Gość maciekc Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Witam podczas drobnego przeglądu zauważyłem niski stan olej co mnie zaniepokoiło więc auto w góre i zauważyłem wyciek po dokładniejszym przyjrzeniu się stwierdziłem iz wyciek prawdopodobnie jest z okolicy wałka rozrządu po stronie paska gdyż od tego miejsca w dół jest mokro i teraz moje pytanie - wyczytalem ,że (jeśli to uszczelnienie wałka) jest możliwa wymiana uszczelnienia po zdjęciu osłony i koła bez wyciągania wałka i druga opcja - czy wyciek moze być w innym miejscu? - na czym poniżej moze wystepować nieszczelnośc ? - np na wale głównym i jakby wówczas wyglądała naprawa zastanawiam sie jeszcze czy przy naprawie tego nie wymienić od razu całego rozrządu choć planowałem dopiero w przyszłym roku - na tym jest zrobione 45 000   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 i druga opcja - czy wyciek moze być w innym miejscu? - na czym poniżej moze wystepować nieszczelnośc ? - np na wale głównym i jakby wówczas wyglądała naprawa Trzeba wymienić simering lub simeringi. Rozrząd i tak musisz rozebrać, po zdjęciu osłony i paska będziesz widział skąd cieknie (chyba że pasek rozchlapał olej po całej okolicy), ja dla świętego spokoju wymienił bym i na wale korbowym i wałku rozrządu, koszt samych uszczelniaczy nie jest duży. Co do wymiany uszczelniacza wału korbowego to tu jest trochę napisane: http://www.astra.auto.pl/content/view/290/48/1/0/ Opcja szukaj pomoże w rozwianiu wątpliwości   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-387418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Z tym uszczelnieniem obu wałków to i może masz racje skoro i tak trzeba będzie sciągać rozrząd - ale z wymianą rozrządu to mi juz nie jest tak wesoło ze względu na dodatkowe koszty i fakt że jeszcze nie czas na wymiane - rozrząd był robiony 3,5 roku temu ale przy przebiegach jakie robie, to następny za jakieś dwa lata?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-387478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Ja pasek będzie upaprany olejem to i tak będziesz go musiał wymienić, kontakt z olejem na pewno skróci mu żywotność. Za 5,5 roku (3,5+2) pasek rozpadnie się nie od zużycia a ze starości, zapewne stanie się to w najmniej spodziewanym momencie a koszt naprawy bałaganu jaki może wtedy powstać przyprawi cię o ból głowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-387492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 raczej tak będe musiał zrobić wymiana od razu rozrzadu (pasek pompa napinacz) natomiast czy termostat równiez ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-387733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Jeżeli nie masz zastrzeżeń co do dotychczasowego działania termostatu to go zostaw. Nie napisałeś jaki masz silnik, może wcale nie trzeba rozbierać rozrządu żeby się do niego dostać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-387891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dariusz198012 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Trzeba wymienić simering lub simeringi. Rozrząd i tak musisz rozebrać, po zdjęciu osłony i paska będziesz widział skąd cieknie (chyba że pasek rozchlapał olej po całej okolicy), ja dla świętego spokoju wymienił bym i na wale korbowym i wałku rozrządu, koszt samych uszczelniaczy nie jest duży. Co do wymiany uszczelniacza wału korbowego to tu jest trochę napisane: http://www.astra.auto.pl/content/view/290/48/1/0/ Opcja szukaj pomoże w rozwianiu wątpliwości witam bardzo fajnie opisany manual wymiany rozrządu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-387900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 odnośnie wymiany simeringu na rozrzadzie - czy może wie ktos jaki jest wymiar tego simeringu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-388063 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Wg EPC jest to: 35x48x7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-388224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Numer katalogowy: OPEL 06-36-841 / 56-36-970 GM 90285291 / 90298390 Szerokość-7mm Średnica wewnętrzna-35mm Średnica zewnętrzna-48mm Rodzaj obrotów: skręt prawostronny Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42086-wyciek-a-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-388225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.