Moja mysl jes tez taka ze jakies zwarcie moze byc jak mi akumulator pada. Dodam że nie znam sie za bardzo wiec prosze prostymn jezykiem tlumaczyc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Moje pytanie czy dobrze zrobiłem podpinajac ten luzny kabel Witam . Jak masz woltomierz , to zmierz jaki prąd daje alternator bez obciążenia i pod obciążeniem( włączone światła , ogrzewanie itp.). Manewr zrób z podłączonym kabelkiem i bez.W delco ( jeśli dobrze pamiętam) na nie obciążonym altku max. napięcię to 14,1V.Ten kolor trochę dziwny ( kontrolka jeszcze bardziej) , więc lepiej udaj się do elektryka . Stówka pójdzie , ale nie będziesz się martwił , że spali Ci się instalacja ( albo autko)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-386338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Ta kontrolka nawet swieci jak sie kluczyki wyciagnie. To oznacza że diody w alternatorze mają zwarcie i przez nie rozładowuje się akumulator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-386349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fryc08 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 jeżeli diody się spaliły w alternatorze to dlaczego nie swieci mi lampka albo wogole nie swieci lampka od ładowania a swieci tylko przy odpalaniu czyli prawidłowo. Zreszta nie ładowało by jakby diody sie spaliły. Napiecie dokładnie sprawdze i podam. --------------------------------------- sprawdziłem te prady. Przyłożyłem miernik do akumulatora to wskazywał 12,5V po zapaleniu silnika podobnie ale po wlaczeniu swiatel spadło do 10V. Czyżby padł mostek prostowniczy w alternatorze? Ile taki mostek kosztuje? Dodaje jeszcze zdjecie tego alternatora z tym kabelkiem w rece co wisial luźno i zaznaczone jest gdzie podpiłem co mi lampka od akumulatora swieciła. połączyłem posty i usunąłem zdublowaną wypowiedź / Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-386464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Zanim kupisz nowy mostek możesz samodzielnie sprawdzić diody. Wszystko (i nawet trochę więcej) co powinieneś wiedzieć o alternatorze jest w temacie w dziale linkownia http://forum.opel24.com/forum/25-Linkownia/ A ten przewód na zdjęciu powinien być podłączony tam gdzie zaznaczyłeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-386532 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fryc08 Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Wymieniłem regulator napiecia ale niestety nie zmieniło to sprawy ale i tak trzeba bylo to zrobic bo byl walnięty. Teraz musze cały mostek prostowniczy kupić bo jeszcze taka opcja została tylko zastanawiam sie czy nie lepiej uzywany alternator kupic. Jakby miał kosztowac 100zł to chyba tak lepiej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-386883 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Nie czytasz co się do Ciebie pisze. Było o diodach a nie regulatorze napięcia. Wyjmij ten alternator rozmontuj na części pierwsze, sprawdź diody miernikiem (aby upewnić się że mają zwarcie ), oraz zmierz rezystancje uzwojeń i czy nie mają przebicia na masę. Mostki zobacz tu http://allegro.pl/listing.php/search?string=mostek+alternatora+opel&category=0 Jak będziesz miał alternator w częściach to możesz przy okazji wymienić też łożyska. Drugi zawsze możesz kupić, ale większą satysfakcję będziesz miał jak naprawisz własny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-386907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fryc08 Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 założyłem nowy alternator i czasami podczas jazdy zaswieci mi kontrolka wygladajaca jak jakis silnik z błyskawicą w środku zawsze myslalem ze to jest kontrolka od ładowania. Co to oznacza? Nowy alternator ma 14V i 120A a stary mniał 12V i 70A Czy to w tym probnlem i dlaczego mi ta kontrolka tylko czasami swieci?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-387222 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 To już inny problem i musisz podpiąć się pod komputer diagnostyczny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-387229 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fryc08 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 znowu mi rozładowuje tylko nie w takim szybkim tepie czyli wedlug mnie zwarcia nie ma. założylem nowy akumulator i napiecie na alternatorze jest bliskie 0. Co teraz jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41907-brak-pr%C4%85du/#findComment-387292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.