Skocz do zawartości

Montaż świateł dziennych bez przekaźnika


Gość hawli

Rekomendowane odpowiedzi

myślę, że temat zainteresuje każdego kto uważa że kilkanaście minut pracy jest warte zaoszczędzenia kilkudziesięciu złotych :)

 

w swojej asterce podłączyłem światła dzienne w następujący sposób:

 

- PLUS świateł dziennych do PLUSA za stacyjką (przewód nr 15. łączymy plusy z obu świateł dziennych w to miejsce) : dscn0265v.th.jpg

 

- MINUSY świateł dziennych do PLUSÓW w żarówkach świateł mijania (każde dzienne do swojej żarówki) : dscn0266a.th.jpg

 

efekt jest taki, że światła dzienne włączają się po włączeniu stacyjki (niestety jeszcze przed uruchomieniem silnika, być może lepiej podłączyć się pod alternator) i wyłączają po włączeniu świateł mijania. Nie gasną przy mruganiu długimi.

 

a poza tym asia wygląda z nowymi światłami tak :)wiatadzienne.th.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- PLUS świateł dziennych do MINUSA za stacyjką (łączymy plusy z obu świateł dziennych w to miejsce)

 

Musiałeś podłączyć do plusa za stacyjką, inaczej układ nie zadziała.

 

Wadą jest to że gdy żarnik w żarówce od świateł mijania będzie przepalony to też nie będzie działać.

Dodatkowo prąd do świateł dziennych przepływa przez żarówkę świateł mijania, co z pewnością obniża napięcie na światłach do jazdy w dzień.

 

Ale pomysł ogólnie bardzo fajny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez te nowe modele tyhc lampek dziennych maa ta cala technika przelaczania juz w sobie i zandych przeaznikow ani podobnych nie trzeba

wpinasz sie tylo w odpowiednie miejsca

masa + po stacyjce lub przy alternatorze i plus do swiatel mijania i wszysztko smiga jak ta lala

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałeś podłączyć do plusa za stacyjką, inaczej układ nie zadziała.

Oczywiście masz racje, pomyłka w pisaniu:)

 

Rezystancja żarówki jest bardzo mała a dzienne pobierają bardzo mało prądu I nie zauważyłem żeby świeciły słabiej niż podłączone bezpośrednio do aku.

 

Co do przepalonej żarówki to masz racje,ale od początku o tm wiedziałem inie jest to wg mnie duża wada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dougboy

Witam. Może ktoś z kolegów podpowie pod który przewód podpiąc światła dzienne, plus do świateł mijania podłaczony i minus do akumulatora tylko problem ze znalezieniem + ze stacyjki kompletnie nie wiem skąd pociągnąc z góry dziękuje za wszelkie rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepüiej to chyba w okolice alternatora sie wpiac

wtedy beda sie zapaalc nie po przekreceniu stacyjki a po odpaleniu silnika i zgasneiciu kontrolki od ladowania

na altku powinienes miec taki jednopinowy wtyk - sprawdz dokaldnie kiedy tam jest prad i wepnij sie w ten kabel

oczywisicie wiesz ze twoje auto jest na CANie i moze ci wywalac blad przepalonej zarowki na zalaczonych swiatelkach dziennych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności