Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Corsunia

Witam Forumowiczów.

Dziś udało mi się zakupić oryginalne syczki do opla Corsy b.

Po zdjęciu osłony klamki jest miejsce na nie ale nie ma fabrycznej kostki.

Czy może być tak że ta kostka jest gdzieś ukryta w drzwiach czy raczej muszę ciągnąc nowe kable w drzwiach.

Dodam że przy kostce fabrycznej do radia wychodzą przewody na 4 pary głośników.

2 mam podpięte w drzwiach na dole a teraz czas na syczki.

Może ktoś już bawił się w taki montaż.

Może fabrycznie głośniki wysokotonowe są podpinane do tych u dołu drzwi?

A 2 x kable głośnikowe z Kostki ISO idą do tyłu ?

 

Prosiłbym o nakierowanie gdzie mogą kończyć się te 2 przewody wychodzące z fabrycznej kostki ISO.

 

PS. Prosiłbym Moderatora o zmianę w tytule "rz" na "ż" :D

Edytowane przez daro
zmienione ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42217-monta%C5%BC-g%C5%82o%C5%9Bnik%C3%B3w-wysokotonowych-w-klamce/
Udostępnij na innych stronach

Gość themarvin

W astrze, jest po bandzie zrobione,

czyli głośniki wysoko-tonowe podpięte są do średnicy. (oczywiście po drodze jest kondensator filtrujący... ale ten powinien już być przy głośniczku wys. ton)

 

A co do dwóch par przewodów z kostki ISO, to sądzę, że jeśli są wyprowadzone - tak jak piszesz - to powinny kończyć się w złączu koło nóg kierowcy - po prostu nie są dalej pociągnięte, są we wtyczce piny, ale w gnieździe już ich nie ma :P - jest to wiązka pod głośniki tylne.

 

/Myślę, że co do powyższych, w Corsuni masz to samo, w końcu to taka mniejsza astra :P:)

 

Gość Corsunia

Rozebrałem obicja drzwi i po oględzinach okazało się że są już tam pociągnięte kostki pod głośniki niskotonowe.

Po drobnych gimnastykach 2 godziny i gotowe.

Dzięki za poradę :D

W dodatku znalazłem tez tak kostki od elektrycznych lusterek przez co mogę kiedyś o tym pomyśleć.

W tyle też są kotki pod głośniki co wykorzyystam jutro do montażu.

 

Również odkryłem kable pod oświetlanie bagażnika :D

Pozdrawiam.

 

Gość themarvin

głośniki niskotonowe.

 

raczej głośniki wysokotonowe :P

niskotonowe robią buuuu buuuu, a wysoko piiii piiii ;] hehe :)

 

 

Do bagażnik proponuje Ci dorwać lampki oryginalne. Ja miałem w swojej beSTi jedno światełko z lewej strony i jak zastawiłem je czymś, to w bagażniku ciemno jak w du**. No więc chciałem zrobić diodowe, nawet kupiłem półprzewodniki... ale efekt był słaby - nawet diody mocy dziwnie świeciły. Skołowałem sobie taką samą lampkę jaką miałem po lewej stronie z rozbitej astry kumpla, wyciąłem u Siebie otwór - dokładnie w tym samym miejscu, co była lampka z lewej - tylko otwór był z prawej, podłączyłem i... bajka!

 

dlatego polecam od razu normalne lampki z żarówkami żarowymi :)

 

Gość Corsunia

Manuala nie miałem okazji stworzyć ale załączam film z wolnymi kostkami obok lusterka które rozbierałem wczoraj :

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=M0ozw0yEp54

Edytowane przez Corsunia

 

  • 6 lat później...
W astrze, jest po bandzie zrobione, czyli głośniki wysoko-tonowe podpięte są do średnicy. (oczywiście po drodze jest kondensator filtrujący... ale ten powinien już być przy głośniczku wys. ton)

 

Mam pytanie. Zakładam właśnie nowe głośniki do corsy. Hertz DSK 165.3, czyli midbass i tweeter plus zwrotnica. Mam problem, bo nie wiem czy w corsie jest jakaś fabryczna zwrotnica. Z radia są 4 wyjścia: Front Left, Front Right, Rear Left, Rear Right.

 

Z przodu odpiąłem midbass i tweeter i 4 przewody od tych głośników wchodzą do rekawa łączącego drzwi i lecą dalej do radia. Połączone są równolegle, bo pomiędzy kablem sygnałowym midbasu i tweetera jest obwód (sprawdziłem na mierniku). I teraz pytanie:

 

Jeśli zaizoluję końcówki od tweetera i dolutuję zwrotnicę Hertza do kabli od midbassu - to zwrotnica będzie dostawać pełen sygnał z radia? Nie ma żadnej fabrycznej zwrotnicy po drodze? Oby było tak jak napisał kolega themarvin, że jakiś filtr jest w tweeterze. I oby tak było :D

 

Pozdrawiam

Edytowane przez wojtek92

 

Gość wojtek92

Odpowiadam na pytanie:

Przy wymianie głośników na Hertz DSK 165.3 należy podłączyć wejście do zwrotnicy do fabrycznych przewodów. Tweetery z tego zestawu bardzo ładnie chodzą w osłonę klamki Wystarczy nożykiem wyciąć tę poprzeczną kratkę i poszerzyć otwór lutownicą.

Fabryczne przewody od tweeterów należy tylko zaizolować i zostawić swobodnie. Nie ma różnicy czy podłączymy przewody od tweetera czy midbassu do zwrotnicy, bo tak jak pisali koledzy wyżej - na tweeterze fabrycznym jest filtr kondensatorowy i sygnał na obu przewodach jest identyczny.

 

GRA NIEZIEMSKO! :)

Pozdrawiam

Edytowane przez wojtek92

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności